In de markt voor een Sport Estate
- in the fast lane
- Donateur 2017
- Berichten: 114
- Lid geworden op: do 05 okt, 2006 21:45
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
In de markt voor een Sport Estate
Hallo,
Nu de 9000 tegen de 400K km aanloopt en er steeds wel weer iets anders vervangen of gerepareerd moet worden, begin ik er toch aan te denken om als dagelijkse auto naar een 9-3 Sport Estate over te stappen.
Nu zie ik een auto staan die me wel interessant lijkt, een 2.0T Vector van eind 2006, oude neus, nieuw dash.
De 210PK motor, is dat de B207R? En hoe goed zijn deze blokken? Hoeveel km zouden deze kunnen draaien? Deze heeft 250K km op de teller. Is het dan op of kan daar makkelijk nog een ton bij?
Waren deze optioneel met een 6 traps automaat te krijgen? Advertentie zegt namelijk dat het een 6 traps is , maar ik dacht dat die alleen op de V6 geleverd was.
Wat zijn de gebruikelijke/bekende/beruchte aandachtspunten van dit soort auto's?
Alvast bedankt,
Harm
Nu de 9000 tegen de 400K km aanloopt en er steeds wel weer iets anders vervangen of gerepareerd moet worden, begin ik er toch aan te denken om als dagelijkse auto naar een 9-3 Sport Estate over te stappen.
Nu zie ik een auto staan die me wel interessant lijkt, een 2.0T Vector van eind 2006, oude neus, nieuw dash.
De 210PK motor, is dat de B207R? En hoe goed zijn deze blokken? Hoeveel km zouden deze kunnen draaien? Deze heeft 250K km op de teller. Is het dan op of kan daar makkelijk nog een ton bij?
Waren deze optioneel met een 6 traps automaat te krijgen? Advertentie zegt namelijk dat het een 6 traps is , maar ik dacht dat die alleen op de V6 geleverd was.
Wat zijn de gebruikelijke/bekende/beruchte aandachtspunten van dit soort auto's?
Alvast bedankt,
Harm
9000 CD Griffin, '91 -sabbatical-
9-5 Aero, '03
9000 CSE Anniversary, '97
900T 16 Cabriolet, '91
900T 16 Sedan, '84
9-5 Aero, '03
9000 CSE Anniversary, '97
900T 16 Cabriolet, '91
900T 16 Sedan, '84
- Jasperdut
- Geregistreerd lid
- Berichten: 23
- Lid geworden op: wo 11 jan, 2023 1:07
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: In de markt voor een Sport Estate
Mits het onderhoud goed is geweest zal de b207r je niet zomaar in de steek laten omdat ie 250k gedraaid heeft.
Misschien ff een linkje naar de advertentie plaatsen, dat zal een hoop jongens hier helpen om je advies/ mening te geven.
Misschien ff een linkje naar de advertentie plaatsen, dat zal een hoop jongens hier helpen om je advies/ mening te geven.
Never chase women or buses....you always het left behind!
9-3 se 1.8t aut. Vector Hirsch getuned.
9-3 se 1.8t aut. Vector Hirsch getuned.
- Flowe Kitttt99
- Geregistreerd lid
- Berichten: 673
- Lid geworden op: wo 13 dec, 2017 12:09
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: In de markt voor een Sport Estate
5-traps is idd niet geleverd op de B207 in die bouwjaren, de handbak was wel met 6 versnellingen te krijgen.in the fast lane schreef: ↑ma 23 jan, 2023 14:42Hallo,
Nu de 9000 tegen de 400K km aanloopt en er steeds wel weer iets anders vervangen of gerepareerd moet worden, begin ik er toch aan te denken om als dagelijkse auto naar een 9-3 Sport Estate over te stappen.
Nu zie ik een auto staan die me wel interessant lijkt, een 2.0T Vector van eind 2006, oude neus, nieuw dash.
De 210PK motor, is dat de B207R? En hoe goed zijn deze blokken? Hoeveel km zouden deze kunnen draaien? Deze heeft 250K km op de teller. Is het dan op of kan daar makkelijk nog een ton bij?
Waren deze optioneel met een 6 traps automaat te krijgen? Advertentie zegt namelijk dat het een 6 traps is , maar ik dacht dat die alleen op de V6 geleverd was.
Wat zijn de gebruikelijke/bekende/beruchte aandachtspunten van dit soort auto's?
Alvast bedankt,
Harm
Saab 900 Turbo 16 -87 (als eerste auto
)
Saab 9-3 1.8t SS -03 als onderdelen magazijn. Iets nodig? Stuur gerust een berichtje
)
Saab 9-3 1.8t SS -03 automaat, met Dion kuur
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -04
Saab 9-5 NG turbo6 XWD -10
EX:
Caab 9-3 1.8t -06 20 Years edition Hirsch
Saab 9-3 1.8t SS -03

