Ik wil van mijn witte 99 uit 1971 het plaatwerk onder de motorkap wat bijwerken. De kleurcode is W1B.
Volgens de Motip catalogus is W1 hellas-white, echter hiervoor bestaan er twee Motip kleurcodes 700 en 705, die toch wel duidelijk van elkaar verschillen. Betekent dit dat onder de code W1 verschillende kleuren zijn gebruikt bij Saab (afhankelijk van bouwjaar/type), of heeft Motip geen kleur in het assortiment die exact overeen komt?
Groeten,
Maurice
Kleurcode
-
marq101
- Geregistreerd lid
-
GRIFFIN
- Geregistreerd lid
Bij Motip heb je vaker verschillende codes. Ik had onlangs Cirrus White nodig (153) en daar had Motip ook 2 verschillende nrs voor.
En in principe kunnen er van Cirrus White nog veel meer tinten zijn; vooral dat het ook al een kleur is die lang gebruikt geweest is.
Dit is bv ook zo met Odoardo grijs; daar zijn er geloof ik 5 verschillende tinten van geweest, en uit ervaring kan ik zeggen dat er een groot kleurverschil kan zijn.
En in principe kunnen er van Cirrus White nog veel meer tinten zijn; vooral dat het ook al een kleur is die lang gebruikt geweest is.
Dit is bv ook zo met Odoardo grijs; daar zijn er geloof ik 5 verschillende tinten van geweest, en uit ervaring kan ik zeggen dat er een groot kleurverschil kan zijn.