In de markt voor een Sport Estate

2002-2012
Plaats reactie
Gebruikersavatar
in the fast lane
Donateur 2017
Donateur 2017
Berichten: 114
Lid geworden op: do 05 okt, 2006 21:45
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

In de markt voor een Sport Estate

Bericht door in the fast lane » ma 23 jan, 2023 14:42

Hallo,
Nu de 9000 tegen de 400K km aanloopt en er steeds wel weer iets anders vervangen of gerepareerd moet worden, begin ik er toch aan te denken om als dagelijkse auto naar een 9-3 Sport Estate over te stappen.
Nu zie ik een auto staan die me wel interessant lijkt, een 2.0T Vector van eind 2006, oude neus, nieuw dash.
De 210PK motor, is dat de B207R? En hoe goed zijn deze blokken? Hoeveel km zouden deze kunnen draaien? Deze heeft 250K km op de teller. Is het dan op of kan daar makkelijk nog een ton bij?
Waren deze optioneel met een 6 traps automaat te krijgen? Advertentie zegt namelijk dat het een 6 traps is , maar ik dacht dat die alleen op de V6 geleverd was.
Wat zijn de gebruikelijke/bekende/beruchte aandachtspunten van dit soort auto's?

Alvast bedankt,
Harm
9000 CD Griffin, '91 -sabbatical-
9-5 Aero, '03
9000 CSE Anniversary, '97
900T 16 Cabriolet, '91
900T 16 Sedan, '84

Gebruikersavatar
Jasperdut
Geregistreerd lid
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 11 jan, 2023 1:07
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: In de markt voor een Sport Estate

Bericht door Jasperdut » ma 23 jan, 2023 14:50

Mits het onderhoud goed is geweest zal de b207r je niet zomaar in de steek laten omdat ie 250k gedraaid heeft.

Misschien ff een linkje naar de advertentie plaatsen, dat zal een hoop jongens hier helpen om je advies/ mening te geven.
Never chase women or buses....you always het left behind!

9-3 se 1.8t aut. Vector Hirsch getuned.

Gebruikersavatar
Flowe Kitttt99
Geregistreerd lid
Berichten: 673
Lid geworden op: wo 13 dec, 2017 12:09
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: In de markt voor een Sport Estate

Bericht door Flowe Kitttt99 » ma 23 jan, 2023 15:06

in the fast lane schreef:
ma 23 jan, 2023 14:42
Hallo,
Nu de 9000 tegen de 400K km aanloopt en er steeds wel weer iets anders vervangen of gerepareerd moet worden, begin ik er toch aan te denken om als dagelijkse auto naar een 9-3 Sport Estate over te stappen.
Nu zie ik een auto staan die me wel interessant lijkt, een 2.0T Vector van eind 2006, oude neus, nieuw dash.
De 210PK motor, is dat de B207R? En hoe goed zijn deze blokken? Hoeveel km zouden deze kunnen draaien? Deze heeft 250K km op de teller. Is het dan op of kan daar makkelijk nog een ton bij?
Waren deze optioneel met een 6 traps automaat te krijgen? Advertentie zegt namelijk dat het een 6 traps is , maar ik dacht dat die alleen op de V6 geleverd was.
Wat zijn de gebruikelijke/bekende/beruchte aandachtspunten van dit soort auto's?

Alvast bedankt,
Harm
5-traps is idd niet geleverd op de B207 in die bouwjaren, de handbak was wel met 6 versnellingen te krijgen.
Saab 900 Turbo 16 -87 (als eerste auto :O:)
Saab 9-3 1.8t SS -03 als onderdelen magazijn. Iets nodig? Stuur gerust een berichtje :D)
Saab 9-3 1.8t SS -03 automaat, met Dion kuur
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -04
Saab 9-5 NG turbo6 XWD -10
EX:
Caab 9-3 1.8t -06 20 Years edition Hirsch
Saab 9-3 1.8t SS -03

Gebruikersavatar
in the fast lane
Donateur 2017
Donateur 2017
Berichten: 114
Lid geworden op: do 05 okt, 2006 21:45
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: In de markt voor een Sport Estate

Bericht door in the fast lane » ma 23 jan, 2023 15:40

Hier de link naar de advertentie:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/saab- ... aign=share

Mvg,
Harm
9000 CD Griffin, '91 -sabbatical-
9-5 Aero, '03
9000 CSE Anniversary, '97
900T 16 Cabriolet, '91
900T 16 Sedan, '84

Gebruikersavatar
Bummer
Geregistreerd lid
Berichten: 1341
Lid geworden op: do 26 mei, 2016 9:20
Regio: NL - Provincie Drenthe

Re: In de markt voor een Sport Estate

Bericht door Bummer » ma 23 jan, 2023 16:02

Mijn 207e met rond de 232.500 gekocht en nu ruim 200.000 verder met regulier onderhoud. Dus je kunt heel lang van deze blokken genieten.
Mijn auto kraakt niet, maar heeft karakter...

