I love verkeersregels

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
Dc
Geregistreerd lid

I love verkeersregels

Bericht door Dc » za 05 nov, 2005 1:19

Ik ben de polls hier af en toe ook zat, maar toch vind ik het interessant om te weten of jullie de verkeersregels netjes naleven zoals van een goed SAAB rijder verwacht wordt. :wink:

Je kiest voor een SAAB omdat je veiligheid toch ook hoog in het vaandel hebt staan. Daarnaast is ook gewoon een erg mooie wagen.

Ikzelf tracht een heer in het verkeer te zijn:
*Ik haal niet rechts in
*Draag altijd mijn gordel
*Rij nooit harder dan 20km boven de max.snelheid
*Stop bij een zebrapad.
*Wacht netjes als een voorligger af wil slaan. In plaats van er zo snel mogelijk voorbij willen (zie dat zo vaak en denk dan "mensen, 10 seconden en je kan er zonder problemen voorbij)
*Rij niet onnodig links op de snelweg
*Maak ruimte voor passerende motorrijders
*Geef richting aan
*Geef lichtsignaal aan trucks om aan te geven dat ze voor mij kunnen invoegen.
*Laat ruimte vallen t.b.v. ritsen.
*Nader een rotonde niet met 70km of een attitude van "hoe harder ik de rotonde nader hoe meer voorrang ik vast heb"
* Geef op de rotonde met richtingaanwijzer aan waar ik precies naar toe ga en wanneer ik er weer vanaf ga.
* Zet mijn kinderen ALTIJD in een kinderzitje ongeacht de lengte van de rit.
*kleef geen bumper maar hou min. 2 seconden afstand.
*Geef ook wel eens voorrang aan een ander terwijl hij/zij er eigenlijk helemaal geen recht op heeft maar de verkeerssituatie er wel beter van wordt.
*enz.

Het is voor mij een sport geworden om zo attent mogelijk in het verkeer te zijn en de naam SAAB in Ere te houden.

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » za 05 nov, 2005 9:25

Ik scoor goed,

ik draag altijd mijn gordel
ik maak ruimte voor motorrijders
ik geef richting aan
ik laat ruimte vallen tbv ritsen
ik geef wel eens voorrang aan knappe vrouwen :D

De rest is allemaal afhankelijk van de situatie, maar ik maak me er weleens schuldig aan. :oops:

*Ik haal niet rechts in - als degene voor mij links blijft hangen en traag is, tja wat moet je dan?
*Rij nooit harder dan 20km boven de max.snelheid - waar heb ik dan een turbo voor, om max 140 te rijden??
*Stop bij een zebrapad - soms wel , soms niet. bij de mensen die keurig staan te wachten heb ik over het algemeen de neiging om te stopen
*Wacht netjes als een voorligger af wil slaan. In plaats van er zo snel mogelijk voorbij willen - als er ruimte is, waarom niet?
*Rij niet onnodig links op de snelweg - als ik hard rijdt en er is toch niemand die mij wil passeren, dan heeft het weinig zin om naar rechts te gaan, ik kijk zeer vaak in mijn binnenspiegel en ben zo aan de kant als het moet
*Geef lichtsignaal aan trucks om aan te geven dat ze voor mij kunnen invoegenen iets andere manier. - het komt nagenoeg nooit voor dat vrachtwagens voor mij invoegen, ik geef wel lichtsignalen als ze invoegen terwijl ik dat niet wil (inhalen op de snelweg bijvoorbeeld)
*Nader een rotonde niet met 70km of een attitude van "hoe harder ik de rotonde nader hoe meer voorrang ik vast heb" - als je anders lang staat te wachten
* Zet mijn kinderen ALTIJD in een kinderzitje ongeacht de lengte van de rit. - Die heb ik niet
*kleef geen bumper maar hou min. 2 seconden afstand. - Bij mensen die links blijven hangen en er is geen andere mogelijkheid om erlangs te gaan

Ene, ook ik houd de naam Saab in ere, alleen op een andere manier :D

Dc
Geregistreerd lid

Bericht door Dc » za 05 nov, 2005 14:07

Ik ben geen heilig boontje en laat zo nu en dan ook heus een steek(je) vallen. :roll:
Heb (nog) geen Turbo :(
Hopelijk in de nabije toekomst en wie weet wordt het beest dan in mij wakker :twisted:

nacra 93
Donateur
Donateur

Re: I love verkeersregels

Bericht door nacra 93 » za 05 nov, 2005 14:13

Dc schreef:Ik ben de polls hier af en toe ook zat, maar toch vind ik het interessant om te weten of jullie de verkeersregels netjes naleven zoals van een goed SAAB rijder verwacht wordt. :wink:

Je kiest voor een SAAB omdat je veiligheid toch ook hoog in het vaandel hebt staan. Daarnaast is ook gewoon een erg mooie wagen.

