saab --- turbo --- gas!

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
rode ridder
Geregistreerd lid

saab --- turbo --- gas!

Bericht door rode ridder » do 08 sep, 2005 23:00

het is nu wel een hot item, ik kan er verder op het forum niets van mijn gading terug vinden.

heeft de inbouw van een gas-installatie nog invloed op het vermogen van een turbo van saab. Ik rijd nu 205 pk en wil niet al te graag een grote stap achteruit doen. (zoveel is mij de dure bezine prijs ook weer niet waard)

ik wil lekker vlot blijven rijden.

ERVARING???? KENNIS??? INFO???

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » vr 09 sep, 2005 10:11

Ha rode ridder,
Denk dat met de huidige geavanceerde systemen vermogensverlies niet meer zo aan de orde is als vroeger, sommige gas-injectiesystemen zoals bijv Koltec hebben in het verleden geclaimd dat er geen vermogensverlies was. Goede graadmeter is een vermogenstest op de bank voor en na inbouw. Als er al sprake zou zijn van verlies,verwacht ik niet dat dit meer dan een procent of wat bedraagt.
Heb je naast het circuit nog ergens ruimte in nl om al die 205 pk's vrij te laten en zou je er echt een paar missen?! :wink: Zou je er 200 oid overhouden dan zit vlot rijden er vast nog wel in...
Kijk als we het nu over onze 90 hebben die ooit 100 pk geleverd heeft en die nu braaf z'n werk doet met een oude gasinstallatie maken die paar pk-tjes uit voor een vlotter rijgedrag...
Misschien en tip: win informatie in bij inbouwstation of leverancier.
Cornell :O:

Amazon
Geregistreerd lid

Bericht door Amazon » vr 09 sep, 2005 11:02

ls je auto geschikt is voor LPI ga je geen vermogen verliezen. De kans is groot dat je een beetje vermogen wint.

Kijk voor scherpe prijzen op GASFX.

Ik rijd nu zelf 1,5 jaar en 70.000km op LPI. Vermogen is beter dan op benzine en het verbruik is maar een beetje toegenomen.

De LPI zit overigens niet in mijn Saab maar in en Volvo V70 uit 1999. Bedenk wel dat de kop van de Saab wat gevoeliger is voor LPG, zeker als je nu al wat een hogere KM-stand hebt. Overweeg zeker het monteren van een klepsmeersysteem van flash-lube, dat kan je een revisie van de kop uitsparen.

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » vr 09 sep, 2005 12:55

Amazon schreef:ls je auto geschikt is voor LPI ga je geen vermogen verliezen. De kans is groot dat je een beetje vermogen wint.

Kijk voor scherpe prijzen op GASFX.

Ik rijd nu zelf 1,5 jaar en 70.000km op LPI. Vermogen is beter dan op benzine en het verbruik is maar een beetje toegenomen.

De LPI zit overigens niet in mijn Saab maar in en Volvo V70 uit 1999. Bedenk wel dat de kop van de Saab wat gevoeliger is voor LPG, zeker als je nu al wat een hogere KM-stand hebt. Overweeg zeker het monteren van een klepsmeersysteem van flash-lube, dat kan je een revisie van de kop uitsparen.
Wat de 8V-kop betreft wel, een 16V-kop (dus met hydraulische klepstoters) doet het prima op gas...

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » vr 09 sep, 2005 14:36

yep, zowel classics als ook 9-3's. Qua 9-3's schijnen de lpt's t/m MY2000 (T5) het beste geschikt te zijn. Ik zelf heb zo een; een getunede (205 pk) lpt op gas... sans problemes. Ik weet dat er ook een 9-3 aero (T7, 205 pk) op gas rondrijd met alle vermogen nog aan boord, dus ful pressure turbo icm g3 installatie. Het kan wel maar niet alle gasboeren durven t aan.

Plaats reactie