tsjechie

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
grvholland
Geregistreerd lid

tsjechie

Bericht door grvholland » ma 31 okt, 2005 1:12

net terug uit tsjechie, erg leuk om mee te maken hoe enthousiast die paar saabrijders die daar zijn reageren op mijn standaard 9-3, terwijl ik bijna jaloers zou worden op hun oude turbo's die ze met kunst en vliegwerk aan de praat houden. altijd met de lichten knipperen en zwaaien als ze je tegenkomen. viel mij trouwens toch weer mee hoe makkelijk mijn saab klimt, zonder al te veel te hoeven terugschakelen, op de autobahn op het vals plat kon ik hem ook makkelijk op 180 houden, klasse voor 130 pk, en na een week en ongeveer 3000 toch niet al te voorzichtige kilometers, toch nog 1 op 11 gereden. lijkt mij niks mis mee

Non-Turbo
Geregistreerd lid

Bericht door Non-Turbo » wo 02 nov, 2005 0:35

Ben zelf eerlijk gezegd wat minder onder de indruk van mijn 130PK, vooral op de Autoroute veel last van passerende TDi'tjes helling op... Wellicht een kwestie van minder dozen wijn in de kofferbak vanuit Tsjechie :wink: . Verbruik is overigens ook ongeveer mijn ervaring...

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » wo 02 nov, 2005 10:52

Non-Turbo schreef:Ben zelf eerlijk gezegd wat minder onder de indruk van mijn 130PK, vooral op de Autoroute veel last van passerende TDi'tjes helling op... Wellicht een kwestie van minder dozen wijn in de kofferbak vanuit Tsjechie :wink: . Verbruik is overigens ook ongeveer mijn ervaring...
Tegen die tdi 'tjes zal je het altijd afleggen. Da's gewoon een kwestie van koppel. Voor accelereren heb je dat gewoon nodig en zo'n turbodiesel heeft daat scheppen van. Als je ze het snot voor de ogen wil rijden dan weet je wat je moet doen....Turbonize the MF :wink:

Non-Turbo
Geregistreerd lid

Bericht door Non-Turbo » vr 04 nov, 2005 0:43

Cheers Marq !

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, het is alleen zo f***n' frustrerend dat alle lamlendige Megaantjes en Golf TDroodminderwaardigheidscomplexjeI'tjes zelfs met Schumacheresk schakelgedrag aan de einder verdwijnen... Snik transit gloria mundi !

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » vr 04 nov, 2005 11:11

Non-Turbo schreef:Cheers Marq !

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, het is alleen zo f***n' frustrerend dat alle lamlendige Megaantjes en Golf TDroodminderwaardigheidscomplexjeI'tjes zelfs met Schumacheresk schakelgedrag aan de einder verdwijnen... Snik transit gloria mundi !
ja, "so vergeht die Herrlichkeit der Welt" door het toedoen van de Direkt Schalt Getriebe..hahahaha

Plaats reactie