Ikzelf tracht een heer in het verkeer te zijn:
*Ik haal niet rechts in
*Stop bij een zebrapad.
*Wacht netjes als een voorligger af wil slaan. In plaats van er zo snel mogelijk voorbij willen (zie dat zo vaak en denk dan "mensen, 10 seconden en je kan er zonder problemen voorbij)
*Geef richting aan
*Nader een rotonde niet met 70km of een attitude van "hoe harder ik de rotonde nader hoe meer voorrang ik vast heb"
* Geef op de rotonde met richtingaanwijzer aan waar ik precies naar toe ga en wanneer ik er weer vanaf ga.
*Geef ook wel eens voorrang aan een ander terwijl hij/zij er eigenlijk helemaal geen recht op heeft maar de verkeerssituatie er wel beter van wordt.
*enz.

Het is voor mij een sport geworden om zo attent mogelijk in het verkeer te zijn en de naam SAAB in Ere te houden.

Braaf :lol:

Dc
Geregistreerd lid

Bericht door Dc » za 05 nov, 2005 14:21

nacra 93 schreef:Braaf :lol:
Of zoals mijn bijrijders het vaak noemen "ouwelul" :D

Jacco K.
Geregistreerd lid

Bericht door Jacco K. » za 05 nov, 2005 14:44

Ik laat alleen mooie vrouwen oversteken.
En een Saab-rijder laat ik er tussen en knipper dan ook met grootlicht.

Verder houd ik mij niet aan de snelheid ongeveer 40 km boven de maximum snelheid (alleen op snelwegen) uitgezonderd binnen de kom en op woonerven.
Verder gedraag ik mij keurig netjes wat van een Saab-rijder verwacht mag worden.

En uiteraard zitten mijn kinderen op de achterbank op een zitje en in de gordel, savety first.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » vr 09 dec, 2005 18:44

Ik geloof dat de gemiddelde SAABrijder zo rijdt , als ik dit lees en als ik op de weg om me heen kijk zie ik dat de meeste SAABrijders zich goed aan de regels houden en ik geloof dat dat SAABrijders eigen is.maar ik heb wel het idee dat dat iets aan het veranderen is o.a. door die leaserijders die geen SAAB rijden om het merk,dus niks hebben met SAAB b.v. oud BMW rijders.Dat zie je ook bij volvo er komen steeds meer "vreemd merk rijders"die SAAb gaan rijden.Die hebben in eerste instantie het virus nog niet.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 09 dec, 2005 21:32

Met mijn SAAB ben ik een ware ambassadeur van ons merk.
Met mn Volvo :twisted: :twisted: doorgaans toch ook wel :lol:

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » vr 09 dec, 2005 22:09

Dc schreef:Ik ben de polls hier af en toe ook zat....
Ik dacht dat ik de enige was.... Wat kunnen we nog meer bedenken?
Even een paar ideetjes :wink: :

- wat is jullie minst favoriete Saab en waarom?
- hoe parkeren jullie in? achteruit of vooruit?
- wat doen jullie zoal in de file om de tijd door te komen?
- wat hangt er aan jullie sleutelhanger behalve de Saabsleutel?
- wat vindt je partner ervan dat je Saab rijdt?
- .......

