Ik ben al jaren een ‘slapend’, meelezend lid van dit forum en heb in de loop der jaren heel veel aan het forum gehad
Mocht ik mijn post op een verkeerde plek hebben gezet; verplaats deze naar hartenlust!
Ook als dit topic overkomt als een verkapt verkoop- topic terwijl dit niet zou mogen; dit is niet mijn bedoeling; ik ben oprecht op zoek naar meningen van mede liefhebbers die misschien met pijn in hun hart, afscheid (hebben)moeten nemen van hun saab
De voorgeschiedenis
Aan tips op dit forum van ander meer @fozwart heb ik heel veel gehad
De nodige saab onhebbelijkheden heb ik door het forum kunnen oplossen!
Ik heb mijn onderhoud een tijd lang laten plegen door de liefhebbers van Peter Mink in Breda
Maar ik heb ook zelf veel lol gehad aan dingen maken en vervangen. Of het nu een aluminium t stuk plaatsen is in de koelvloeistof leiding of de interieur ventilator weer lopend krijgen nadat deze is vastgeslagen; gedaan
Ik heb stage 1 op de auto, een voorpijp met ‘racekats’ van Jelmer (JM tuning) en toen de computer
De geest gaf ben ik naar Dion gegaan voor een vervangend exemplaar
En nu sta ik voor een keuze waar geen enkele liefhebber naar vooruitkijkt:
Wegdoen (in zn geheel), tijdelijk schorsen, of wedoen ‘in onderdelen’
De reden is dat ik een jaar vrij ben binnenkort
Het mogelijke slachtoffer is mijn saab 93, welke ik 13 jaar geleden kocht bij Saab Scherpenisse.
De feiten (de slechte)
Saab 93 vector sedan, februari 2004, automaat, apk uit te voeren maart 26, ga ik nu niet laten doen want ik ga eind februari weg
446000 km en nog 2 maanden in gebruik
Geen grote schade wel butsen, krassen en loslatende blanke lak op het dak
Nog maar 1 werkenede sleutel, ik ben hiervoor naar peter Mink geweest en die kreeg er geen nieuwe sleutel op ingelezen waardoor een vervanging van die module nodig is wanneer de andere sleutel ermee stopt
De centrale deurvergrendeling werkt maar op 2 deuren (de bestuurdersdeur en de linker achterdeur
Het raam rechtsachter is ‘uit de rails gelopen en kan niet meer naar beneden
De auto zou baat hebben bij nieuwe draagarm (rubbers) rondom
Hij lekt een drupje olie en koelvloeistof bij de waterpomp
En vast nog een aantal zaken die ik nu vergeet te noemen maar op geen manier wil verzwijgen
Dit is een door en door gebruikte auto
De feiten (de goede)
(Afgelopen jaar) nieuwe koplampen laten plaatsen
(afgelopen jaar dus relatief nieuwe) banden en schijven rondom
JM tuning RVS voorpijp
Door Dion vervangen computer, includief zo’n afstandhoudertje
edit) nieuwe injectoren een jaar terug
Stage 1
Mijn vraag aan jullie is ; wat zouden jullie doen?
Schorsen? (ik heb daar niet echt een plek voor en zou een suggestie in het Westland (bij Den Haag)
Erg waarderen
Verkopen in zn geheel? Maar dat lijkt zonde want een opkoper geeft er (verzin ik) 1000 euro voor en er zitten onderdelen op die naar liefhebbers kunnen
Strippen? Wat zouden jullie eraf halen? Van bovengenoemde items weet ik het maar wat nog meer?
En wat doe je dan met ‘het lijk’? rijden doet ie daarna namelijk niet meer
Ik zou het ook niet erg vinden om een dagje met een liefhebber, het ding te stippen
Ik heb daar zelf alleen geen goede plek voor
En voorwaarde is dat het in de laatste week van februari kan
Ik waardeer iedere reactie alvast! ik zit echt in dubio
dank van een mede liefhebber,
Mark