95 “POLIS” in Blackwater
-
Ronnes
- Donateur (2x)

95 “POLIS” in Blackwater
Ik zag net de trailer van de Zweedse serie Blackwater met daarin een 95 in politie uitvoering. Vanaf zaterdag te zien op Canvas.
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Re: 95 “POLIS” in Blackwater
Als die serie zich in het midden van de jaren zeventig afspeelt, verwacht ik nog meer 96’s te zien.
-
MvR
- Geregistreerd lid
Een bekende auto. Een heel goede replica blijkbaar. Ik meen dat ik 'm hier al eens gepost had in verband met een vraag: de buitenspiegels zijn van een Volvo! Dat lijkt met nou typisch iets dat door de Zweedse politie gedaan werd om het uitzicht naar achteren te verbeteren. Maar ik heb daar nooit duidelijkheid over gekregen.
-
davidvb
- Geregistreerd lid
Heel mooie en spannende reeks, met heel wat oude Saabs, een lust voor het oog.
-
el-barro
- Donateur (2x)

MvR schreef: ↑do 26 okt, 2023 15:55Een bekende auto. Een heel goede replica blijkbaar. Ik meen dat ik 'm hier al eens gepost had in verband met een vraag: de buitenspiegels zijn van een Volvo! Dat lijkt met nou typisch iets dat door de Zweedse politie gedaan werd om het uitzicht naar achteren te verbeteren. Maar ik heb daar nooit duidelijkheid over gekregen.
-
MvR
- Geregistreerd lid
Kijk, dat wist ik niet! Maar ik snap het wel.
Update: eindelijk eens aan Zweedse Saab-eigenaren gevraagd: ja, de Zweedse politie verving in die tijd de kleine 'oortjes' voor de spiegels van Volvo. Alleen de spiegels, niet de voetjes. Simpelweg omdat ze beter zicht naar achteren gaven.
Is misschien ook wel tekenend voor de kwaliteit en detail van de zwart-witte Polis 95-replica die in de serie wordt gebruikt.
Update: eindelijk eens aan Zweedse Saab-eigenaren gevraagd: ja, de Zweedse politie verving in die tijd de kleine 'oortjes' voor de spiegels van Volvo. Alleen de spiegels, niet de voetjes. Simpelweg omdat ze beter zicht naar achteren gaven.
Is misschien ook wel tekenend voor de kwaliteit en detail van de zwart-witte Polis 95-replica die in de serie wordt gebruikt.
-
Saapie
- Donateur (2x)

Geweldige serie. Geeft heel goed de bekrompen sfeer aan van de zogenaamde progressieve jaren 60 en 70.
-
MvR
- Geregistreerd lid
Ja, mooie omschrijving. Die Zweden hebben wel een 'gave' als het gaat om zwaarmoedige verhalen.
Voor de liefhebber (zonder auto's, dat wel) "Låt den rätte komma in". As in "Let the right one in." Zweedse topfilm.
Voor de liefhebber (zonder auto's, dat wel) "Låt den rätte komma in". As in "Let the right one in." Zweedse topfilm.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Er komt ook nog een Nederlandse dame in voor, in een Lada of Fiat met fake kenteken DR-82-67.
Ook nog een witte 96 (op de camping).
Ook nog een witte 96 (op de camping).