Saab Safe Polis

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
Janssen
Geregistreerd lid

Saab Safe Polis

Bericht door Janssen » ma 17 okt, 2005 19:20

Zaterdag kreeg ik de rekening van mijn verzekering. Mijn verzekering is aangepast op mijn nieuwe Saab 9-3 Estate. Ik mag nu EUR 141 per maand gaan betalen. Dat is toch niet weinig?

Ga nu maar eens bij andere verzekeringsmaatschappijen kijken. Hebben jullie goede ervaringen met "Saab Safe Polis". Als ik deze in het zoekscherm intyp kom ik nog geen onderwerp tegen op deze site. Vandaag maar even de vraag. Via de site van Saab Safe Polis heb ik inmiddels een offerte aangevraagd.

Edjes
Geregistreerd lid

Bericht door Edjes » ma 17 okt, 2005 19:49

Het is wel handig om je no-claim, instapkorting oftwel totaal no-claimpercentage en soort verzekering (ik neem aan WA+casco) erbij te vermelden, anders heeft een vergelijk (afgezien van service en verschillende regelingen) geen zin. :?

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » ma 17 okt, 2005 23:10

Ik heb mijn auto verzekerd middels de Saab Safe Polis (Armac). Behalve de dat er netjes elk half jaar de premie afgeschreven wordt kan ik er weinig over zeggen. Verder gelukkig nog niet nodig gehad. Premie is vergeleken met andere aanbieders en vergeleken wat deze bieden, in mijn geval een stuk voordeliger (WA + beperkt casco, classic '92).

En je kan alles via de dealer regelen, bijzonder makkelijk. Bij schade wordt je naar de dealer verwezen, niet naar een of ander schadebedrijf waar de verzekeringsmaatschappij contracten mee heeft. De dealer draagt verder zorg voor alle afhandeling (zoals ik het begrepen heb), mijns inziens een groot voordeel.

Greetz,

Dennis

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » vr 21 okt, 2005 15:21

Ik heb net ook een offerte opgevraagd en het scheelt idd behoorlijk.

Dit komt m.i. met name door de "gratis" inzittenden en rechtsbijstand verzekering. Voorts zijn accessoire "gratis" meeverzekerd tot 10% van de cataloguswaarde van de auto. In mijn geval scheelt het (all risk) 150 euro en dat is bijna 15%. Voorwaarden heb ik nog niet bekeken.

De saab safe polis is van Armac. Grappig is dat Armac weer onderdeel is van Kroymans waaronder AIM weer valt......cirkeltje is dus weer lekker rond.

Janssen
Geregistreerd lid

Maak niets uit

Bericht door Janssen » za 22 okt, 2005 18:47

De prijs van de Saab safe polis is in mijn geval duurder dan mijn bestaande verzekering bij NN. Dus op zich géén reden om bij NN weg te gaan.

Maar, in de polis van NN staat dat ik een SCM klasse drie alarm moet hebben. Het af-fabriek alarm in mijn nieuwe 9-3 Estate, is volgens mij niet "SCM proof". Klopt dat? Waarom zou het alarm van Saab niet door SCM zijn gekeurd? De verzekering is zo niet tevreden.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » za 22 okt, 2005 19:30

Saab levert auto´s en alarmsystemen voor een wereldmarkt, in ieder individueel land hebben ze wel een eigen nationale SCM die graag belangrijk gevonden wil worden en die van land tot land geheel andere (soms zelfs tegenstrijdige) eisen stelt, je doet het als fabrikant dus al snel niet goed met een fabrieksalarmsysteem.

Janssen
Geregistreerd lid

Bericht door Janssen » za 22 okt, 2005 22:15

Maar ja, de verzekeringsmaatschappij begrijpt dat niet .....

B235R
Lid van verdienste

Re: Maak niets uit

Bericht door B235R » za 22 okt, 2005 22:20

Janssen schreef:De prijs van de Saab safe polis is in mijn geval duurder dan mijn bestaande verzekering bij NN. Dus op zich géén reden om bij NN weg te gaan.

Maar, in de polis van NN staat dat ik een SCM klasse drie alarm moet hebben. Het af-fabriek alarm in mijn nieuwe 9-3 Estate, is volgens mij niet "SCM proof". Klopt dat? Waarom zou het alarm van Saab niet door SCM zijn gekeurd? De verzekering is zo niet tevreden.
heb je alarm als optie genomen? (ATA of ATA3)

Janssen
Geregistreerd lid

Bericht door Janssen » za 22 okt, 2005 22:22

Op de nota staat "ATA3".

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » za 22 okt, 2005 22:30

Janssen schreef:Op de nota staat "ATA3".
Nou dan ben je klaar :mrgreen:

ATA3 kan aangemeld worden als fabrieksinbouw, en voorzien worden van SCM goedkeuring incl certificaat. ATA3 is namelijk een klasse 3 alarm, inbouw "af fabriek"

Als dit niet nodig is, kan er bij de importeur een goedkeuringsdocument worden aangevraagd van de ATA3 aanwezigheid in het voertuig. Wat door veel verzekeraars ook word geaccepteerd.

Janssen
Geregistreerd lid

Bericht door Janssen » za 22 okt, 2005 22:42

Dus als mijn verzekeraar dat blijft "eisen", dan moet ik dat document via de importeur proberen te regelen?

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » za 22 okt, 2005 22:51

Janssen schreef:Dus als mijn verzekeraar dat blijft "eisen", dan moet ik dat document via de importeur proberen te regelen?
Ja dat kan je hem proberen onder zijn snufferd te drukken :wink:

Mocht hij er niet mee akkoord gaan dan kun je altijd nog je alarm SCM laten "keuren", waarna een aanwezigheids/goedkeurings certificaat word afgegeven.

Janssen
Geregistreerd lid

Bericht door Janssen » zo 23 okt, 2005 7:38

Bedankt!

Plaats reactie