Wat is jullie ULTIMATE Saab?
-
Ewout900
- Geregistreerd lid
Hah! Ik ben er nog niet uit... Er is ook zoveel moois gemaakt in (en bij) Zweden!
Mijn 900 T8 vind ik zelf wel heel erg gaaf vanwege zijn karakteristieke verschijning.
Een 9000 2,3 Turbo S uit 1991 gaat er ook nog eens komen; dat rijdt zo fantastisch! Op dit moment denk ik mijn ultimate Saab. Een zwarte welteverstaan. Ik heb hem al helemaal geconfigureerd. Neem deze:

Zeer dik, maar toch ingetogen...
Een 9000 Aero mag ook aanschuiven. Een geweldige wagen! Doe maar een blauwe met deep dishes!
Een 9-3 Aero cabriolet van 2000 in steelgrey met die 2x3-spaaks wielen... mmmm... Niet te versmaden!
Of een 900 Turbo in Monte Carlo uitvoering. Voor de zonnige zondagen.
De hond mag achterin de platana-grijze 900 Turbo 16S van mijn vriendin plaatsnemen (ooit).
En zo kan ik nog wel even door gaan... Ook de zeer origineel uitgevoerde, eenvoudig uitgeruste 900's van voor 1985 vind ik erg mooi (zoals deze). En niet het minst de talladega-rode 900 Aero van mijn broer(tje)!
Een ruime garage zou fijn zijn...
Mijn 900 T8 vind ik zelf wel heel erg gaaf vanwege zijn karakteristieke verschijning.
Een 9000 2,3 Turbo S uit 1991 gaat er ook nog eens komen; dat rijdt zo fantastisch! Op dit moment denk ik mijn ultimate Saab. Een zwarte welteverstaan. Ik heb hem al helemaal geconfigureerd. Neem deze:

Zeer dik, maar toch ingetogen...
Een 9000 Aero mag ook aanschuiven. Een geweldige wagen! Doe maar een blauwe met deep dishes!
Een 9-3 Aero cabriolet van 2000 in steelgrey met die 2x3-spaaks wielen... mmmm... Niet te versmaden!
Of een 900 Turbo in Monte Carlo uitvoering. Voor de zonnige zondagen.
De hond mag achterin de platana-grijze 900 Turbo 16S van mijn vriendin plaatsnemen (ooit).
En zo kan ik nog wel even door gaan... Ook de zeer origineel uitgevoerde, eenvoudig uitgeruste 900's van voor 1985 vind ik erg mooi (zoals deze). En niet het minst de talladega-rode 900 Aero van mijn broer(tje)!
Een ruime garage zou fijn zijn...
-
FrostRacing
- Geregistreerd lid
-
Hanm
- Lid van verdienste
Het antwoord daarop is wat mij betreft nogal situatieafhankelijk....
Voor alledag: Een 9-3 SportEstate Aero 2.8t V6, wat mij betreft de best rijdende Saab (met afstand op de rest)
Voor op het circuit (met veel budget): nog eentje, maar dan een Sedan.
Voor op het circuit (met minder budget): een 9-3 Coupé 2.0T, volledig geHirsched...
Voor in de verwarmde garage om naar te kijken en op een zonnige zondag me te touren: Een 99 Turbo CombiCoupé
Voor alledag: Een 9-3 SportEstate Aero 2.8t V6, wat mij betreft de best rijdende Saab (met afstand op de rest)
Voor op het circuit (met veel budget): nog eentje, maar dan een Sedan.
Voor op het circuit (met minder budget): een 9-3 Coupé 2.0T, volledig geHirsched...
Voor in de verwarmde garage om naar te kijken en op een zonnige zondag me te touren: Een 99 Turbo CombiCoupé
-
Non-Turbo
- Geregistreerd lid
-
Juice
- Geregistreerd lid
Open catergorie: Voor mij is dit de 900GT. Als er ooit ruimte is voor een hobbywagen.
Dieselcategorie: mijn huidige dieseltje: 9-3 SE Anniversary met aero-velgjes
Grote bakkencategorie: 9-5 estate aero (vaneigens) en als nummero twee een 9000 aero, die zwarte van Tony lijkt er erg op
classic-categorie: 900 GT, kort gevolgd door een grijze 900 T16S met aero-pakket.
Dieselcategorie: mijn huidige dieseltje: 9-3 SE Anniversary met aero-velgjes
Grote bakkencategorie: 9-5 estate aero (vaneigens) en als nummero twee een 9000 aero, die zwarte van Tony lijkt er erg op
classic-categorie: 900 GT, kort gevolgd door een grijze 900 T16S met aero-pakket.
-
Ewout900
- Geregistreerd lid
-
sonett
- Geregistreerd lid
Yes die in het Monte Carlo geel en natuurlijk ook de bumpers en zijschorten mee gespotenEwout900 schreef:Ja, inderdaad. Maar dan in Monte Carlo geel...MISTY schreef:de enige nog echte
maar mijn droom is een 99 EMS Combi-Coupé
na mijn Sonett III natuurlijk
Maar eerst veel geld en dan plaats
om alles waar Saab op staat te verzamelen
-
Stef cabrio
- Geregistreerd lid
-
MXL
- Geregistreerd lid
-
bram
- Geregistreerd lid
-
RoccoH
- Donateur (5x)

ja, of zwart-zwart zoals Misty heeft...Ewout900 schreef:Ja, inderdaad. Maar dan in Monte Carlo geel...MISTY schreef:de enige nog echte
maarre mijn toekomstig project dan maar (als ik er ooit aan toe kom...):
Silver Arrow, volledig gerestaureerd en opnieuw verzinkte carosserie, late 9000 remsysteem plus ombouw naar handrem achter.
Turbocharged 2.1 blok met DI-APC en LH 2.4.2 uit een 9000 turbo (van ik dacht pre-'88 ofzo) met Volvo 740 FMIC en aangepast uitlaatsysteem... LPI onderbouw met volledig afgestemd gasinspuitsysteem... maar het geilst is natuurlijk om DI, APC, LH en gasinspuiting te vervangen door één enkele unit.
Geschat vermogen: 250-300 pk in de lichtste en stijfste Classic 900 carosserie.