Top & Flop (Wat vind je van je 9-3 SS of SE / SH?)
- V6Aero
- Donateur (4x)
- Berichten: 5394
- Lid geworden op: ma 19 feb, 2007 18:44
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Top & Flop (Wat vind je van je 9-3 SS of SE / SH?)
Niet om je af te branden, maar het valt me op dat de meeste van je flops wel het resultaat zijn van achterstallig onderhoud óf jouw specifieke uitvoering…
Saab 9³ Cabrio 2.8T V6 Aero AUT
BMW 530dA Touring
BMW 530dA Touring
- Henk-Jan
- Geregistreerd lid
- Berichten: 14325
- Lid geworden op: vr 01 sep, 2006 9:30
- Regio: Outside Europe
Re: Top & Flop (Wat vind je van je 9-3 SS of SE / SH?)
Al gekeken of het werkt i.c.m. de verwarmde achterruit? Gaat via hetzelfde knopje.Wouter1973 schreef: ↑wo 23 feb, 2022 11:03Flop:
- geen verwarmde buitenspiegels (denk ik, geen knopje voor kunnen ontdekken in elk geval)
Geld maakt niet gelukkig, daarom is Saab rijden ook zo fijn...
Nieuwe liefde: 9-3x XWD (MY11) + 9-3 Cabrio (MY01) + Saabo (MY68) 2017 - ...
Oude liefde: 9000 CS 2.3i Automaat (MY92) 2006 - 2013 & 2020 - ...
Nieuwe liefde: 9-3x XWD (MY11) + 9-3 Cabrio (MY01) + Saabo (MY68) 2017 - ...
Oude liefde: 9000 CS 2.3i Automaat (MY92) 2006 - 2013 & 2020 - ...
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 156
- Lid geworden op: ma 07 feb, 2022 16:33
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
- MartinvR
- Geregistreerd lid
- Berichten: 449
- Lid geworden op: zo 03 jun, 2007 19:50
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Top & Flop (Wat vind je van je 9-3 SS of SE / SH?)
Onder 20 graden werkt de spiegelverwarming altijd. Hoe lager de temperatuur hoe harder de verwarming werkt.
Aanzetten van de achterruitverwarming zorgt ervoor dat de spiegelverwarming 20 minuten op vol vermogen werkt, daarna schakelt die weer terug op standaard.
Groet Martin
SAAB,veni vidi vici
9-3 SS 2.8T V6 Aero, jan 2008 (Hirsch Stage 1)
9-3 SS 2.8T V6 Aero, dec 2007 (Maptun Stage 1)
9-3 SS 2.0 Turbo Aero, dec 2003 (BSR Stage 1)
9-3 SE 2.0 Turbo Anniversary, 2002
9-3 SE 2.3i, 1998
99 Turbo-2, 1980
99 EMS 1974, ge-upgradet tot model 1980
9-3 SS 2.8T V6 Aero, jan 2008 (Hirsch Stage 1)
9-3 SS 2.8T V6 Aero, dec 2007 (Maptun Stage 1)
9-3 SS 2.0 Turbo Aero, dec 2003 (BSR Stage 1)
9-3 SE 2.0 Turbo Anniversary, 2002
9-3 SE 2.3i, 1998
99 Turbo-2, 1980
99 EMS 1974, ge-upgradet tot model 1980
- Henk-Jan
- Geregistreerd lid
- Berichten: 14325
- Lid geworden op: vr 01 sep, 2006 9:30
- Regio: Outside Europe
Re: Top & Flop (Wat vind je van je 9-3 SS of SE / SH?)
Dank voor de aanvullende informatie, hier was ik mij niet van bewust.
Geld maakt niet gelukkig, daarom is Saab rijden ook zo fijn...
Nieuwe liefde: 9-3x XWD (MY11) + 9-3 Cabrio (MY01) + Saabo (MY68) 2017 - ...
Oude liefde: 9000 CS 2.3i Automaat (MY92) 2006 - 2013 & 2020 - ...
Nieuwe liefde: 9-3x XWD (MY11) + 9-3 Cabrio (MY01) + Saabo (MY68) 2017 - ...
Oude liefde: 9000 CS 2.3i Automaat (MY92) 2006 - 2013 & 2020 - ...
