Xenon ombouw: zijn er nu goede sets?

2002-2012
ico9-3
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Xenon ombouw: zijn er nu goede sets?

Bericht door ico9-3 » za 26 dec, 2020 13:54

Vraagje. Elk jaar en een half heb ik een kapotte balast rechtsvoor. Het is een gevolg denk ik van het feit dat er onder de lamp behoorlijk wat water komt. Ik wil de balast dus ergens anders kwijt. Liefst in het motorruim. Iemand een voorbeeld waar ze die kwijtkunnen.

Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Ronnes » za 26 dec, 2020 15:37

In mijn cabrio hangen ze net achter de koplamp:

Afbeelding

Afbeelding

fozwart
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door fozwart » za 26 dec, 2020 15:46

Ik heb hem aan de voorkant van de luchtfilterbak bevestigd. Top van het houdertjes 90 graden omgezet en bevestigd met één van de aanwezige schroeven. Heb geen last van een defecte ballast gehad tot nog toe. (wel 1x in de 1,5 a 2 jaar een nieuw xenon pitje)

Afbeelding

Aan de linkerzijde tegen de accubak. (kabels zijn net lang genoeg)

Afbeelding

jakkoo
Donateur
Donateur

Bericht door jakkoo » za 26 dec, 2020 19:16

(wel 1x in de 1,5 a 2 jaar een nieuw xenon pitje)
Doe je dat omdat de lichtopbrengst minder wordt?
Mijn Lince set zit er nu vanaf november 2014 in. Dus ruim 6 jaar en ik heb al langer het idee dat het minder is geworden.

Koop je dan losse lampen zonder ballasten? Waar koop je die dan? Een setje Lince is niet duur, maar er kan ook een andere reden zijn om ze elders te kopen.

dunnerudy
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door dunnerudy » za 26 dec, 2020 21:18

Mijn ballasten zitten binnen in de koplamp. Wel een gepriegel maar het lukt.

ico9-3
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door ico9-3 » zo 27 dec, 2020 0:23

Dank jullie wel heren!

jerjoen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jerjoen » wo 06 jan, 2021 12:52

Ik heb een tijdje geleden ook een lince setje ingebouwd, vroeg me alleen af of jullie de lampen pas na starten aanzetten? Ik was gewend om de halogeen lampen altijd aan te hebben, dus de schakelaar gebruikte ik vaak niet, stond altijd aan. Met xenon zal dit waarschijnlijk niet zo goed zijn, of kan het geen kwaad?

K Plop
Geregistreerd lid

Bericht door K Plop » wo 06 jan, 2021 15:15

Ik heb in de 2004 cabrio ook een Lince setje. Wat ik sindsdien merk omdat we niet altijd met de lampen aan rijden om de accu wat te sparen (weinig rijden vanwege Corona en de kou van nu) dat je een onterechte melding krijgt dat een lamp kapot is. Daar hebben we geen last van als de lampen aan staan.
Zowel aan als uit zal denk ik niet veel maken hoewel het gevoelsmatig beter is om de boel aan te zetten wanneer de auto eenmaal loopt.

raspaardje
Donateur
Donateur

Bericht door raspaardje » wo 06 jan, 2021 15:44

Ik zet mijn xenon idd pas alleen wanneer de motor loopt vanwege het feit dat de lampen iig 1x minder aan gaan.

Want contact aan betekent al dat je lampen gaan branden terwijl je dan nog moet starten.
En tijdens het starten gaan de lampen dan uit om vervolgens weer direct aan te gaan.
In de situatie dat je lichtschakelaar om standje "verlichting aan" staat natuurlijk...:-)

Sytze55
Geregistreerd lid

Bericht door Sytze55 » di 02 feb, 2021 21:20

Vandaag een Lince set in laten bouwen gelijk met een onderhoudsbeurt .....wat een enorme verbetering. Vooralsnog meer dan tevreden.

molorean
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door molorean » di 21 sep, 2021 12:39

:crazy: Deze onhandige Harry heeft de Lince proberen te installeren, zonder succes... :shock: :wtf:

Ik snap niet goed wat je moet doen met de kabels die standaard aanwezig zijn op het zwarte gedeelte achter de halogeenlamp waarin je de lamp aldus met de twee pinnen inschuift.
Als je de lamp van lince in de koplamp steekt (die overigens niet goed wil vastzitten) dan steken er draden uit, een rode en een blauwe.

Maar wat doe je met de draden (in mijn geval de gele en bruine) die op de zwarte lamphouder zitten? Die lamphouder kan je bovendien ook niet gebruiken aangezien xenon lampje in tegenstelling tot de halogeenlampen niet voorzien zijn van twee pinnen...

;-(+ ;-(+ ;-(+

molorean
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door molorean » di 21 sep, 2021 14:58

Bedankt Frank, straks eens proberen.
Enige tips hoe je de Xenon lamp met metalen ring beter kunt verankeren in koplamp zonder dat die eraf valt => altijd welkom ! :D

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » di 21 sep, 2021 16:28

Je hebt toch wel de set met H7 voet gekocht?

http://www.lince.nl/lince-xenon-auto/p-4/lince-h7-kit

molorean
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door molorean » di 21 sep, 2021 16:36

Jawel, voor?

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » di 21 sep, 2021 20:45

Dan passen ze toch gewoon 1 op 1 in de koplampen?

Plaats reactie