Wasstraat of zelf poetsen?
-
Bas
- Geregistreerd lid
Wasstraat of zelf poetsen?
Beste Saabliefhebber,
Wat ik me nu afvroeg is of jullie je auto zelf wassen of lekker gemakkelijk door de wasstraat rijden. Zelf rijd ik meestal mijn Saab door de wasstraat. Twee keer per jaar zet ik hem helemaal in de was en tussendoor wil ik de auto wel eens met de hand poetsen. Maar meestal, zo'n twee maal per maand, rijd ik door de wasstraat.
Groeten,
Bas
Wat ik me nu afvroeg is of jullie je auto zelf wassen of lekker gemakkelijk door de wasstraat rijden. Zelf rijd ik meestal mijn Saab door de wasstraat. Twee keer per jaar zet ik hem helemaal in de was en tussendoor wil ik de auto wel eens met de hand poetsen. Maar meestal, zo'n twee maal per maand, rijd ik door de wasstraat.
Groeten,
Bas
-
Marc
- Lid van verdienste
Re: Wasstraat of zelf poetsen?
Enkel handwas hier, de lichte krassen die de wasstraat achterlaat vind ik zonde...
-
Jimm
- Geregistreerd lid
Hélaas enkel handwas, omdat de linnenkap een wasstraat niet goed doorstaat. Overigens laat een wasstraat met lappen itt een met borstels geen krassen achter 
-
verde900
- Donateur

wel eens nagedacht om een ander te laten handwassen? 
-
Marc
- Lid van verdienste
Mijn moeder durft de 9-5 wel eens door de wasstraat rijden, welke is uitgerust met lappen... Geloof me, dit laat ook krassen achter 
-
easy
- Geregistreerd lid
verde900 schreef:wel eens nagedacht om een ander te laten handwassen?
Als ik errug lui ben wil ik het nog wel eens aan mijn vriendin vragen ja
Gr,
Easy
-
Thom
- Donateur

Als je een lease auto hebt, je auto er over een jaar uitdoet of gewoon een lui v.....n bent, dan kun je auto het beste door de wasstraat heenhalen. De praktijk leert dat wasstraten ALTIJD krassen achterlaten op den duur. Ondanks dat de BOVAG schriftelijk verklaart dat het niet zo is (raad een bij wie alle wasstraten zijn aangesloten??)
Alleen de megadure installaties die puur met water en lucht werken hebben nog niet aangetoond krassen te geven.
Het beste kun je je auto voor en na de winter een goede handmatige poetsbeurt geven. Of, als echter liefhebber, nog een paar maal per jaar vaker. Met wat handigheid staat de auto in 3 kwartier in de was! (binnenkant e.d. niet meegeteld).
Alleen de megadure installaties die puur met water en lucht werken hebben nog niet aangetoond krassen te geven.
Het beste kun je je auto voor en na de winter een goede handmatige poetsbeurt geven. Of, als echter liefhebber, nog een paar maal per jaar vaker. Met wat handigheid staat de auto in 3 kwartier in de was! (binnenkant e.d. niet meegeteld).
-
Hanm
- Lid van verdienste
Op enkele uitzonderingen na, was ik mijn Saab iedere Zaterdag met de hand, poetsen doe ik zeer onregelmatig, maar toch zeker meerdere malen per jaar. Eénmaal (kortgeleden) de wasstraat gepakt i.v.m. tijdgebrek en een enorm smerige auto, maar gelijk weer genezen, boven op de voorspatschermen was het gelijk alweer te zien. Gelukkig was die ene keer zo weer uitgepoetst met wat cleaner.
-
doktorevil
- Geregistreerd lid
Ik heb zelf ook een keer (ook uit luiheid
) de fout gemaakt om de wasstraat te pakken. Ik zag op het eerste oog geen krassen, was wel mijn antenne bevestiging kwijt. Godgloeiende...^*$%*#$)
. Los nog van alle krasverhalen doe ik het toch maar met het handje...Als ik het al doe...
Tijn
Tijn
-
Pieter
- Geregistreerd lid
Ligt misschien aan mij, maar zelfs als ik het zelf doe en op sommige plekjes wat harder moet wrijven krijg ik ook kleine krasjes. Of misschien zaten die er al op maar heb ik ze nu pas schoongepoetst, dan kan ook zijn.
-
Marc
- Lid van verdienste
Pieter schreef:Ligt misschien aan mij, maar zelfs als ik het zelf doe en op sommige plekjes wat harder moet wrijven krijg ik ook kleine krasjes. Of misschien zaten die er al op maar heb ik ze nu pas schoongepoetst, dan kan ook zijn.
Nooit op dezelfde plaats lang wrijven, indien het er moeilijk afgaat, neem dan de te wassen oppevlakte een pak ruimer dan waar het plekje zit. Zo vermijd je die krassen
-
Wouter
- Donateur (2x)

