Bericht
door RoelandV » di 08 feb, 2022 22:13
Heb een korte samenvatting van het verhaal gevonden:
De prachtige vintage rode Saab 900 Aero coupe is genoeg om elke autoliefhebber deze film te laten zien.
Bovendien fungeert het bijna als een eigen personage, een aanvulling op het verhaal van Yusuke en zijn
zoektocht naar een gevoel van verbondenheid.
Veel van de beste dialogen, verhalen vertellen en indrukwekkende momenten van gedeelde stilte vinden plaats
in de ruimte van de auto. Yusuke krijgt een chauffeur toegewezen genaamd Misaki Watari (Toko Miura), een 23-jarige
vrouw, die hij in eerste instantie afkeurt en weigert zijn kostbare auto te laten rijden, maar naarmate hun relatie zich
ontwikkelt, rijdt ze hem door de betonnen stad binnen de snelle plons van rood, en een stil en onverwacht gezelschap
vormt zich.
Op de vraag hoe haar rijgedrag is, zegt hij: "Ik vind het geweldig. Wanneer ze versnelt of vertraagt, is het erg soepel en
voelt het helemaal niet zwaar aan. Ik vergeet soms dat ik zelfs in een auto zit. Ik heb in auto's gereden die door andere
mensen werden bestuurd, maar dit is de eerste keer dat het zo comfortabel is." Misaki is zo'n goede chauffeur dat het
rijden met haar een onthullende en rustgevende ervaring wordt, een broodnodige balsem voor de pijn van het personage.
Keep on smiling!