autobandenmarkt.nl

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
bobkoppert
Geregistreerd lid

autobandenmarkt.nl

Bericht door bobkoppert » do 08 sep, 2005 15:36

Heeft iemand ervaring met autobandenmarkt.nl? Valt mij op dat ze erg scherpe aanbiedingen hebben, zo scherp zelfs dat ik er achterdochtig van word. Op een setje Michelin Alpin 205/55/16 scheelde het gauw ruim E 150,- vergeleken met Euromaster. Bedrijven die ze gebruiken voor montage boezemen mij wel wat minder vertrouwen in, maar het balanceren en monteren van een bandje moet ook voor mindere goden niet zo'n probleem zijn.

Zijn die marges zo groot of maken ze gebruik van een goedkopere kwaliteit band (zo schijn je japanse Michelins te hebben die minder zijn).

Wie het weet mag het zeggen.

Vriendelijke groet, Bob Koppert

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » do 08 sep, 2005 15:44

Naar de herkomst van de banden kun je ze het beste zelf vragen. Voor outsiders is dat pure speculatie.
Wwarschijnlijk kopen ze gewoon groot in of werken met minder tussenhandel, maar ...

Wat betreft montage; je kunt ze laten monteren bij de garage van jouw keuze. Hier worden ze dan bezorgd en betaal je hun nog het geldende montagetarief. Wel even met die garage van te voren afspreken, natuurlijk.

Prima service, lijkt me.

bas.kuijpers
Geregistreerd lid

Bericht door bas.kuijpers » do 08 sep, 2005 16:17

Heb vorig jaar bij autobandenmarkt.nl banden gekocht en ze door een garage laten monteren. Die garage kon ze wel balanceren, maar niet uitlijnen. :? Moest ik dus toch nog langs de KwikFit. Banden bevallen verder goed, hoor, en zijn van het echte merk. Geen fake dus, wel goedkoop. Zeker de moeite waard.

Bas

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » do 08 sep, 2005 16:37

Ze maken gebruik van een massale europese markt, met dito afzet en doorvoer. Verder hebben ze geen (eigen) garage's. Zo kan het dus best goedkoop.

Voor iedereen in de grensstreek met Duitsland. Wip even de grens over is incl montage vaak nog goedkoper.

RPM
Geregistreerd lid

Bericht door RPM » do 08 sep, 2005 19:07

Ik heb hier positieve ervaringen mee. Snelle levering en prima service.
Echter indien je een beroep moet doen op de garantie, wordt het allemaal wat lastiger met zo´n internetbedrijf.

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » do 08 sep, 2005 22:42

Zorg dat je bij het monteren van nieuwe banden aanwezig bent, dan kan je nl. kijken of de banden wel echt nieuw zijn aan de hand van de DOT code die op de band staat vermeld. Deze vermeld het weeknummer en het jaar waarin de banden geproduceerd zijn.
Ik accepteer geen banden die ouder als een half jaar zijn. Ik geef dit ook altijd aan bij het maken van de afspraak.
Wil je in de werkplaats kijken? Meestal staat er wel een bordje vanwege de Arbo wet dat je daar niet mag komen, meestal laten ze het gewoon toe als je er netjes om vraagt, bedenk wel dat het dan wel op eigen risico is.

Gr,

Dennis

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » do 08 sep, 2005 23:20

Ik heb ook eens bij autobandenmarkt besteld. Zij bestellen de banden op dezelfde manier als elke andere bandenhandel, alleen in bulk, dus niet meteen als de order binnenkomt. Daardoor kan het dus iets langer duren.

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » vr 09 sep, 2005 10:00

Bob,
We hebben nu meerdere malen voor onze auto's daar besteld en we zijn net als bijv RPM dik tevreden over de prijzen en snelle bezorgservice. Altijd eerste kwaliteit banden aan ons geleverd tegen een zeer interessante prijs. :D
1 ding, ze reageren niet altijd op mail..
Met garantie-afwikkeling gelukkig geen ervaring, zou best in orde kunnen zijn gezien de correcte order-afhandeling.
Prijsvoordeel zit 'm waarschijnlijk in de snel roulerende bulk in- en verkoop zonder tussenhandel.
Cornell. :O:
Ps Bas, banden uitlijnen gaat niet, dat heeft te maken met de wielophanging. Voor uitlijning ga ik zelf zeker niet naar een reguliere fastfitter, doe ik het nog liever zelf.

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » vr 09 sep, 2005 11:58

sb153b schreef:Bob,

Voor uitlijning ga ik zelf zeker niet naar een reguliere fastfitter, doe ik het nog liever zelf.
Ligt ook een beetje aan de kwikfitter. Naar de Kwik-Fit zal ik noooooit gaan. Mijn vaste adres is Profile in Aalsmeer. Doordat ze daar ook de industrie in de buurt als klant hebben en servicen zijn ze goed uitgerust. Bovendien vriendelijke lui en no-nonsense. Je moet het een beetje treffen denk ik

Die autobandenmarkt scheelt echt gigantisch in prijs. Je moet alleen iets meer moeite doen.

bobkoppert
Geregistreerd lid

autobandenmarkt.nl

Bericht door bobkoppert » zo 11 sep, 2005 22:03

Iedereen bedankt voor zijn bijdrage; dit zijn waardevolle tips!

bbbBennie
Geregistreerd lid

Bericht door bbbBennie » ma 12 sep, 2005 10:12

Wat is er mis met het uitlijnen bij de kwikfit?

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » ma 12 sep, 2005 11:22

bbbBennie schreef:Wat is er mis met het uitlijnen bij de kwikfit?
Ik heb ze het 1 keer zien doen, dat was voor mij genoeg. Bouten loshalen en vastmaken ging met pneumatisch sleutel.

Manic schreef:Ik accepteer geen banden die ouder als een half jaar zijn.
Waarom niet. De houdbaarheid is dusdanig dat je ze nooit binnen die termijn oprijdt. Uitdrogen van banden vindt pas echt buiten plaats, en niet binnen bij opslag.

bbbBennie
Geregistreerd lid

Bericht door bbbBennie » ma 12 sep, 2005 13:31

erik schreef:
bbbBennie schreef:Wat is er mis met het uitlijnen bij de kwikfit?
Ik heb ze het 1 keer zien doen, dat was voor mij genoeg. Bouten loshalen en vastmaken ging met pneumatisch sleutel.
Aha! Ik neem aan dat je daar de schroefdraad mee kunt slopen? Ben dus echt geen technicus. Ik wist niet dat dat slecht was. Profile is dus beter?

Plaats reactie