hoi!
vorige week had ik een raar iets met de Caab. ik reed weg van het P-terrein van mijn werk, en had geen gaspedaal. toerental wilde niet boven de 1250 uit. uitzetten en opnieuw starten van de motor loste het op. daarna merkte ik dat de DTE op 137km stond, maar de brandstofnaald stond op 3/4.
vanochtend de Caab naar de pomp gereden en afgetankt. 22 liter, dus de meter klopt. betekent dus dat de boco van slag is voor wat betreft de DTE. de DTE ging na het tanken naar 196km.
tijdens een rondje door Gooi en Vecht, ging de DTE naar 728km. bijzondere is wel, dat die DTE-waarde bleef staan tot ik thuis was, zeker 10km verder.
de vraag is nu: heb ik (om wat voor oorzaak dan ook) een 'limp home'-momentje gehad, waardoor de boco (en ook de DTE-waarde) van slag is?
de tuning van de ECU, lijkt er nog wel in te zitten, ik krijg (gelukkig?) geen misfires als ik in 3 een flinke dot gas bijgeef. maar hij is nog wel steeds 'lekker snel'. door de 'misfires' brandt het moma-lampje, maar ik merk geen rare dingen. ik neem aan dat misfires (en de eventuele limp-home) zijn opgeslagen. uitlezen zal met een Tech2 moeten.
D.T.E. van slag? '04 1.8T Caab.
-
LarsJanse
- Donateur

Re: D.T.E. van slag? '04 1.8T Caab.
Uit laten lezen, CE-lampje (moma) geeft altijd een of meer foutcodes. Daarna kun je verder kijken, anders blijft het giswerk.
Of je trekt de minpool van de accu los. Dan is ook alles gereset en kun je afwachten of het terugkomt, maar dan weet je ook niet wat het geweest is.
Of je trekt de minpool van de accu los. Dan is ook alles gereset en kun je afwachten of het terugkomt, maar dan weet je ook niet wat het geweest is.