O jee, daar gaat ie toch nog een keer. Ik heb de berichten van het onderwerp over de velgen goed gelezen. Ook het stukje en de uitleg van Hanm over de ET-waarde. Nu ga ik toch weer twijfelen.
Onder de nieuwe 9-3 linear sportuitvoering zitten 16 inch velgen (alu57).
Ik vind ze vrij grof en wilde graag de 16 inch alu 43 10-spaaks velgen. Niet te leveren, wel bij de linear business. Maar ja, een probleem dus. De verkoper kwam met het voorstel om de velgen te wisselen in de garage, want hij heeft nog vier 16 inch alu 43 velgen liggen. Nieuw, want ze kwamen onder een 9-5 demowagen. Nieuw, want ze wilden de 9-5 met 17 inch velgen laten rijden.
Op de site van saab kan ik helemaal geen 9-5 met alu 43 velgen vinden.
Kan dit zonder dat er problemen ontstaan? (Ik denk hierbij aan de steeds genoemde ET-waarde?)
Ik ga ervanuit dat de verkoper weet waar ie over praat.
Toch graag jullie deskundig advies.
Trouwens, een topzaak in Alphen. Zondermeer!!
Met vriendelijke groet.
Ruil 16 inch velgen 9-5 naar 9-3 mogelijk?
-
MXL
- Geregistreerd lid
-
van oosten
- Geregistreerd lid
Punt is, dat ik graag alu 43 wil. Deze zitten niet standaard op de 9-3 sportuitvoering. Kunnen ook niet vanaf de fabriek geleverd worden. Nu krijg ik ze van een 9-5. Dus dat is wel ok, maar ik zie nergens op de saabsite een sedan 9-5uitvoering met alu 43 (16 inch) velg. Mijn vraag is dus hoe dat toch mogelijk is en of het prblemen op kan leveren.
-
B235R
- Lid van verdienste
is een velg met ET 41 voor de 9-3 sportssedan, dat moet dus kunnen.