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 156
- Lid geworden op: ma 07 feb, 2022 16:33
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Top & Flop (Wat vind je van je 9-3 SS of SE / SH?)
Wat trouwens ook top is: bij de 9-3 ss relatief laag gewicht (gunstige klasse wegenbelasting) en toch 1600 kg achter je trekhaak kunnen hangen. Ik ken eigenlijk geen enkele andere auto waarbij die verhouding tussen eigen gewicht en maximaal trekgewicht zo gunstig uitvalt.
- fozwart
- Donateur (7x)
- Berichten: 7016
- Lid geworden op: do 04 sep, 2008 22:49
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
- Contacteer:
Re: Top & Flop (Wat vind je van je 9-3 SS of SE / SH?)
Wat dan weer top is: Dat is in te stellen, vorige bestuurder heeft dat waarschijnlijk zo in laten stellen. Maar, met TECH II is dat zo anders in te stellen.Wouter1973 schreef: ↑wo 23 feb, 2022 11:03Flop:
- bestuurdersportier gaat niet mee open op de centrale ver- en ontgrendeling
En, nog veel meer: https://www.saab-93-ss.nl/index.php/nl/ ... -ii-opties
In the end, everything will be okay. If it's not okay, it's not the end
Saab 9-3 SS 1.8t, 2008, Biopower
Saab 9-3 SS 1.8t, 2008, Biopower
- Flowe Kitttt99
- Geregistreerd lid
- Berichten: 946
- Lid geworden op: wo 13 dec, 2017 12:09
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Top & Flop (Wat vind je van je 9-3 SS of SE / SH?)
Ik denk dat jij op het bijrijdersportier doelt @fozwart
Saab 900 Turbo 16 -87 (als eerste auto )
Saab 9-3 1.8t SS -03 als onderdelen magazijn. Iets nodig? Stuur gerust een berichtje )
Saab 9-3 1.8t SS -03 automaat, met Dion kuur
Saab 9-5 NG turbo6 XWD -10
EX:
Caab 9-3 1.8t -06 20 Years edition Hirsch
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -04
Saab 9-3 1.8t SS -03
Saab 9-3 1.8t SS -03 als onderdelen magazijn. Iets nodig? Stuur gerust een berichtje )
Saab 9-3 1.8t SS -03 automaat, met Dion kuur
Saab 9-5 NG turbo6 XWD -10
EX:
Caab 9-3 1.8t -06 20 Years edition Hirsch
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -04
Saab 9-3 1.8t SS -03
- fozwart
- Donateur (7x)
- Berichten: 7016
- Lid geworden op: do 04 sep, 2008 22:49
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
- Contacteer:
Re: Top & Flop (Wat vind je van je 9-3 SS of SE / SH?)
Yep, sorry verkeerd gelezen. Slotmodule is defect, is overigens wel te vervangen/repareren.Flowe Kitttt99 schreef: ↑ma 16 mei, 2022 15:06Ik denk dat jij op het bijrijdersportier doelt @fozwart
In the end, everything will be okay. If it's not okay, it's not the end
Saab 9-3 SS 1.8t, 2008, Biopower
Saab 9-3 SS 1.8t, 2008, Biopower
- lala9292
- Geregistreerd lid
- Berichten: 45
- Lid geworden op: zo 25 nov, 2018 20:08
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Top & Flop (Wat vind je van je 9-3 SS of SE / SH?)
Morgen lever ik de 9-3 in. Een kleine 4 jaar geleden, toen ik de auto kocht, heb ik mij hier gemeld. Met een kleine ton extra (totaal 333000 km) op de klok, is het tijd om de balans op te maken.
+ De 1.9TiD 8v is mij zeer goed bevallen. Sterk (zeker na tuning), soepel en zuinig (1 op 18 is geen uitzondering). Na de koude start wat rumoerig, maar dat is het enige wat je er op aan kunt merken.
+ Automatisch dimmende buitenspiegels zijn een geweldige optie!
+ Voorin is hij lekker ruim, je kunt lekker breed zitten.
+ de kofferbak van mijn sedan was meer dan praktisch genoeg. Wel geteld 1 of 2 keer een uitdaging gehad door de relatief kleine opening van de kofferbak.
