Detailing van een prachtige 900 turboS

In heel veel films en TV programma's zijn Saabs te zien.
Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Detailing van een prachtige 900 turboS

Bericht door Saapie » di 21 nov, 2023 22:52

Datzelfde poetspakket ligt hier al 2 jaar in de kast. :oops: :oops: :oops:

wardschoonbrood
Geregistreerd lid

Bericht door wardschoonbrood » za 02 dec, 2023 21:36

Hallo allemaal, ik werd door een Saabvriend geattendeerd op dit topic, wat leuk! Ik ben inderdaad de gelukkige eigenaar van deze hele fijne 900. Dank voor het posten van de video en de complimenten!
Inzake het Saab Scania embleem: het viel mij een tijd geleden ineens op dat mijn 900 coupé die badge niet had zolang dat ik hem al had (grappig hoe je daar op de een of andere manier aan gewend raakt). Toen ik het eenmaal wist, wilde ik het uiteraard in orde maken. En in ieder geval vóór deze uitgebreide detailing, hetgeen ook gelukt is. Het is inderdaad lastig om een originele te vinden, dus ik ben toen gegaan voor de uitvoering die verkrijgbaar is bij R&D met de toevoeging 'hoogwaardige kwaliteit': https://www.rendcarparts.nl/saab/onderd ... D6941264HQ

Verder interessant om de verschillende visies op en ervaringen met poetsen te lezen. Ik snap trouwens wel waarom de opmerking over die ondertoon werd gemaakt, want ik bespeurde die eerlijk gezegd ook wel een beetje, zeker door stellingen waar een Saab voor gemaakt zou zijn en wat nou echt niet kan qua badges. Maar dat is dan schijnbaar zelfspot :wink:
Ikzelf zou juist nu de auto zo schoon is er trouwens echt geen eitje meer op bakken haha, dat zegt denk ik genoeg over de verschillende visies op poetsen en detailen. Schoonmoeders kan de krulspelden nu natuurlijk wel goed bekijken, dat is zeker waar.

Ik ben zelf heel erg tevreden en blij met het prachtige resultaat. De auto heeft grotendeels nog de originele lak uit 1992, en had daarmee de nodige krasjes en oneffenheden. Het polijsten heeft dat enorm verbeterd. Er zijn nog altijd hier en daar wel wat oneffenheden, maar dat vind ik alleen maar fijn, want anders zou ik er echt niet meer mee durven rijden. Toen we de Saab gingen ophalen bij Vermijl (grote complimenten voor zijn werk en aandacht voor detail) had ik (zelf geboren in 1990) even het gevoel alsof ik ergens in de jaren '90 de Saab showroom instapte en een 900 van een paar jaar oud mocht ophalen. Dat vind ik echt een geweldig gevoel!

Bovenop het grondig wassen en polijsten, heeft de Saab een keramische coating gekregen. Dat gaat een stap verder dan enkel iets mooi maken, maar zorgt er ook voor dat het beschermd wordt en langer mooi blijft. Handmatig wassen (wat ik persoonlijk regelmatig doe) gaat met een coating een stuk gemakkelijker omdat vuil minder goed hecht en water er vanaf vliegt. Dus ook op dat gebied brengt het mij persoonlijk een heel groot gemak. En een fijn gevoel, wetende dat deze prachtige auto (waar ik regelmatig lekker mee rijd waar hij absoluut voor gemaakt is) net even extra beschermd is om die Zweedse pracht in ere te houden. Ik kan het iedereen aanraden, maar uiteraard ieder zijn ding! Ik geniet er in ieder geval volop van, trouwens ook van de video die ik inmiddels al heel wat keren heb bekeken :D

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » za 02 dec, 2023 21:43

Zo'n 15 jaar geleden heb ik mijn toenmalige 96 door een mede-forummer laten 'detailen'. Man, man, wat was de auto mooi. Helaas is hij er mee opgehouden. Wat ik wil zeggen: zelfs auto's waarvan je denkt: "Die ziet er goed uit!" knappen van zoiets enorm op!

El René
Geregistreerd lid

Bericht door El René » za 02 dec, 2023 23:04

Mooi. Maar mag dat nog ? Al dat wassen waarbij het afvalwater niet wordt opgevangen ?

Plaats reactie