Bij aankoop van een nieuwe 9.3 (€34000) wordt door een paar dealers ongeveer dezelfde prijs geboden voor mijn huidige auto (geen saab)tw. €12000.
Wat is redelijk gezien mogelijk om een financieel voorstel te doen? Accessoires zie ik niet als optie.
Graag jullie mening.
Met vriendelijke groet.
onderhandelingspositie
-
MISTY
- Geregistreerd lid
-
B235R
- Lid van verdienste
-
verde900
- Donateur

Re: onderhandelingspositie
Als meerdere SAAB dealers dezelfde prijs bieden lijkt mij dat marktconform, wat staat jou dan voor ogen?.van oosten schreef:Bij aankoop van een nieuwe 9.3 (€34000) wordt door een paar dealers ongeveer dezelfde prijs geboden voor mijn huidige auto (geen saab)tw. €12000.
Wat is redelijk gezien mogelijk om een financieel voorstel te doen? Accessoires zie ik niet als optie
-
Erik
- Lid van verdienste
-
Robbert
- Donateur (6x)

Uitgestelde betaling is bij de huidige lage rente natuurlijk op het moment minder waard dan een paar jaar geleden.erik schreef:Kan natuurlijk altijd onderhandelen over later inruilen (rijd je voorlopig zonder afschrijving), uitgestelde betaling volledig of deels.
Zie toch vaak dat dat makkelijker kan dan een directe financiele tegemoetkoming.
-
verde900
- Donateur

En SAAB doet het niet, maar als je een Fiat zou kopen..........Robberts schreef:Uitgestelde betaling is bij de huidige lage rente natuurlijk op het moment minder waard dan een paar jaar geleden.erik schreef:Kan natuurlijk altijd onderhandelen over later inruilen (rijd je voorlopig zonder afschrijving), uitgestelde betaling volledig of deels.
Zie toch vaak dat dat makkelijker kan dan een directe financiele tegemoetkoming.
Lijkt me als je je inruler later in gaat leveren deze ook minder waard zou gaan worden, of.... denk je dat een SAAB dealer dat niet snappen zal?
-
Erik
- Lid van verdienste
Kan best zijn dat het minder waard is. Maar alle beetjes helpen.
Later inruilen....tuurlijk wordt de auto minder waard, maar als ze meer terug geven voor de auto leveren ze ook marge in. Later inruilen met een iets lagere afgesproken inruilwaarde lijkt me op papier beter staan. Ik heb bij dealers eerder gemerkt dat ze daar toch gevoelig voor zijn.
Later inruilen....tuurlijk wordt de auto minder waard, maar als ze meer terug geven voor de auto leveren ze ook marge in. Later inruilen met een iets lagere afgesproken inruilwaarde lijkt me op papier beter staan. Ik heb bij dealers eerder gemerkt dat ze daar toch gevoelig voor zijn.