+ de Saab-mensen. Absoluut de leukste berijders van een merk. Op het forum niet heel actief geweest, maar wel wat accessoires ge-en verkocht. Altijd vriendelijke mensen. Het handje als je elkaar tegenkomt, etc. Het merk leeft en een leuke groep mensen houdt het merk in leven.
+/- 4 jaar geleden klaagde ik over het geluidssysteem. Het kan zijn dat ik er aan ben gewend, maar uiteindelijk is het prima geweest.
- Cruise control mist een pauze functie, het schuifje half verplaatsen is geen goede vervanging.
- Boordcomputer (bijvoorbeeld huidig verbruik) & en auto (bijvoorbeeld three blink) missen functionaliteit -> eSID bood uitkomst.
- De ruimte achterin is beperkt.
- Het schakelen van de F40 versnellingsbak is wat stroef.
- Het interieur is mooi, maar de afwerking was in 2010/2011 (toen de auto nieuw was) wel echt onder de maat.
Het totaalplaatje was top én ik ga de Saab zeker missen! Op termijn een Cabrio erbij lijkt mij de enige remedie.
+ De 1.9TiD 8v is mij zeer goed bevallen. Sterk (zeker na tuning), soepel en zuinig (1 op 18 is geen uitzondering). Na de koude start wat rumoerig, maar dat is het enige wat je er op aan kunt merken.
+ Automatisch dimmende buitenspiegels zijn een geweldige optie!
+ Voorin is hij lekker ruim, je kunt lekker breed zitten.
+ de kofferbak van mijn sedan was meer dan praktisch genoeg. Wel geteld 1 of 2 keer een uitdaging gehad door de relatief kleine opening van de kofferbak.
+ de Saab-mensen. Absoluut de leukste berijders van een merk. Op het forum niet heel actief geweest, maar wel wat accessoires ge-en verkocht. Altijd vriendelijke mensen. Het handje als je elkaar tegenkomt, etc. Het merk leeft en een leuke groep mensen houdt het merk in leven.
+/- 4 jaar geleden klaagde ik over het geluidssysteem. Het kan zijn dat ik er aan ben gewend, maar uiteindelijk is het prima geweest.
- Cruise control mist een pauze functie, het schuifje half verplaatsen is geen goede vervanging.
- Boordcomputer (bijvoorbeeld huidig verbruik) & en auto (bijvoorbeeld three blink) missen functionaliteit -> eSID bood uitkomst.
- De ruimte achterin is beperkt.
- Het schakelen van de F40 versnellingsbak is wat stroef.
- Het interieur is mooi, maar de afwerking was in 2010/2011 (toen de auto nieuw was) wel echt onder de maat.
Het totaalplaatje was top én ik ga de Saab zeker missen! Op termijn een Cabrio erbij lijkt mij de enige remedie.
(2011) Saab 9-3 Sport Sedan Norden Exclusive - 1.9 Tid (verkocht)
(1995) Saab 900 SE Cabrio - 2.5 V6 (verkocht)
(1995) Saab 900 SE Cabrio - 2.5 V6 (verkocht)
- Frans P.
- Geregistreerd lid
- Berichten: 240
- Lid geworden op: di 05 nov, 2019 7:36
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Top & Flop (Wat vind je van je 9-3 SS of SE / SH?)
Eigenlijk heeft de auto voor mij maar 1 irritant of onhandig iets waar ik wat aan gedaan heb.
Wie kwam er bij de inrichting van de auto op het idee om het 12 volt contact achter het voorfront van de de asbak te plaatsen?
Ik maak hier regelmatig gebruik van. Ik heb het ingekort.
Wie kwam er bij de inrichting van de auto op het idee om het 12 volt contact achter het voorfront van de de asbak te plaatsen?
Ik maak hier regelmatig gebruik van. Ik heb het ingekort.
Saab 9-3 Sport Estate - 1.8I LINEAR SPORT
- Arjan9-3
- Donateur (8x)
- Berichten: 293
- Lid geworden op: vr 30 dec, 2016 10:36
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Top & Flop (Wat vind je van je 9-3 SS of SE / SH?)
