autoverkopen augustus

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
van oosten
Geregistreerd lid

autoverkopen augustus

Bericht door van oosten » zo 11 sep, 2005 11:17

Ai, de autoverkopen trekken iets aan. Als ik uit nieuwsgierigheid eens zie hoeveel 9-3 er verkocht zijn (46) in augustus t.o. juli (148) en ik tel 34 saabdealers in ons land, dan schrik ik hier wel van. Hoe is dit toch mogelijk. Is de Saab te duur t.o.v. de concurrenten, de prestaties minder? Hoe kunnen dealers renderen? Ik begrijp er niets van.

Jochen
Geregistreerd lid

Bericht door Jochen » zo 11 sep, 2005 11:32

Hoe dealers kunnen renderen? Ben je als eens op onderhoud geweest bij een dealer? :D

rode ridder
Geregistreerd lid

Bericht door rode ridder » zo 11 sep, 2005 12:00

idd. jochen ....nog nooit voor onderhoud geweest bij dealer blijkbaar. (maar ja je moet iets over hebben voor een dealer-onderhouden saab)
maar ik denk idd dat een saab (met vergelijkbare opties) een redelijk prijzige/dure auto is.
nu ben ik geen absolute volvo lover, maar voor de prijs van een "standaard" 9-3 estate vector, betaal je al gauw MEER dan een standaard t5 awd. das vreemd.....nog maar te zwijgen over het vergelijk van een 9-5 aero en volvo v70 t5. natuurlijk is audi-bmw en mercedes hoger gepositioneerd, maar dat is een oneerlijk vergelijk ...

het grootste verschil lijkt mij te zitten in het feit dat het veelal lease autoos zijn. deze verkopen binnen eht totale saab-rijder segment nu eenmaal minder. een lease saab gaat er na 3 jaar uit en er komt NATUURLIJK een nieuwe lease saab aan. dus een saab-rijder zal zelden een 2de hands kopen.

maar goed...ik heb plezier van mijn saab.
al hoop ik altijd op iemand die mij aan een prima (m.n. prijstechnische) 9-3 cabrio aero kan helpen

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Re: autoverkopen augustus

Bericht door GRIFFIN » ma 12 sep, 2005 16:43

van oosten schreef:Hoe kunnen dealers renderen?
Al eens gevraagd hoeveel winst een dealer maakt op een auto?

Red76
Geregistreerd lid

Bericht door Red76 » ma 12 sep, 2005 16:59

GRIFFIN schreef:
Consumentenprijs -/- Bpm

10% a 12% van het bedrag dat dan over blijft 8)

Aangezien dat de particulier een beetje korting wil, hou je nog minder over.

Voorbeeld: 9-3ss 4drs Vector

43190 -/- 10773 =32457

Bruto marge 10% van 32.457 = 3245,70 -/- inruikorting 1500 = 1745,70 winst(bruto) - pand - personeel - div = €0,-

De winst zit hem in de werkplaats en de leningen die ze verkopen.

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » ma 12 sep, 2005 17:05

Red76 schreef:
GRIFFIN schreef:

Bruto marge 10% van 32.457 = 3245,70 -/- inruikorting 1500 = 1745,70 winst(bruto) - pand - personeel - div = €0,-
Pand en personeel wordt wel in de werkplaats terugverdiend :wink:

johnjaap
Geregistreerd lid

Bericht door johnjaap » ma 12 sep, 2005 17:29

...en de leningen die ze verkopen.
Ik weet niet hoe het in de autobranche gesteld is, maar in de caravanbranch is de provisie van een finaciering niet meer dan een fooi. In onze branche wordt het dan ook gezien als een manier om gemakkelijker een (duurdere) caravan of camper te verkopen, niet als inkomstenbron op zich.

John©

Plaats reactie