Ben sinds vandaag eigenaar van een Saab 900. Voordat ik tot aankoop ging een en ander laten keuren repareren en groot onderhoud laten uitvoeren. Gevraagd nog of er een distributie-riem c.q. ketting zat die ook moest worden vervangen aangezien in historie dit nog niet vermeld was. Kreeg te horen dat er een ketting inzat en deze niet of nauwelijks hoeft te worden vervnagen. Lees ik hier dat er een multi-riem zit voor o.a. airco, stuurbekrachting ect die wel degelijk moet worden vervangen.
- Wie kan mij hierin advies geven? Heeft 188.440 km op de teller (NAP)
- Is er ook een afsluitdop voor benzine tank die op slot kan ?
Ben zo stom vergeten om hiernaar te kijken en blijkt nu een dop die je zo open en dicht kan draaien. Ik wil deze nl. vervangen.
Woon nl. bij een (lagere) school vorig auto was lichtelijk beschadigd (en van sommige buurtbewoners) door schooljeugd.
Saab 900 bj 1996
-
9000 freak
- Geregistreerd lid
-
MXL
- Geregistreerd lid
Multiriem met spanrollen moeten elke 110.000/120.000km vervangen worden. Distributieketting is geheel afhankelijk van de rijstijl, gebruikte olie, korte of lange ritten. Er zijn kettingen en tandwielen die na 140.000 al versleten zijn, en er zijn er ook die de 300.000 halen. Hier is geen officiele vervangingstermijn voor.