Alternatief is het plaatsen van een bakje ipv de asbak (tenzij je rookt natuurlijk). Dan is de sigarettenaansteker altijd bereikbaar.Frans P. schreef:
9³ 1.8t SS Arc 2005 LPG
9³ 2.0T Aero SC 2004
9³ 2.0t S 1999 (€)
9³ 2.0T SE Cabrio 2001 (€)
>>>Tech2 in regio Den Bosch<<<
9³ 2.0T Aero SC 2004
>>>Tech2 in regio Den Bosch<<<
- Frans P.
- Geregistreerd lid
- Berichten: 240
- Lid geworden op: di 05 nov, 2019 7:36
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Top & Flop (Wat vind je van je 9-3 SS of SE / SH?)
Flop.
Niet één maar twee dingen: zie vorige opmerking over asbak en met 12 volt contact er in.
De kachelventilator.
Op 21 augustus 2023 is de weerstand van de interieur ventilator vervangen.
Wat vooraf ging:
De vorige eigenaar maakte in 2019 melding van "regelaar" kachel en kachelmotor schoonmaken.
Ik kocht de auto in november 2019 met na enige maanden het "sprinkhaan" geluid.
In november 2020 is de kachelmotor vervangen.
In november 2022 is er een stekker van de ventilator gemaakt.
En nu dus zie bovenstaande.
Niet één maar twee dingen: zie vorige opmerking over asbak en met 12 volt contact er in.
De kachelventilator.
Op 21 augustus 2023 is de weerstand van de interieur ventilator vervangen.
Wat vooraf ging:
De vorige eigenaar maakte in 2019 melding van "regelaar" kachel en kachelmotor schoonmaken.
Ik kocht de auto in november 2019 met na enige maanden het "sprinkhaan" geluid.
In november 2020 is de kachelmotor vervangen.
In november 2022 is er een stekker van de ventilator gemaakt.
En nu dus zie bovenstaande.
Saab 9-3 Sport Estate - 1.8I LINEAR SPORT
- Inosience
- Geregistreerd lid
- Berichten: 9
- Lid geworden op: zo 04 jul, 2021 10:29
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Top & Flop (Wat vind je van je 9-3 SS of SE / SH?)
Sinds 24 december eigenaar van een 2007 1.8t sports estate (MY2008). De uitvoering weet ik niet zo.
+De verlichting is stukken beter als die van mijn 2002 9-3OG, de originele xenon helpt hier natuurlijk wel bij.
+Stille en soepele rijervaring, ook op lange afstanden.
+PDC die daadwerkelijk betrouwbaar overkomt
+Verwarming word snel warm met de kou van afgelopen dagen, de stoelverwarming ook.
+Positie van de armsteun is verstelbaar, dit mis ik op mijn 9-3og
+Verlichte stuur bediening
+Automatisch dimmende binnenspiegel
+5 bekerhouders
+ Ondanks dat het een 1.8t is, toch prima vermogen.
+Voldoende ruimte op de achterbank, zelfs met een langer persoon op de voorstoel.
- het witte half leer voelt van lage kwaliteit, het leer in de 9-3og voelt een stuk steviger aan.
-de vloerplaat ik de kofferbak wil wel eens rammelen als er niks op ligt.
- de kunstof afwerking op de stijlen en de achterklep in het interieur sluiten niet mooi aan (dit kan ook komen door reparaties bij de vorige eigenaar)
- led strips in de koplampen doen het af en toe niet. Zodra de xenon aan staat doen ze het weer wel.
-de deurkrukken aan de buitenkant voelen wat goedkoop aan.
- haperende centrale vergrendeling op de linker portieren. -> dit gaat opgelost worden.
-matige kwaliteit turbo slangen. 2 stuks zijn gebarsten met slechts 2,7 ton op de teller.
+De verlichting is stukken beter als die van mijn 2002 9-3OG, de originele xenon helpt hier natuurlijk wel bij.
+Stille en soepele rijervaring, ook op lange afstanden.
+PDC die daadwerkelijk betrouwbaar overkomt
+Verwarming word snel warm met de kou van afgelopen dagen, de stoelverwarming ook.
+Positie van de armsteun is verstelbaar, dit mis ik op mijn 9-3og
+Verlichte stuur bediening
+Automatisch dimmende binnenspiegel
+5 bekerhouders
+ Ondanks dat het een 1.8t is, toch prima vermogen.