Saab 9-3 1.8t SS -03 als onderdelen magazijn. Iets nodig? Stuur gerust een berichtje

Saab 9-3 1.8t SS -03 automaat, met Dion kuur
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -04
Saab 9-5 NG turbo6 XWD -10
EX:
Caab 9-3 1.8t -06 20 Years edition Hirsch
Saab 9-3 1.8t SS -03
- in the fast lane
- Donateur 2017
- Berichten: 114
- Lid geworden op: do 05 okt, 2006 21:45
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: In de markt voor een Sport Estate
9000 CD Griffin, '91 -sabbatical-
9-5 Aero, '03
9000 CSE Anniversary, '97
900T 16 Cabriolet, '91
900T 16 Sedan, '84
9-5 Aero, '03
9000 CSE Anniversary, '97
900T 16 Cabriolet, '91
900T 16 Sedan, '84
- Bummer
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: do 26 mei, 2016 9:20
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: In de markt voor een Sport Estate
Mijn 207e met rond de 232.500 gekocht en nu ruim 200.000 verder met regulier onderhoud. Dus je kunt heel lang van deze blokken genieten.
Mijn auto kraakt niet, maar heeft karakter...
- Jasperdut
- Geregistreerd lid
- Berichten: 23
- Lid geworden op: wo 11 jan, 2023 1:07
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: In de markt voor een Sport Estate
Mooie auto hoor. Aan de manier van wielen in de kofferbak plaatsen en gebruik van rubber matten te zien is deze eigenaar echt wel netjes op zn Saab.
Als dat mag betekenen dat het onderhoud ook zo is gedaan dan hoef je je vast geen zorgen te maken over de kilometerstand.....2 ton erbij met het juiste onderhoud is dan vast ook goed te doen
Als dat mag betekenen dat het onderhoud ook zo is gedaan dan hoef je je vast geen zorgen te maken over de kilometerstand.....2 ton erbij met het juiste onderhoud is dan vast ook goed te doen

