Tja, ik ben er nu bijna uit. Alleen nu hebben de jongens weer een model naast de business gezet. Maar wat is nu eigenlijk het verschil tussen de sport en de business. De sport heeft deurgrepen en dorpelbescherming in de carrosseriekleur meegespoten. Aangezien ik een jetblackmetallic-uitvoering wil heb ik liever gewone zwarte deurgrepen i.v.m. beschadigingen en krasjes. De sport heeft baratheabekleding en 16 inch open velgen.
Als ik voor de business ga, dan zou ik i.p.v. de zwarte (wat "goedkoper aandoende" standaard bekleding de grijze barathea bekleding nemen en de 16 inch velgen i.p.v. de standaard 15 inch. (Er is dan nog een keuze tussen de 5 en de 10spaaks). Ik betaal dan €550 meer dan de sport, die echter geen bediening van de audio heeft op het stuur.
Klinkt misschien wat raar, maar ik zoek een klankbord(en). Het is mijn eerste Saab en ik wil een weloverwogen keuze maken. Heeft iemand nog tips, zie ik iets over het hoofd?
Graag jullie adviezen.
Met vriendelijke groet.
9-3 ss business of 9-3 ss sport?
-
Swedish_90
- Geregistreerd lid
-
N2024
- Geregistreerd lid
Zelf heb ik de Business gekocht en de velgen laten veranderen naar 16 inch. De gespoten bumpers, dorpelbescherming e.d. had ik al besteld, maar bij Sport mistte ik weer het een en ander wat ik wél wilde. Bijvoorbeeld audiobediening e.d. Volgens mijn dealer paste Business beter bij mij omdat ik meer ga voor mooi van binnen dan stoer van buiten. Mijn vorige auto was trouwens ook een Business. Nog een paar weken en dan kan ik de nieuwe ophalen.
-
van oosten
- Geregistreerd lid
U heeft dus de business besteld. Dat betekent dus dorpels en deurgrepen in de ongespoten uitvoering? Of heeft u de dorpels als een optie in carrosseriekleur laten spuiten? Wat is dan de meerprijs?
Ook ik wil graag de 16inch velgen (alu43) en ik twijfel alleen nog over de bekleding.
Zwart vind ik een beetje saai, de kleur van de auto wordt jetblack. Ik twijfel tussen barathea grijs (beige lijkt me erg smettelijk) en bruin leer. Wel weer een stuk duurder, maar het staat erg mooi.
Welke bekleding heeft u besteld?
Vriendelijke groet.
Ook ik wil graag de 16inch velgen (alu43) en ik twijfel alleen nog over de bekleding.
Zwart vind ik een beetje saai, de kleur van de auto wordt jetblack. Ik twijfel tussen barathea grijs (beige lijkt me erg smettelijk) en bruin leer. Wel weer een stuk duurder, maar het staat erg mooi.
Welke bekleding heeft u besteld?
Vriendelijke groet.
-
N2024
- Geregistreerd lid
Nou het wordt een Nocturne Blue metallic met Barathea stof. De bumpers en dorpelbescherming heb ik in kleur laten maken. Dit kost 500 Euro. Ook de deurgrepen zijn in kleur. Dit kost 250 Euro. De velgen heb ik in 16 inch ALU43. Dit kost 300 Euro. Leuke accessoire vond ik ook een instaptrede uit de Vector. Deze kost 168,07 Euro excl. B.T.W. Staat wel netjes.
-
MXL
- Geregistreerd lid
-
Red76
- Geregistreerd lid
En natuurlijk de twijfelaars
nacra 93 schreef:Red76 schreef:Wat jij wil nacra!(klein verslag)nacra 93 schreef:oh en red76 het is verslag niet verslagje
Red
ik vond verslagje nogal denegrerend klinken [wat een woord]
maar in de context wel passen,vandaar dat ik het even aandikte
jammer dat je dat niet begreep.vandaar.![]()
Jacco