Wie parkeerd er in z'n achteruit terwijl het niet hoeft?
-
edwardk
- Geregistreerd lid
Wie parkeerd er in z'n achteruit terwijl het niet hoeft?
Ik heb nu na een 99T en 2 keer 900T al 9 jaar een 9000 T maar betrap mijzelf er op steeds weer te parkeren in z'n achteruit. Dat was bij de 99 en 900 noodzakelijk maar doe dit met de 9000 nog steeds (SAAB gewoonte geworden ) Wie nog meer ?
Doe dit bij alle auto's.
-
Ruud
- Geregistreerd lid
-
schumbie
- Geregistreerd lid
-
MXL
- Geregistreerd lid
-
schumbie
- Geregistreerd lid
-
Red76
- Geregistreerd lid
-
schumbie
- Geregistreerd lid
hoezo dan per se de achteruit, je auto rolt niet weg in elke versnelling, zette hem bij andere auto's altijd in z'n 1 of 2....Red76 schreef:Tegen diefstal, dat de auto niet wegrold als je heb ergens parkeerd.schumbie schreef:ja maar wat is het echte nut ervan, waarom heeft saab het gedaan?MXL schreef:Bij mijn saab moet het uiteraard, maar bij alle andere auto's parkeer ik altijd in de achteruit, gewoon een gewoonte.
Goed he
-
Hanm
- Lid van verdienste
Dat ie in de versnelling moet staan is een noordelijk trekje, bij hevige vrieskou wil je niet graag van de handrem gebruik moeten maken om je auto te parkeren. Dat het uitgerekend de achteruit moet zijn is puur een diefstalbeveiligingstruc...
Maar om op het topic terug te komen: Ja, ik zet vrijwel iedere andere auto dan Saab toch in zijn achteruit bij het parkeren.
Maar om op het topic terug te komen: Ja, ik zet vrijwel iedere andere auto dan Saab toch in zijn achteruit bij het parkeren.
-
edwardk
- Geregistreerd lid
re
Waarschijnlijk omdat je hem tijdens de winter hem beter niet op de handrem kan zetten i.v.m. vast vriezen(in dat klimaat) van de remblokken aan de schijven. Staat ie in z'n achteruit dan staat hij infeite toch op de rem. Heb s'winter's wel eens iemand in Zweden weg zien rijden met geblokkeerde achterwielen en dat rijdt minder moet ik je zeggen. De achterwielen rollen dan slecht mee!. En dat is dan niet 
-
schumbie
- Geregistreerd lid
Re: re
ja maar dat voordeel heb je dus ook met alle andere versnellingen...edwardkommeren schreef:Waarschijnlijk omdat je hem tijdens de winter hem beter niet op de handrem kan zetten i.v.m. vast vriezen(in dat klimaat) van de remblokken aan de schijven. Staat ie in z'n achteruit dan staat hij infeite toch op de rem. Heb s'winter's wel eens iemand in Zweden weg zien rijden met geblokkeerde achterwielen en dat rijdt minder moet ik je zeggen. De achterwielen rollen dan slecht mee!. En dat is dan niet
-
Per Eklund fan
- Geregistreerd lid