Never chase women or buses....you always het left behind!
9-3 se 1.8t aut. Vector Hirsch getuned.
9-3 se 1.8t aut. Vector Hirsch getuned.
- in the fast lane
- Donateur 2017
- Berichten: 114
- Lid geworden op: do 05 okt, 2006 21:45
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: In de markt voor een Sport Estate
Bedankt voor de input allemaal. Goed om te weten dat deze motoren wel wat kunnen hebben want jee komt deze auto's natuurlijk nauwelijks meer tegen met een km stand onder de 2 ton.
Nu is het wachten op een reactie van de verkoper en op zoek naar vergelijkingsmateriaal.
Harm
Nu is het wachten op een reactie van de verkoper en op zoek naar vergelijkingsmateriaal.
Harm
9000 CD Griffin, '91 -sabbatical-
9-5 Aero, '03
9000 CSE Anniversary, '97
900T 16 Cabriolet, '91
900T 16 Sedan, '84
9-5 Aero, '03
9000 CSE Anniversary, '97
900T 16 Cabriolet, '91
900T 16 Sedan, '84
- rutgerreinier
- Donateur
- Berichten: 5018
- Lid geworden op: za 01 dec, 2007 21:43
- Regio: NL - Provincie Friesland
Re: In de markt voor een Sport Estate
De 2.0T (209pk) in non Aero uitvoering kwam je sws al niet veel tegen.
Don't go with the flow, drive a SAAB
SAAB 9-3 SportEstate AERO TTiD DIONHPT 12/2008
SAAB 9-3 SportCabrio ARC 2.0T 210pk 2006
SAAB 9-3 Sport Sedan ARC 1.8t 150pk 2003
MERCEDES A210 Evo AMG 2003
SAAB 9-3 2.0t S 154pk 1999
Fiat Seicento Abarth 2001
VW Golf III GTI 16V 1996
Renault Clio 16V 1991
SAAB 9-3 SportEstate AERO TTiD DIONHPT 12/2008
SAAB 9-3 SportCabrio ARC 2.0T 210pk 2006
SAAB 9-3 Sport Sedan ARC 1.8t 150pk 2003
MERCEDES A210 Evo AMG 2003
SAAB 9-3 2.0t S 154pk 1999
Fiat Seicento Abarth 2001
VW Golf III GTI 16V 1996
Renault Clio 16V 1991
- in the fast lane
- Donateur 2017
- Berichten: 114
- Lid geworden op: do 05 okt, 2006 21:45
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: In de markt voor een Sport Estate
Dat viel mij ook al op. Wat is dan eigenlijk nog het verschil met een Aero? Behalve dat stuur van de Aero dat ik persoonlijk nogal lelijk vind met die Alu look.
9000 CD Griffin, '91 -sabbatical-
9-5 Aero, '03
9000 CSE Anniversary, '97
900T 16 Cabriolet, '91
900T 16 Sedan, '84
9-5 Aero, '03
9000 CSE Anniversary, '97
900T 16 Cabriolet, '91
900T 16 Sedan, '84
- Flowe Kitttt99
- Geregistreerd lid
- Berichten: 673
- Lid geworden op: wo 13 dec, 2017 12:09
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: In de markt voor een Sport Estate
Aero is mooier om te zien (t.o.v. een vector) (smaak kwestie natuurlijk). Sportonderstel al was dat als optie ook mogelijk denk ik op een Vector. Andere uitlaat.in the fast lane schreef: ↑di 24 jan, 2023 15:19Dat viel mij ook al op. Wat is dan eigenlijk nog het verschil met een Aero? Behalve dat stuur van de Aero dat ik persoonlijk nogal lelijk vind met die Alu look.
Saab 900 Turbo 16 -87 (als eerste auto
)
Saab 9-3 1.8t SS -03 als onderdelen magazijn. Iets nodig? Stuur gerust een berichtje
)
Saab 9-3 1.8t SS -03 automaat, met Dion kuur
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -04
Saab 9-5 NG turbo6 XWD -10
EX:
Caab 9-3 1.8t -06 20 Years edition Hirsch
Saab 9-3 1.8t SS -03

Saab 9-3 1.8t SS -03 als onderdelen magazijn. Iets nodig? Stuur gerust een berichtje

Saab 9-3 1.8t SS -03 automaat, met Dion kuur
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -04
Saab 9-5 NG turbo6 XWD -10
EX:
Caab 9-3 1.8t -06 20 Years edition Hirsch
Saab 9-3 1.8t SS -03
-
- Donateur (7x)
- Berichten: 5875
- Lid geworden op: di 09 nov, 2004 22:24
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: In de markt voor een Sport Estate
en remsysteem vector heeft 15inch en Aero heeft 16inch
- RoccoH
- Donateur (4x)
- Berichten: 6507
- Lid geworden op: za 03 jul, 2004 22:03
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: In de markt voor een Sport Estate
Ik kwam jaren geleden ook van de 9000 in een 9-3 Sport Estate met B207R en 210k km op de klok. Nu ongeveer 185k km probleemloze kms verder.