In mijn tienerjaren waste en poetste ik me echt drie slagen in de rondte, in het stukje straat waar m'n ouders wonen. Met veel plezier! En nu ik eindelijk zelf auto's heb... ga ik naar de wasstraat.
Met pijn in m'n hart, dat wel. Maar ja, ik woon drie hoog en heb zodoende geen mogelijkheden om m'n auto's te wassen.
Zo'n wasplaats is ook niets voor mij, want dan moet het snel gebeuren. Erg frustrerend, want als ik een auto was dan doe ik het goed.
Een auto in de was zetten, is een aardige klus. Allereerst moet je letten op omstandigheden als felle zon, vocht. Maar ook de doeken die je gebruikt zijn van belang. Met Metallic Wax van Turtle bereikte ik altijd een prima resultaat. Maar ik heb het ook een keer goed verneukt met hele dure 'Polymer-was' van D2 (?). Dat spul was heel lastig uit te poetsen en als die auto (9000CS Scarabee green) vervolgens in goed licht stond, zag je al die ronde poetsbewegingen. Heel lelijk. Wat is hier wellicht misgegaan?
Ik zou graag van andere forummers horen wat zij goede autowas vinden. Ook allerhande tips en trucs zijn welkom. Iemand ervaring met die extreme shine-achtige reeks van Turtle, in die felgekleurde verpakkingen?
Met pijn in m'n hart, dat wel. Maar ja, ik woon drie hoog en heb zodoende geen mogelijkheden om m'n auto's te wassen.
Zo'n wasplaats is ook niets voor mij, want dan moet het snel gebeuren. Erg frustrerend, want als ik een auto was dan doe ik het goed.
Een auto in de was zetten, is een aardige klus. Allereerst moet je letten op omstandigheden als felle zon, vocht. Maar ook de doeken die je gebruikt zijn van belang. Met Metallic Wax van Turtle bereikte ik altijd een prima resultaat. Maar ik heb het ook een keer goed verneukt met hele dure 'Polymer-was' van D2 (?). Dat spul was heel lastig uit te poetsen en als die auto (9000CS Scarabee green) vervolgens in goed licht stond, zag je al die ronde poetsbewegingen. Heel lelijk. Wat is hier wellicht misgegaan?
Ik zou graag van andere forummers horen wat zij goede autowas vinden. Ook allerhande tips en trucs zijn welkom. Iemand ervaring met die extreme shine-achtige reeks van Turtle, in die felgekleurde verpakkingen?
-
GRIFFIN
- Geregistreerd lid
CAR-LACK 68 bv, wordt ook veel gebruikt door garages/autohandelaars, taxibedrijven en dergelijke.
-
turboflix
- Donateur

hmmmm, ik ga al jaren door de wasstraat
met beide saabjes en al die lui die zeggen dat je er krasjes van krijgt dat zijn dezelfde die tegen mij altijd zeggen dat mijn classic er nog zo mooi uitziet (na 12 jaar wasstraten dus he...) .... dus..........
maar eerlijk is eerlijk , ik heb het geduld er vaak niet voor om hem met de hand te doen... dus meestal: wasstraat en dan zelf nog wat nawrijven etc...
gr,
f
maar eerlijk is eerlijk , ik heb het geduld er vaak niet voor om hem met de hand te doen... dus meestal: wasstraat en dan zelf nog wat nawrijven etc...
gr,
f
-
Manic
- Lid van verdienste
ZELF WASSEN! (EN POETSEN)
ok, stiekum nog weleens in de winter door de wasstraat omdat het dan kutweer is om te wassen, maar tegenwoordig was ik hem nog wel eens even snel op mn werk in de washal, even de pekel eraf spuiten.
ok, stiekum nog weleens in de winter door de wasstraat omdat het dan kutweer is om te wassen, maar tegenwoordig was ik hem nog wel eens even snel op mn werk in de washal, even de pekel eraf spuiten.