Overdag verlichting voeren verplicht
-
MISTY
- Geregistreerd lid
Overdag verlichting voeren verplicht
Brussel wil dat we allemaal onze lichtjes ontsteken(overdag)
Ik rij altijd al met lampen aan overdag.
Dit zou tientallen verkeersdoden en honderden gewonden schelen. Wie rijd er ook altijd met verlichting?
Ik rij altijd al met lampen aan overdag.
Dit zou tientallen verkeersdoden en honderden gewonden schelen. Wie rijd er ook altijd met verlichting?
-
Manic
- Lid van verdienste
Ik heb altijd de verlichting aan, zonder de zekering te verwijderen van de running daylights kunnen deze trouwens ook niet eens uit. Alleen wanneer ik aan het klussen ben en de auto in het contact moet hebben staan hiervoor trek ik de zekering eruit.
Ik vind het gewoon een stuk veiliger, je ziet auto's met de verlichting aan simpelweg veel eerder aankomen. Ik heb weleens doodsangsten uitgestaan terwijl ik aan het inhalen was op een provinciale weg, tegen de schemering terwijl ik opeens een auto zag opdoemen, ik vind mensen die zonder licht rijden gewoon onverantwoordelijk bezig. Zeker als het regent, sneeuwt of in de avond- of ochtendschemering.
Gr,
Dennis
P.S. die eikels die overbodige verlichting (mistlicht op een klaar heldere dag) voeren zijn trouwens ook behoorlijk irritant, ik sein niet eens meer, ik zet gewoon mijn groot licht op. Maar dat is een heel andere discussie
Ik vind het gewoon een stuk veiliger, je ziet auto's met de verlichting aan simpelweg veel eerder aankomen. Ik heb weleens doodsangsten uitgestaan terwijl ik aan het inhalen was op een provinciale weg, tegen de schemering terwijl ik opeens een auto zag opdoemen, ik vind mensen die zonder licht rijden gewoon onverantwoordelijk bezig. Zeker als het regent, sneeuwt of in de avond- of ochtendschemering.
Gr,
Dennis
P.S. die eikels die overbodige verlichting (mistlicht op een klaar heldere dag) voeren zijn trouwens ook behoorlijk irritant, ik sein niet eens meer, ik zet gewoon mijn groot licht op. Maar dat is een heel andere discussie
-
marq101
- Geregistreerd lid
Re: re
Luxe! Ik heb ze ook altijd aan. Moet bij verplicht stellen dan iets anders verzinnen voor op de motor. Was door het rijden met licht aan op de motor altijd beter zichtbaar. Denk dat ik van die mooie witte knipperledjes ga installeren (nee mag niet, weet ik)edwardkommeren schreef:Bij mij het zelfde als bij MANIC,altijd aan behalve evt bij klussen.Alleen schakelen ze pas in 15sec nadat de motor loopt d.m.v. tijdrelais om de accu minder te belasten bij het starten.Of kan deze ook vertraagd uit laten gaan zoals standard bij de 900 ng.
-
schumbie
- Geregistreerd lid
-
edwardk
- Geregistreerd lid
re
Heb geen accu problemen maar het was een uitdaging dit te realiseren en nu het werkt verrekte handig,gaat automatisch.Zo heb ik ook een derde remlicht van een cs op mijn 9000cc gemonteerd. Betere plek zo hoog dan origineel net boven hoedenplank op tegen achterruit. Staat ook apart vind ik.
-
coolyo0o
- Geregistreerd lid
-
Injectie
- Moderator
-
bram
- Geregistreerd lid
ik heb ook gehoord dat ze dit willen verplichten. Je moet eens opletten hoeveel auto's er overdag met de lichten aan rijden. Bijna iedereen doet het. In Scandinavische landen is het al verplicht.
Waarom hebben ze, ik weet niet meer welk bouwjaar, Saab 9-5's en 9-3's gemaakt waarbij je de lichten niet meer kon uitzetten? later hebben ze dit veranderd en kon je de lichten wel uit doen. Heeft dit te maken met een wet die ze in Zweden hebben aangenomen?
Waarom hebben ze, ik weet niet meer welk bouwjaar, Saab 9-5's en 9-3's gemaakt waarbij je de lichten niet meer kon uitzetten? later hebben ze dit veranderd en kon je de lichten wel uit doen. Heeft dit te maken met een wet die ze in Zweden hebben aangenomen?
-
DDJ
- Geregistreerd lid
Bekijk voor extra safety Safetylights.nl maar even. Ik heb het gezien en het ziet er goed uit, zeker niet over de top. Op motors eigenlijk een must maar op de auto niet minder slecht. Zeker omdat bij remmen de lichten gaan flikkeren (kortstondig), ook voor, zodat iedereen goed je actie kan zien. Verder heeft hij nog een permanente dimmer zodat je lampen niet kapotbranden (omdat niet constant op maxspanning) en je eigenlijk beter te zien bent doordat je de tegenligger niet verblindt.
-
jelger
- Geregistreerd lid
die wet was er al sinds de jaren 70. onze R4 daar had ook vaste verlichting op contact. (die wel uit kon overigens)Heeft dit te maken met een wet die ze in Zweden hebben aangenomen?
Volvos hebben het een tijdje in NL ook gehad dat ze niet uit konden. had te maken met anticipatie op de wetsvoorbereiding hier in Nederland. die wet is er vervolgens (waar wel over gedebatteerd werd) niet gekomen.