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » vr 09 dec, 2005 22:41

[quote="gj9000"][quote="Dc"]Ik ben de polls hier af en toe ook zat....[/quote]

Ik dacht dat ik de enige was.... Wat kunnen we nog meer bedenken?
Even een paar ideetjes :wink: :

- wat is jullie minst favoriete Saab en waarom?
- hoe parkeren jullie in? achteruit of vooruit?
- wat doen jullie zoal in de file om de tijd door te komen?
- wat hangt er aan jullie sleutelhanger behalve de Saabsleutel?
- wat vindt je partner ervan dat je Saab rijdt?
- .......[/quote]

Heb hem in het echt nog niet gezien maar dat zal de9-7x worden niet echt mijn smaak die pc hoofd tractoren.Ik parkeer in principe zo dat ik direct weg kan niet omdat ik haast zou hebben maar de moeilijkste bewegingen verricht ik het eerst. En ondanks dat het niet hoeft bij de 9000 toch altijd in z'n achteruit , erfenis van 900. In de file sta ik niet vaak, gelukkig ! En aan m'n SAAB sleutel zit m'n afstandbediening. Ben vrijgezel dus regel zelf wat ik rijd. :green_many: MEEST FAVORIETE SAAB: 9-3 sportkombi En wie zet hem ook standaard in z'n achter uit geparkeerd terwijl het niet hoeft ?

Ewout900
Geregistreerd lid

Bericht door Ewout900 » vr 09 dec, 2005 23:37

Dc, ik houd mij ook aan exact alle punten die jij noemt. De tweesecondenregel daargelaten, die ontsnapt wel eens aan mijn aandacht, maar zodra ik er aan denk houd ik in (indien dat op dat moment nodig is).

Ik denk dat het belangrijkste verschil is dat 'wij' echt met rijden bezig zijn (bewust rijden), in plaats van met zo snel mogelijk van A naar B komen. En dat je dan in een Saab zit maakt het natuurlijk wel wat aangenamer, wat weer ten goede komt aan de rijstijl. Bovendien spaar ik mijn Saab altijd (bak, banden, assen, stoelen, etc.) en wil ik geen aanrijdingen. Het is een misvatting dat je, door je aan de door jou genoemde regels te houden, een trage verkeersdeelnemer bent. Ik houd op zich van doorrijden - binnen de grenzen van de verkeersregels. Als iedereen dat zou doen, zou het volgens mij allemaal een stuk soepeler gaan!

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » za 10 dec, 2005 13:47

Ewout900 schreef:Dc, ik houd mij ook aan exact alle punten die jij noemt. De tweesecondenregel daargelaten, die ontsnapt wel eens aan mijn aandacht, maar zodra ik er aan denk houd ik in (indien dat op dat moment nodig is).
He Ewout, zeker al dichtvallende ogen toen je dit schreef. De tweesecondenregel is snelheidsonafhankelijk. Of je nou 30, 50, 100 of 180km/h rijdt. De enige uitzondering is als je stilstaat, dan valt de benodigde afstand niet meer op die manier te bepalen. Theoretisch zou die dan 1 millimeter kunnen zijn.

De tweesecondenregel heeft trouwens zijn beperkingen bij gladheid. Dan voldoen 2 seconden niet meer.

Ewout900
Geregistreerd lid

Bericht door Ewout900 » za 10 dec, 2005 13:55

Ik zie niet dat ik in het bovenstaande een verband leg tussen de tsr en de snelheid, maar misschien dat ik nu dichtvallende ogen heb!? :roll:

Jochen
Geregistreerd lid

Bericht door Jochen » za 10 dec, 2005 14:04

*Ik haal niet rechts in
Toch wel
Ja
Je zou denken dat hij gaat zeggen "Ik rij nooit harden dat de max snelheid." maar nee hoor, 20km/h er over :wink:. Maak ik me ook schuldig aan.
*Stop bij een zebrapad.
Als er iemand staat te wachten wel ja.
Gebeurt wel eens als ik op snelheid ben en niet wil afremmen dan durf ik er wel eens langs recht voorbij te gaan. Als er voldoende plaats is en het veilig is natuurlijk.
Inderdaad
Heel zeker. Vind het cool als ze hun voetje uitsteken.
*Geef richting aan
Altijd
Nee, daar was ik nog niet opgekomen...
Ja
Nee, zo zijn we niet.
Alleen wanneer ik eraf wil.
Nee, nooit! Ik heb geen kinderen
Nee, als iemand voor me te traaag rijdt steek ik die voorbij. Kan ik er niet voorbij dan is dat jammer. Bumper kleven is erg vervelend.
Ja

Plaats reactie