Koplampen

2002-2012
Plaats reactie
J.vandermeulen
Donateur
Donateur

Koplampen

Bericht door J.vandermeulen » zo 05 apr, 2026 10:13

De koplamp van mijn 9-3X moet wellicht eens bijgewerkt worden. Dit zijn adaptieve xenon lampen die nieuw niet meer verkrijgbaar zijn. Kun je een halogeenversie kopen en dan de techniek overzetten?

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Koplampen

Bericht door reiernumans » zo 05 apr, 2026 12:24

Met een hele hoop pijn en moeit moet dat mogelijk zijn, maar de realistische oplossing hier is koplampen laten schuren/polijsten/coaten.

J.vandermeulen
Donateur
Donateur

Bericht door J.vandermeulen » zo 05 apr, 2026 18:54

Volgens mij zit er viezigheid aan de binnenkant van het glas waar je niet bij kunt?

LarsJanse
Donateur
Donateur

Bericht door LarsJanse » ma 06 apr, 2026 8:10

Ik heb ooit deze procedure gezien qua aanslag aan de binnenkant van de koplampen .. misschien kun je daar wat mee? Is voor een pre-facelift 9-3 maar zou niet zoveel moeten verschillen?

https://www.saab-93-ss.nl/Lens-reinigen.html

EDIT: lees net hieronder dat dit op de facelift-lampen niet werkt… hoef ik het bij mezelf ook niet te proberen

PeterJanssen
Donateur
Donateur

Bericht door PeterJanssen » ma 06 apr, 2026 9:30

Pre-facelift methode werkt niet bij de latere. De latere heeft een afscherming rond de dimlichten, daardoor kom je er via de groot-licht opening niet meer bij.
In zou eerst de voorzijde laten doen. Dan kijken of het aan de binnenkant van het glas zit, of op de len :O: s.
Met wat handigheid en lef os de lens-unit eruit te halen. Evt vervangen. Dan is de reflector ook meyeen goed.
Geeft bij min enorm gewerkt.
Afbeelding

Plaats reactie