saab navigatiesysteem navtech

2002-2012
nevaR
Geregistreerd lid

Bericht door nevaR » di 29 jan, 2008 12:47

bij mij zit er een panasonic dv2300 in. mat kaarten van navteq.

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » di 29 jan, 2008 13:02

Dan heb jij de navigatie onderin de middenconsole zitten. Daarvoor kun je zonder problemen bij Panasonic een DVD krijgen. Is een aftermarket systeem met een speciale middenconsole net zoals de schnitzer consoles voor bmw i.c.m. de eerste carin's.

Wie weet de fabrikant van het systeem wat in het dashboard zit (dus met dat volledige toetsenbord).

nevaR
Geregistreerd lid

Bericht door nevaR » di 29 jan, 2008 13:06

panasonic heeft mij ooit doorgestuurd naar navteq.
en op de site kan je het bestellen en daar kosten ze 265 euro's.

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » di 29 jan, 2008 23:01

Ik zie het, maar daar moet je wel weer specifiek klikken op jou merk auto of navigatiemerk. Cd's zijn niet onderling uitwisselbaar.

Solid318
Geregistreerd lid

Bericht door Solid318 » wo 30 jan, 2008 10:34

Heb zoals eerder in dit item aangegeven dat ik via via een kopie dvd voor de fabrieksaf ingebouwde navigatie heb gekocht voor 50 euro. Is versie 2006/2007 navteq west europe versie 3.31 sdl/sdal

indien interesse kan ik jullie emailadres mailen van diegene die mij dit heeft geleverd. Wellicht dat hij jullie verder kan helpen

Voorzover ik kan zien werkt het goed.

9-3Vector
Geregistreerd lid

Bericht door 9-3Vector » do 31 jan, 2008 22:59

Solid318 schreef:Heb zoals eerder in dit item aangegeven dat ik via via een kopie dvd voor de fabrieksaf ingebouwde navigatie heb gekocht voor 50 euro. Is versie 2006/2007 navteq west europe versie 3.31 sdl/sdal

indien interesse kan ik jullie emailadres mailen van diegene die mij dit heeft geleverd. Wellicht dat hij jullie verder kan helpen

Voorzover ik kan zien werkt het goed.
50 euro voor een kopie is best wel veel geld naar mijn mening.

Solid318
Geregistreerd lid

Bericht door Solid318 » vr 01 feb, 2008 9:23

50 euro is inderdaad veel geld en het zal wel goede handel zijn voor de verkoper. Mij is het wel waard: up to date kaart en in vergelijking met een nieuwprijs van meer dan 250 euro een koopje.

Vraagje over POI: weet/heeft iemand flitspalen op zijn fabrieksnavigatie? kan het nergens vinden in het systeem?

9-3Vector
Geregistreerd lid

Bericht door 9-3Vector » vr 01 feb, 2008 10:37

Solid318 schreef:50 euro is inderdaad veel geld en het zal wel goede handel zijn voor de verkoper. Mij is het wel waard: up to date kaart en in vergelijking met een nieuwprijs van meer dan 250 euro een koopje.
En zelf verhandelen op het forum, is dat geen optie?
Solid318 schreef:Vraagje over POI: weet/heeft iemand flitspalen op zijn fabrieksnavigatie? kan het nergens vinden in het systeem?
Volgens mij is dit niet mogelijk. Zeker weten doe ik het alleen niet.

Solid318
Geregistreerd lid

Bericht door Solid318 » vr 01 feb, 2008 11:34

neen, ik ga het zelf echt niet verhandelen op dit forum. Als ik het daarvan zou moeten hebben.

Kan voor diegene die interesse heeft, het email adres van de bron geven.

grtz
Robert

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » vr 01 feb, 2008 17:49

9-3Vector schreef:Om de hoeveel tijd wordt er ongeveer een nieuwe dvd uitgebracht? Die van mij zat standaard bij de auto (2005), is er in tussentijd een nieuwe versie gekomen?
Ongeveer 1 x per jaar worden de updates uitgebracht.

arnebret
Geregistreerd lid

Bericht door arnebret » za 02 feb, 2008 17:25

Kun je nog wat meer details van de DVD geven. Zo te zien gebruik je een generieke NavTeq DVD en is de 9-3 blijkbaar te gebruiken met niet-saab dvd's om toch het kaartmateriaal te gebruiken.

Vaak worden de ingebouwde nav-systemen voorzien van een soort interne code die overeen moet komen met de code op de header van de DVD. Via dit simpele systeem checked de nav of de bron met het kaartmateriaal ook echt van het automerk zelf is. In feite gebruiken namelijk alle autofabrikanten drie of vier kaartsystemen (bijvoorbeeld NavTeq of TeleAtlas) met exact dezelfde opmaak (zou anders onbetaalbaar worden), alleen wordt er met een simpele technisch trucje voor gezorgd dat alleen fabrieks-dvd's te gebruiken zijn.

Alle info is welkom, want een generieke DVD is veel eenvoudiger te vinden dan een merkspecifieke.

PS: de 2005 versie is op dit moment ook niet meer te vinden. Welke versie is er op usenet gevonden?

arnebret
Geregistreerd lid

Bericht door arnebret » za 02 feb, 2008 17:38

Inmiddels wat meer info:

Er wordt gebruik gemaakt van het SDAL-formaat, dataleverancier NavTeq (vroeger Navtech, nu onderdeel Philips). De DVD is dual-layered. Wordt oa gebruikt bij Mercedes, BMW en Mazda.

Na een tijdje rondzoeken begin ik tot de conclusie te komen dat het best wel eens een lastig verhaal kan worden. Dus toch maar die 225 euro uitgeven of het kopietje van 50 euro dat op marktplaats rondgaat.

Als er mensen zijn met meer tips/info dan is dat meer dan welkom!

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » za 02 feb, 2008 18:23

Blanko dual layer schijfje kost ook al een kleine 8 euro.

jans
Geregistreerd lid

Bericht door jans » ma 04 feb, 2008 1:16

Beste allen,

Ik heb ook een copie geprobeerd van een recentere (2007) dvd dan die ik nu (2005) in het systeem heb zitten maar het werkte niet. Ik krijg telkens de melding in het display dat er geen dvd aanwezig is.
Wij hebben het later nog eens geprobeerd met een andere copie maar het systeem wou ook deze niet "zien".
Er zal wel een beveiliging op zitten.

Gr Jans

arnebret
Geregistreerd lid

Bericht door arnebret » ma 04 feb, 2008 20:30

Weet je toevallig hoeveel GB de dvd besloeg?

De DVD van 2003 is maar 3.8GB en het verhaal van de dual-layered disc komt hiermee een beetje raar over.

Zijn alle files op je 2007 kopie van het .SDL type?

Plaats reactie