9000 estate
-
verde900
- Donateur

9000 estate
http://www.saabiklubi.ee/9000.html
weliswaar niet te koop maar wel heel apart, waar lancia parts niet goed voor zijn!
weliswaar niet te koop maar wel heel apart, waar lancia parts niet goed voor zijn!
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Re: 9000 estate
zoiets wil ik ook nog es van een classic 900 maken... basis 4 deurs sedan of 5deurs cc en dan van een donorauto achterklep+complete D stijl er tegen aan lassen... daklijn doortrekken etc etc...
zal wel niks worden maar het is weer een goed voornemen
[/img]
zal wel niks worden maar het is weer een goed voornemen
[/img]
-
Manic
- Lid van verdienste
Als ik eens goed kijk is het of vrij slordig gedaan of iemand is aan het fotoshoppen geweest......, maar wel aardig, wat men indertijd wel wilde, maar dacht dat er geen markt voor was...
-
easy
- Geregistreerd lid
Helemaal niet slecht als je mij vraagt, ik begrijp niet dat die estate nooit in productie is geweest. Je herkent er trouwens ook heel sterk de 9-5 estate in.
Gr,
Easy
Gr,
Easy
-
SimonA50
ik moet eens even in mijn archief graven want ik heb er een verslag van wat in een tijdschrift heeft gestaan.
-
Manic
- Lid van verdienste
Als ik het goed het is er wel eens aan gewerkt, aan een 9000 estate, volgens mij is er zelfs in iedergeval nog een prototype van gemaakt, maar zoals ik al zei, men dacht dat er geen markt voor was.
Gezien het grote aantal 9-5 estates dat ik regelmatig tegenkom wellicht een misrekeningtje geweest.
Gezien het grote aantal 9-5 estates dat ik regelmatig tegenkom wellicht een misrekeningtje geweest.
-
verde900
- Donateur

Volgens mij is het de achterkant van een Lancia Thema Estate, hoef je niet eens zo gek veel aanpaswerk voor te doen.
-
Manic
- Lid van verdienste
Was het ook niet zo dat de hele basis voor de 9000 een Thema was? of anders, uit de samenwerking zijn de 9000, de Thema en ...? gerold?
-
verde900
- Donateur

tuurlijk, maar de achterkant van een 9000 afzagen en die van de lancia er weer aanlassen is wel een weekendje werk, de achterdeuren zijn (volgens mij) reeds uitwisselbaar, maar... het laat onverlet dat hier best een geinige (en practische) SAAB staat.
En er is hier vast niemand die het hier over een **oma wil gaan hebben, Lancia klinkt nog een beetje.
En er is hier vast niemand die het hier over een **oma wil gaan hebben, Lancia klinkt nog een beetje.
-
Ruud
- Geregistreerd lid
Gelukkig is ie nooit gemaakt,
ik vind het maar een lelijk ding...
-
verde900
- Donateur

Ik vind hem beter kloppen als zowel de 95 als de 9-5 estate 
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

op basis waarvan zou deze operatie gegaan zijn? Een 9000cd? Alles achter de achterdeuren en boven de lijn deurklink acherlamp wegslijpen? Wat voor d-stijl en klep zouiden gebruikt zijn... thema stationcar? Vind t een knap staaltje werk... zeker als je de torsiestijfheid wil bewaren.
Iemand enig idee welke d-stijl en achterklep zich lenen voor een dergelijke operatie mbt een 900classic? (breedte, verloop, hoogte)???
Zit zelf te denken aan een renault clio achterkant... hoe klein dat ook moge klinken.
Iemand enig idee welke d-stijl en achterklep zich lenen voor een dergelijke operatie mbt een 900classic? (breedte, verloop, hoogte)???
Zit zelf te denken aan een renault clio achterkant... hoe klein dat ook moge klinken.
-
GRIFFIN
- Geregistreerd lid
Misschien een ideetje voor de fervente campers: [img]http://groups.msn.com/_Secure/0SwAAAOwV ... 424316[img][/img] 
-
Manic
- Lid van verdienste
Een toppolino (?) is al gaaf, maar dan ook nog zo een aanhanger... grappig!
-
B235R
- Lid van verdienste
idd wat een lelijk schipRuud schreef:Gelukkig is ie nooit gemaakt,