saab 9000 in rally

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
puude
Geregistreerd lid

saab 9000 in rally

Bericht door puude » di 08 nov, 2005 21:27

Mijn favoriete autosport is al sinds jaren rally. Ik probeer zoveel mogelijk nationale wedstrijden te bezoeken, en af en toe een internationale. Bij al deze wedstrijden heb ik nog nooit een saab zien meedoen. Bij het rallyracen doet Per Eklund goede dingen, In Engeland schijnen er een drietal teams met een saab 900 te rijden (of gereden te hebben) en ongetwijfeld zijn er vele zweedse nationale rallysterren in een saab, alleen die heb ik nog nooit in Nederland gezien.

Groot was dan ook mijn verbazing toen ik afgelopen zondag in de Conrad Euregio Rally in Hengelo een saab 9000 zag deelnemen aan de rally. Dat was een plezierige verrassing. :D

Omdat ik wel wist waar de rallyproeven waren had ik verzuimd om een informatiepakket te kopen, dus ik moest weer thuis gekomen eerst uitvinden wie de saab nu eigenlijk was.

Het bleek te gaan om een deelnemer in de duitse Erdgas klasse, dit is een klasse die in duitsland een aantal rally's rijdt met erdgas als brandstof. En ze reden dus ook 1 rally in Nederland. De combinatie Gorre/Drewes werd derde in hun klasse, dat is op zich niet slecht als men bedenkt dat ze op de korte industrieproeven in het nadeel waren ten opzichte van hun lichtere en wendbare tegenstanders, die beide in een golf V reden. Het rallyseizoen is nu over, maar ik ben benieuwd of we ze nog eens weerzien!

http://www.tom-rallye.de/ voor meer informatie over het team (het gaat echter bijna niet over de saab) :(

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Re: saab 9000 in rally

Bericht door SpeekTuning » di 08 nov, 2005 22:52

puude schreef:Mijn favoriete autosport is al sinds jaren rally. Ik probeer zoveel mogelijk nationale wedstrijden te bezoeken, en af en toe een internationale. Bij al deze wedstrijden heb ik nog nooit een saab zien meedoen. Bij het rallyracen doet Per Eklund goede dingen, In Engeland schijnen er een drietal teams met een saab 900 te rijden (of gereden te hebben) en ongetwijfeld zijn er vele zweedse nationale rallysterren in een saab, alleen die heb ik nog nooit in Nederland gezien.

Groot was dan ook mijn verbazing toen ik afgelopen zondag in de Conrad Euregio Rally in Hengelo een saab 9000 zag deelnemen aan de rally. Dat was een plezierige verrassing. :D

Omdat ik wel wist waar de rallyproeven waren had ik verzuimd om een informatiepakket te kopen, dus ik moest weer thuis gekomen eerst uitvinden wie de saab nu eigenlijk was.

Het bleek te gaan om een deelnemer in de duitse Erdgas klasse, dit is een klasse die in duitsland een aantal rally's rijdt met erdgas als brandstof. En ze reden dus ook 1 rally in Nederland. De combinatie Gorre/Drewes werd derde in hun klasse, dat is op zich niet slecht als men bedenkt dat ze op de korte industrieproeven in het nadeel waren ten opzichte van hun lichtere en wendbare tegenstanders, die beide in een golf V reden. Het rallyseizoen is nu over, maar ik ben benieuwd of we ze nog eens weerzien!

http://www.tom-rallye.de/ voor meer informatie over het team (het gaat echter bijna niet over de saab) :(
He.....Die heb ik in Almelo zien staan, zowel de golf als de Saab. Zij keken naar mijn Saab ik naar die van hen...op zich best komisch. Of kwam het door het afblazen van mijn dumpvalve? :roll:

puude
Geregistreerd lid

Bericht door puude » wo 09 nov, 2005 23:43

:D

Die duitsers zeiden vast zoiets als: Koeg maal nag die ollander in die sjeunes zaap. :!:

johnjaap
Geregistreerd lid

Bericht door johnjaap » do 10 nov, 2005 8:49

Koeg maal nag die ollander in die sjeunes zaap
Heel mooi staaltje campingduits, complimenten! :D

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » do 10 nov, 2005 9:02

johnjaap schreef:
Koeg maal nag die ollander in die sjeunes zaap
Heel mooi staaltje campingduits, complimenten! :D
Tegen mijn vader hebben ze ooit eens gezegd:

"Sie sprechen genau wie Rudi Carrell...............nur ein bisschen schlimmer" :lol:

Plaats reactie