Wie parkeerd er in z'n achteruit terwijl het niet hoeft?

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
edwardk
Geregistreerd lid

Wie parkeerd er in z'n achteruit terwijl het niet hoeft?

Bericht door edwardk » za 17 dec, 2005 12:05

Ik heb nu na een 99T en 2 keer 900T al 9 jaar een 9000 T maar betrap mijzelf er op steeds weer te parkeren in z'n achteruit. Dat was bij de 99 en 900 noodzakelijk maar doe dit met de 9000 nog steeds (SAAB gewoonte geworden ) Wie nog meer ? :-S+ Doe dit bij alle auto's.

Szábló
Geregistreerd lid

Bericht door Szábló » za 17 dec, 2005 12:15

In de 9-5 kan het niet anders.

edwardk
Geregistreerd lid

re

Bericht door edwardk » za 17 dec, 2005 12:22

Dit geldt dus voor 9000 rijders of wanneer je in een niet SAAB rijdt.
Weet als SAAB rijder best voor welke type's dit een vereiste is om de sleutel er uit te kunnen krijgen.

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » za 17 dec, 2005 12:40

Bij de ng900 moet dit ook. Vrienden blijven het apart vinden, net als het contactslot in het midden. Ik vind het nog steeds leuk.

schumbie
Geregistreerd lid

Bericht door schumbie » za 17 dec, 2005 12:42

Ruud schreef:Bij de ng900 moet dit ook. Vrienden blijven het apart vinden, net als het contactslot in het midden. Ik vind het nog steeds leuk.
ik vind het ook wel wat aparts hebben (vooral dat contactslot in het midden) paar dat parkeren in z'n achteruit is echt een nutteloze uitvinding

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » za 17 dec, 2005 12:43

Bij mijn saab moet het uiteraard, maar bij alle andere auto's parkeer ik altijd in de achteruit, gewoon een gewoonte.

schumbie
Geregistreerd lid

Bericht door schumbie » za 17 dec, 2005 12:49

MXL schreef:Bij mijn saab moet het uiteraard, maar bij alle andere auto's parkeer ik altijd in de achteruit, gewoon een gewoonte.
ja maar wat is het echte nut ervan, waarom heeft saab het gedaan?

Red76
Geregistreerd lid

Bericht door Red76 » za 17 dec, 2005 12:58

schumbie schreef:
MXL schreef:Bij mijn saab moet het uiteraard, maar bij alle andere auto's parkeer ik altijd in de achteruit, gewoon een gewoonte.
Tegen diefstal, dat de auto niet wegrold als je heb ergens parkeerd.

Goed he :bluethumb:

schumbie
Geregistreerd lid

Bericht door schumbie » za 17 dec, 2005 13:00

Red76 schreef:
schumbie schreef:
Tegen diefstal, dat de auto niet wegrold als je heb ergens parkeerd.

Goed he :bluethumb:
hoezo dan per se de achteruit, je auto rolt niet weg in elke versnelling, zette hem bij andere auto's altijd in z'n 1 of 2....

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » za 17 dec, 2005 13:12

Dat ie in de versnelling moet staan is een noordelijk trekje, bij hevige vrieskou wil je niet graag van de handrem gebruik moeten maken om je auto te parkeren. Dat het uitgerekend de achteruit moet zijn is puur een diefstalbeveiligingstruc...

Maar om op het topic terug te komen: Ja, ik zet vrijwel iedere andere auto dan Saab toch in zijn achteruit bij het parkeren.

edwardk
Geregistreerd lid

re

Bericht door edwardk » za 17 dec, 2005 13:21

Waarschijnlijk omdat je hem tijdens de winter hem beter niet op de handrem kan zetten i.v.m. vast vriezen(in dat klimaat) van de remblokken aan de schijven. Staat ie in z'n achteruit dan staat hij infeite toch op de rem. Heb s'winter's wel eens iemand in Zweden weg zien rijden met geblokkeerde achterwielen en dat rijdt minder moet ik je zeggen. De achterwielen rollen dan slecht mee!. En dat is dan niet :O:

schumbie
Geregistreerd lid

Re: re

Bericht door schumbie » za 17 dec, 2005 13:29

edwardkommeren schreef:Waarschijnlijk omdat je hem tijdens de winter hem beter niet op de handrem kan zetten i.v.m. vast vriezen(in dat klimaat) van de remblokken aan de schijven. Staat ie in z'n achteruit dan staat hij infeite toch op de rem. Heb s'winter's wel eens iemand in Zweden weg zien rijden met geblokkeerde achterwielen en dat rijdt minder moet ik je zeggen. De achterwielen rollen dan slecht mee!. En dat is dan niet :O:
ja maar dat voordeel heb je dus ook met alle andere versnellingen... :? , persoonlijk vind ik de achteruit een beetje onlogisch...

edwardk
Geregistreerd lid

re

Bericht door edwardk » za 17 dec, 2005 13:36

Het zou toch mooi zijn om achter de werkelijke bedoeling(officiele) te komen die SAAB daar mee had of niet want er doen toch veel verhalen de ronde.

Per Eklund fan
Geregistreerd lid

Bericht door Per Eklund fan » za 17 dec, 2005 14:04

Hoi!

Het is misschien gek, maar sinds ik auto rij, zet ik elke auto in zijn achteruit voordat ik de sleutel er uit haal. Zelfs nu met mijn zakelijke peugeot en de Renault cabrio van mijn vriendin.
Volgens mij is dit een bijwerking van het Saab-virus :D

edwardk
Geregistreerd lid

re

Bericht door edwardk » za 17 dec, 2005 14:21

Ja wie weet hoort dit wel bij het SAAB-virus. Vind het toch apart te horen dat er meer mensen zijn die dit doen. Leuk om te weten.

Plaats reactie