Xenon ombouw: zijn er nu goede sets?
-
ico9-3
- Donateur (4x)

Re: Xenon ombouw: zijn er nu goede sets?
Geen idee. Maar ik heb mijn aftermarket xenon er mijn halogeen gehaald en er led ingestopt. Heel blij mee
-
J.vandermeulen
- Donateur

Ik snap je bericht niet helemaal. Had je een halogeen koplamp en heb je daar led in gestopt? Of was het anders?ico9-3 schreef: ↑do 02 jul, 2026 12:32Geen idee. Maar ik heb mijn aftermarket xenon er mijn halogeen gehaald en er led ingestopt. Heel blij mee
-
ico9-3
- Donateur (4x)

Je snapt het precies. Ik heb een halogeen lamp, had er vroeger aftermarket xenon in, en nu heb ik er leds in.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

JaJ.vandermeulen schreef: ↑do 02 jul, 2026 12:27Maakt het bij de ombouw naar led van koplampen van een 9-3MY 2005 uit of het xenon of halogeen is?
-
J.vandermeulen
- Donateur

Dus als je een halogeenkoplamp hebt die goed is en een nieuwe xenonkoplamp hebt en je beide wilt omzetten naar led, is dat lastig?reiernumans schreef: ↑do 02 jul, 2026 13:36Ja
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Ik snap niet wat je probeert te doen.
Een auto met halogeen kun je ombouwen naar LED
Een auto met xenon kun je ombouwen naar LED
Maar voor beide ombouwen zijn andere ingrediënten nodig.
-
J.vandermeulen
- Donateur

Ik vraag vergiffenis voor mijn onduidelijke vraagstelling. In mijn auto zitten twee halogeenkoplampen. Bij een daarvan is het glas vlekkerig. Ik heb inmiddels daarvoor een vervangende koplamp maar dat is een xenonversie. Ik wil beide ombouwen naar led.reiernumans schreef: ↑do 02 jul, 2026 15:53Ik snap niet wat je probeert te doen.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Die xenon koplamp kun je beter verkopen. Een xenon koplamp en een halogeen koplamp gaat niet samen.
Huidige koplampen laten polijsten/coaten en halogeen -> LED ombouw doen. Als de lichtopbrengst dan nog tegenvalt zal een set nieuwe koplampunits (halogeen type) helpen om het te verbeteren
Huidige koplampen laten polijsten/coaten en halogeen -> LED ombouw doen. Als de lichtopbrengst dan nog tegenvalt zal een set nieuwe koplampunits (halogeen type) helpen om het te verbeteren