saab navigatiesysteem navtech
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Dan heb jij de navigatie onderin de middenconsole zitten. Daarvoor kun je zonder problemen bij Panasonic een DVD krijgen. Is een aftermarket systeem met een speciale middenconsole net zoals de schnitzer consoles voor bmw i.c.m. de eerste carin's.
Wie weet de fabrikant van het systeem wat in het dashboard zit (dus met dat volledige toetsenbord).
Wie weet de fabrikant van het systeem wat in het dashboard zit (dus met dat volledige toetsenbord).
-
nevaR
- Geregistreerd lid
-
jwaterink
- Donateur (6x)

-
Solid318
- Geregistreerd lid
Heb zoals eerder in dit item aangegeven dat ik via via een kopie dvd voor de fabrieksaf ingebouwde navigatie heb gekocht voor 50 euro. Is versie 2006/2007 navteq west europe versie 3.31 sdl/sdal
indien interesse kan ik jullie emailadres mailen van diegene die mij dit heeft geleverd. Wellicht dat hij jullie verder kan helpen
Voorzover ik kan zien werkt het goed.
indien interesse kan ik jullie emailadres mailen van diegene die mij dit heeft geleverd. Wellicht dat hij jullie verder kan helpen
-
9-3Vector
- Geregistreerd lid
50 euro voor een kopie is best wel veel geld naar mijn mening.Solid318 schreef:Heb zoals eerder in dit item aangegeven dat ik via via een kopie dvd voor de fabrieksaf ingebouwde navigatie heb gekocht voor 50 euro. Is versie 2006/2007 navteq west europe versie 3.31 sdl/sdal
-
Solid318
- Geregistreerd lid
50 euro is inderdaad veel geld en het zal wel goede handel zijn voor de verkoper. Mij is het wel waard: up to date kaart en in vergelijking met een nieuwprijs van meer dan 250 euro een koopje.
Vraagje over POI: weet/heeft iemand flitspalen op zijn fabrieksnavigatie? kan het nergens vinden in het systeem?
Vraagje over POI: weet/heeft iemand flitspalen op zijn fabrieksnavigatie? kan het nergens vinden in het systeem?
-
9-3Vector
- Geregistreerd lid
En zelf verhandelen op het forum, is dat geen optie?Solid318 schreef:50 euro is inderdaad veel geld en het zal wel goede handel zijn voor de verkoper. Mij is het wel waard: up to date kaart en in vergelijking met een nieuwprijs van meer dan 250 euro een koopje.
Volgens mij is dit niet mogelijk. Zeker weten doe ik het alleen niet.Solid318 schreef:Vraagje over POI: weet/heeft iemand flitspalen op zijn fabrieksnavigatie? kan het nergens vinden in het systeem?
-
Solid318
- Geregistreerd lid
-
Reub
- Geregistreerd lid
-
arnebret
- Geregistreerd lid
Kun je nog wat meer details van de DVD geven. Zo te zien gebruik je een generieke NavTeq DVD en is de 9-3 blijkbaar te gebruiken met niet-saab dvd's om toch het kaartmateriaal te gebruiken.
Vaak worden de ingebouwde nav-systemen voorzien van een soort interne code die overeen moet komen met de code op de header van de DVD. Via dit simpele systeem checked de nav of de bron met het kaartmateriaal ook echt van het automerk zelf is. In feite gebruiken namelijk alle autofabrikanten drie of vier kaartsystemen (bijvoorbeeld NavTeq of TeleAtlas) met exact dezelfde opmaak (zou anders onbetaalbaar worden), alleen wordt er met een simpele technisch trucje voor gezorgd dat alleen fabrieks-dvd's te gebruiken zijn.
Alle info is welkom, want een generieke DVD is veel eenvoudiger te vinden dan een merkspecifieke.
PS: de 2005 versie is op dit moment ook niet meer te vinden. Welke versie is er op usenet gevonden?
Vaak worden de ingebouwde nav-systemen voorzien van een soort interne code die overeen moet komen met de code op de header van de DVD. Via dit simpele systeem checked de nav of de bron met het kaartmateriaal ook echt van het automerk zelf is. In feite gebruiken namelijk alle autofabrikanten drie of vier kaartsystemen (bijvoorbeeld NavTeq of TeleAtlas) met exact dezelfde opmaak (zou anders onbetaalbaar worden), alleen wordt er met een simpele technisch trucje voor gezorgd dat alleen fabrieks-dvd's te gebruiken zijn.
Alle info is welkom, want een generieke DVD is veel eenvoudiger te vinden dan een merkspecifieke.
PS: de 2005 versie is op dit moment ook niet meer te vinden. Welke versie is er op usenet gevonden?
-
arnebret
- Geregistreerd lid
Inmiddels wat meer info:
Er wordt gebruik gemaakt van het SDAL-formaat, dataleverancier NavTeq (vroeger Navtech, nu onderdeel Philips). De DVD is dual-layered. Wordt oa gebruikt bij Mercedes, BMW en Mazda.
Na een tijdje rondzoeken begin ik tot de conclusie te komen dat het best wel eens een lastig verhaal kan worden. Dus toch maar die 225 euro uitgeven of het kopietje van 50 euro dat op marktplaats rondgaat.
Als er mensen zijn met meer tips/info dan is dat meer dan welkom!
Er wordt gebruik gemaakt van het SDAL-formaat, dataleverancier NavTeq (vroeger Navtech, nu onderdeel Philips). De DVD is dual-layered. Wordt oa gebruikt bij Mercedes, BMW en Mazda.
Na een tijdje rondzoeken begin ik tot de conclusie te komen dat het best wel eens een lastig verhaal kan worden. Dus toch maar die 225 euro uitgeven of het kopietje van 50 euro dat op marktplaats rondgaat.
Als er mensen zijn met meer tips/info dan is dat meer dan welkom!
-
jans
- Geregistreerd lid
Beste allen,
Ik heb ook een copie geprobeerd van een recentere (2007) dvd dan die ik nu (2005) in het systeem heb zitten maar het werkte niet. Ik krijg telkens de melding in het display dat er geen dvd aanwezig is.
Wij hebben het later nog eens geprobeerd met een andere copie maar het systeem wou ook deze niet "zien".
Er zal wel een beveiliging op zitten.
Gr Jans
Ik heb ook een copie geprobeerd van een recentere (2007) dvd dan die ik nu (2005) in het systeem heb zitten maar het werkte niet. Ik krijg telkens de melding in het display dat er geen dvd aanwezig is.
Wij hebben het later nog eens geprobeerd met een andere copie maar het systeem wou ook deze niet "zien".
Er zal wel een beveiliging op zitten.
Gr Jans
-
arnebret
- Geregistreerd lid