Komt de 9-2x nu nog naar Nederland?

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
robertw

Komt de 9-2x nu nog naar Nederland?

Bericht door robertw » di 04 okt, 2005 21:36

Kom de 9-2x nu nog naar Nederland? Of is deze auto alleen voor de US markt bestemd?

Zo ja, wanneer komt ie?

/rw

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » di 04 okt, 2005 21:48

komt niet... US only

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: Komt de 9-2x nu nog naar Nederland?

Bericht door Robbert » di 04 okt, 2005 21:58

robertw schreef:Kom de 9-2x nu nog naar Nederland? Of is deze auto alleen voor de US markt bestemd?

Zo ja, wanneer komt ie?

/rw
Op welk GM model is de 2x eigenlijk gebaseerd?

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » di 04 okt, 2005 22:03

ik vermoed een impreza :roll:

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » di 04 okt, 2005 22:05

marky schreef:ik vermoed een impreza :roll:
OK dank je wel. Ik was gewoon benieuwd.

robertw

Bericht door robertw » di 04 okt, 2005 22:15

jammer, wat niet is kan altijd nog komen (kijk maar naar de 9-7x)

/rw

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » wo 05 okt, 2005 7:26

Aan de 9-7x hebben dealers/importeurs hard getrokken om hem hier te krijgen, daarvan is bij de 9-2x (tot nog toe) geen sprake. Je hebt gelijk dat wat niet is nog komen kan, maar vooralsnog zijn er geen enkele signalen dat men die auto hier graag hebben wel. Ofschoon ik persoonlijk best een 9-2x zou willen rijden (i.t.t. de 9-7x) kan ik me bij de Europese kansen van een 9-7x veel meer voorstellen dan die van de 9-2x (in elk geval in zijn huidige gedaante).

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 05 okt, 2005 9:13

Hanm schreef:Aan de 9-7x hebben dealers/importeurs hard getrokken om hem hier te krijgen, daarvan is bij de 9-2x (tot nog toe) geen sprake. Je hebt gelijk dat wat niet is nog komen kan, maar vooralsnog zijn er geen enkele signalen dat men die auto hier graag hebben wel. Ofschoon ik persoonlijk best een 9-2x zou willen rijden (i.t.t. de 9-7x) kan ik me bij de Europese kansen van een 9-7x veel meer voorstellen dan die van de 9-2x (in elk geval in zijn huidige gedaante).
De komst van de 9-2X zou het betrouwbaarheidsimago van SAAB wel eens ten goede kunnen komen, geen DI cassette, een airco die het na 6 jaar gewoon nog doet......daar kan een echte SAAB rijder waarschijnlijk nooit aan wennen :wink:

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » wo 05 okt, 2005 12:37

Alsof de Impreza heilig is.

http://www.sidc.co.uk/faq.htm#3

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 05 okt, 2005 12:45

de wagon versie van de Impreza is niet erg bekend hier..

het is waar dat de Oldsmobile Bravada (die gewoon schaamteloos gekopieerd is.. of eigenlijk, van een nieuwe voorkant voorzien is) hier geen enkele bekendheid heeft en de journalist dus niet verder komt dan Trailblazer ernaast zettten, om tot de conclusie te komen dat de vormen toch wel typisch Saab zijn.. :?

net als de marketeers...

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 05 okt, 2005 14:07

Oosthoek schreef:Alsof de Impreza heilig is.

http://www.sidc.co.uk/faq.htm#3
Heilig zeker niet, maar toch wel iets betrouwbaarder als een 9-3 turbo

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » wo 05 okt, 2005 19:35

Robberts schreef:
marky schreef:ik vermoed een impreza :roll:
OK dank je wel. Ik was gewoon benieuwd.
Geen probleem. Een pro Saaber alla Maarten zou hieruit concluderen hoe goed de restyle wel niet geslaagd is :wink: :lol:

robertw

Bericht door robertw » wo 05 okt, 2005 20:09

Ik voorzie dat Subura en Saab over enige tijd samen zullen gaan als "Sabaru" ;-) De Legacy is toch zeker geen auto om je voor te schamen en staat nog steeds in mijn Top 5 van auto's. Wat dacht je bijvoorbeeld van een 9-3X als opvolger van de huidige 9-3SS.

En in de JD-Power rates scored de Legacy punten meer dan de 9-3SS op Mechanical, Feature & Style elementen. (www.jdpower.com)

Ohh, ik heb T*y*ta maar achterwege gelaten, daar krijgt iedereen het schaamrood van... (in positieve zin)

Anyhow, de 9-2x komt dus niet.

/rw

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 05 okt, 2005 20:13

Denk ook dat er mogelijkerwijs geen verder vervolg zal komen op eventuele combinaties van Subaru en SAAB, GM heeft vandaag bekend gemaakt haar 11% belang in Subaru te hebben verkocht aan Toyota.
Over en uit dus....(jammer)

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 05 okt, 2005 20:20

Er staat er wel eentje te koop in Zweden:
http://www.blocket.se/view/6247442.htm? ... c=1&city=0

Plaats reactie