Gebruikersavatar
Jasperdut
Geregistreerd lid
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 11 jan, 2023 1:07
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: In de markt voor een Sport Estate

Bericht door Jasperdut » ma 23 jan, 2023 21:34

Mooie auto hoor. Aan de manier van wielen in de kofferbak plaatsen en gebruik van rubber matten te zien is deze eigenaar echt wel netjes op zn Saab.

Als dat mag betekenen dat het onderhoud ook zo is gedaan dan hoef je je vast geen zorgen te maken over de kilometerstand.....2 ton erbij met het juiste onderhoud is dan vast ook goed te doen :D
Never chase women or buses....you always het left behind!

9-3 se 1.8t aut. Vector Hirsch getuned.

Gebruikersavatar
in the fast lane
Donateur 2017
Donateur 2017
Berichten: 114
Lid geworden op: do 05 okt, 2006 21:45
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: In de markt voor een Sport Estate

Bericht door in the fast lane » di 24 jan, 2023 10:39

Bedankt voor de input allemaal. Goed om te weten dat deze motoren wel wat kunnen hebben want jee komt deze auto's natuurlijk nauwelijks meer tegen met een km stand onder de 2 ton.
Nu is het wachten op een reactie van de verkoper en op zoek naar vergelijkingsmateriaal.

Harm
9000 CD Griffin, '91 -sabbatical-
9-5 Aero, '03
9000 CSE Anniversary, '97
900T 16 Cabriolet, '91
900T 16 Sedan, '84

Gebruikersavatar
rutgerreinier
Donateur
Donateur
Berichten: 5018
Lid geworden op: za 01 dec, 2007 21:43
Regio: NL - Provincie Friesland

Re: In de markt voor een Sport Estate

Bericht door rutgerreinier » di 24 jan, 2023 14:45

De 2.0T (209pk) in non Aero uitvoering kwam je sws al niet veel tegen.
Don't go with the flow, drive a SAAB

SAAB 9-3 SportEstate AERO TTiD DIONHPT 12/2008
SAAB 9-3 SportCabrio ARC 2.0T 210pk 2006
SAAB 9-3 Sport Sedan ARC 1.8t 150pk 2003
MERCEDES A210 Evo AMG 2003
SAAB 9-3 2.0t S 154pk 1999
Fiat Seicento Abarth 2001
VW Golf III GTI 16V 1996
Renault Clio 16V 1991

Gebruikersavatar
in the fast lane
Donateur 2017
Donateur 2017
Berichten: 114
Lid geworden op: do 05 okt, 2006 21:45
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: In de markt voor een Sport Estate

Bericht door in the fast lane » di 24 jan, 2023 15:19

Dat viel mij ook al op. Wat is dan eigenlijk nog het verschil met een Aero? Behalve dat stuur van de Aero dat ik persoonlijk nogal lelijk vind met die Alu look.
9000 CD Griffin, '91 -sabbatical-
9-5 Aero, '03
9000 CSE Anniversary, '97
900T 16 Cabriolet, '91
900T 16 Sedan, '84

Gebruikersavatar
Flowe Kitttt99
Geregistreerd lid
Berichten: 673
Lid geworden op: wo 13 dec, 2017 12:09
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: In de markt voor een Sport Estate

Bericht door Flowe Kitttt99 » di 24 jan, 2023 17:07

in the fast lane schreef:
di 24 jan, 2023 15:19
Dat viel mij ook al op. Wat is dan eigenlijk nog het verschil met een Aero? Behalve dat stuur van de Aero dat ik persoonlijk nogal lelijk vind met die Alu look.
Aero is mooier om te zien (t.o.v. een vector) (smaak kwestie natuurlijk). Sportonderstel al was dat als optie ook mogelijk denk ik op een Vector. Andere uitlaat.
Saab 900 Turbo 16 -87 (als eerste auto :O:)
Saab 9-3 1.8t SS -03 als onderdelen magazijn. Iets nodig? Stuur gerust een berichtje :D)
Saab 9-3 1.8t SS -03 automaat, met Dion kuur
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -04
Saab 9-5 NG turbo6 XWD -10
EX:
Caab 9-3 1.8t -06 20 Years edition Hirsch
Saab 9-3 1.8t SS -03

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 5875
Lid geworden op: di 09 nov, 2004 22:24
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: In de markt voor een Sport Estate

Bericht door jansen » di 24 jan, 2023 19:07

en remsysteem vector heeft 15inch en Aero heeft 16inch

Gebruikersavatar
RoccoH
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 6507
Lid geworden op: za 03 jul, 2004 22:03
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: In de markt voor een Sport Estate

Bericht door RoccoH » di 24 jan, 2023 22:51

Ik kwam jaren geleden ook van de 9000 in een 9-3 Sport Estate met B207R en 210k km op de klok. Nu ongeveer 185k km probleemloze kms verder.

Plaats reactie