Velgen op de 9-3 Sporthatch

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Alumette
Geregistreerd lid

Velgen op de 9-3 Sporthatch

Bericht door Alumette » ma 19 sep, 2005 14:24

Ben van plan eerstdaags een Saab 9-3 sporthatch (België) te bestellen, maar heb enorme twijfels over welke velgen ik erop zou plaatsen. Ik zou een Vector model willen, maar vind niet echt mijn ding in de velgen die standaard op de Vector zitten. Zien jullie de ALU39 10spaak velgen van de 9-5 zitten op de 9-3 Hatch ? Het is mijn 1e Saab... :roll:
http://www.saab.at/contents/images/2004 ... 775IM5.gif

MXL
Geregistreerd lid

Re: VELGEN OP DE 9-3 SPORTHATCH

Bericht door MXL » ma 19 sep, 2005 14:45

Alumette schreef:Ben van plan eerstdaags een Saab 9-3 sporthatch (België) te bestellen, maar heb enorme twijfels over welke velgen ik erop zou plaatsen. Ik zou een Vector model willen, maar vind niet echt mijn ding in de velgen die standaard op de Vector zitten. Zien jullie de ALU39 10spaak velgen van de 9-5 zitten op de 9-3 Hatch ? Het is mijn 1e Saab... :roll:
http://www.saab.at/contents/images/2004 ... 775IM5.gif
Laat maar.

Alumette
Geregistreerd lid

Bericht door Alumette » ma 19 sep, 2005 15:12

Dat zijn 18" (Alu 65) en ze lijken der inderdaad goed op. Alleen, bijna niet te betalen als surplus op de Vector. Daarom dat ik de deze zou nemen.

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » ma 19 sep, 2005 15:23

De velgen passen wel, maar hebben een verkeerde ET waarde. Per as zullen de wielen 16mm meer naar binnen zitten... Staat niet echt mooi en is ook niet bevorderlijk voor de wegligging.

Alumette
Geregistreerd lid

Bericht door Alumette » ma 19 sep, 2005 18:18

Marky, ik zag ze in de showroom op een 9-3 sedan, vandaar dat ik er zo benieuwd naar was. De verkoper vertelde me dat ze zowel op de 9-5 gingen met een 225 als op de 9-3 met een 215 band. Maar hij kan natuurlijk dat allemaal gezegd hebben om me over de streep te trekken ! :D

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » ma 19 sep, 2005 18:50

Heb de Sporthatch nog niet van dichtbij bekeken, maar wellicht zal deze dezelfde bandenmaat krijgen als de sportsedan. De breedte is voor deze 225, een 215 zal bij de keuring afgekeurd worden.

In ieder geval, zoals ik al zei zal het wellicht wel passen. Omwille van de verschillende nadelen zou ik het echter niet doen.

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » ma 19 sep, 2005 20:56

De SportHatch (of zoals ie in NL genoemd gaat worden Sport Estate) staat op 235. Marky heeft gelijk met zijn stelling dat de velgen van een 9-5 te ver naar binnen zullen staan op een 9-3 en dat daarmee het rijgedrag negatief wordt beinvloed. Ik vrees dat het onwetendheid is van meneer de dealer in dit geval...

Alumette
Geregistreerd lid

Bericht door Alumette » ma 19 sep, 2005 21:06

Hey, bedankt !! Bespaart me heel wat onaangenaam rijgedrag in ieder geval. Iemand een goed idee voor een mooie velg op de Hatch, behalve dan wat de fabriek aanbiedt ?

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » ma 19 sep, 2005 22:14

http://www.hirsch-performance.ch ? In principe gewoon bij de dealer te bestellen

Alumette
Geregistreerd lid

Bericht door Alumette » ma 19 sep, 2005 22:44

Nogmaals bedankt. Ik laat weten wat het geworden is !

Alumette
Geregistreerd lid

Bericht door Alumette » di 20 sep, 2005 11:34

Wel, de dealer dus vanmorgen gebeld, en hij was vrij onder de indruk van wat ik em wist te vertellen :wink:. Er zouden nieuwe 9 of 10 spaak velgen worden aangeboden op de Hatch, ik mag ze straks es gaan bekijken (op foto weliswaar). Worden er niet op het fabriek op gezet, maar zou ik bij de dealer laten doen en de vector banden en velgen teruggeven. We gaan er komen ... :lol:

Alumette
Geregistreerd lid

Bericht door Alumette » di 20 sep, 2005 18:53

Bouko
Geregistreerd lid

Bericht door Bouko » do 22 sep, 2005 23:02

Afbeelding

Afbeelding

dit vindt ik leuke velgen misschien een optie?

tis een replica, maar wel hele mooie, heb ze er zelf ook onder zitten.

http://koopjes.marktplaats.nl/auto_dive ... Gty4K&df=1

Alumette
Geregistreerd lid

Bericht door Alumette » vr 23 sep, 2005 11:22

't Worden de deze Afbeelding Geld om geld met de Vector velgen.

Alumette
Geregistreerd lid

Bericht door Alumette » vr 23 sep, 2005 11:30

Of de deze Afbeelding Zeg het maar...

Plaats reactie