+Voldoende ruimte op de achterbank, zelfs met een langer persoon op de voorstoel.
- het witte half leer voelt van lage kwaliteit, het leer in de 9-3og voelt een stuk steviger aan.
-de vloerplaat ik de kofferbak wil wel eens rammelen als er niks op ligt.
- de kunstof afwerking op de stijlen en de achterklep in het interieur sluiten niet mooi aan (dit kan ook komen door reparaties bij de vorige eigenaar)
- led strips in de koplampen doen het af en toe niet. Zodra de xenon aan staat doen ze het weer wel.
-de deurkrukken aan de buitenkant voelen wat goedkoop aan.
- haperende centrale vergrendeling op de linker portieren. -> dit gaat opgelost worden.
-matige kwaliteit turbo slangen. 2 stuks zijn gebarsten met slechts 2,7 ton op de teller.
2002 Saab 9-3 SE Midnight blue "Helga"
2004 Suzuki Alto "de keutel"
2004 Suzuki Alto "de keutel"
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 49
- Lid geworden op: di 30 jan, 2024 15:49
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Top & Flop (Wat vind je van je 9-3 SS of SE / SH?)
9-3 estate 2005 1.8t, 318xxx km op de teller. In bezit sinds 30 januari dit jaar.
Top:
Die motor! En dan is hij nog niet eens gechipt, wat een genot om mee te rijden.
Stilte en rust in het interieur, enorm verschil met mijn vorige auto. Ook geholpen door de lage toerentallen die je rijdt op snelheid.
Model/uiterlijk vind ik nog erg mooi, hoewel het ondertussen wel gedateerd is.
Verwarming wordt snel warm.
Minder:
Voor het gewicht vind ik de auto niet heel ruim, vooral op de achterbank.
Verstelbaarheid van stuurwiel en stoelen is niet heel erg uitgebreid.
Derde remlicht reflecteert nogal op de rolhoes van de achterbak, vind ik storend in het donker.
Brandstofverbruik is echt wel hoog voor het formaat auto, vooral stadsverbruik, komt ook door het gewicht natuurlijk.
Geen Bluetooth of aux aansluiting voor Audio, en ook niet makkelijk alsnog te realiseren of te vangen. Geluid is wat mager zonder portierspeakers, maar je komt er mee weg omdat het stil is binnen
Flop (deels ouderdom, reparatie- en aandachtspunten)
Stoffen beige interieur erg besmettelijk
Bestuurdersstoel is in feite versleten qua zitcomfort
Slijtage aan knopjes etc op dashboard
Bak schakelt niet fijn, lange slagen, soms moeilijk inleggen van met name versnelling 1,
, 2 en 3.
Stoelverwarming werkt niet altijd
Mistlampen werken niet
Stuurgedrag op 195/65 r15 banden is toch wat wiebelig.
Bijgeluiden uit onderstel, interieur en onder motorkap. Die vallen ook extra op omdat het verder zo stil is.
Automatische verstelling kleppen van climate control nogal lawaaiig.
Ontwaseming niet heel sterk zonder meteen volle ventilator erop te zetten, maar misschien is mijn airco niet meer tip/top
Verder ben ik er wel blij mee.
Aan de aandachtspunten wordt gewerkt.
Top:
Die motor! En dan is hij nog niet eens gechipt, wat een genot om mee te rijden.
Stilte en rust in het interieur, enorm verschil met mijn vorige auto. Ook geholpen door de lage toerentallen die je rijdt op snelheid.
Model/uiterlijk vind ik nog erg mooi, hoewel het ondertussen wel gedateerd is.
Verwarming wordt snel warm.
Minder:
Voor het gewicht vind ik de auto niet heel ruim, vooral op de achterbank.
Verstelbaarheid van stuurwiel en stoelen is niet heel erg uitgebreid.
Derde remlicht reflecteert nogal op de rolhoes van de achterbak, vind ik storend in het donker.
Brandstofverbruik is echt wel hoog voor het formaat auto, vooral stadsverbruik, komt ook door het gewicht natuurlijk.
Geen Bluetooth of aux aansluiting voor Audio, en ook niet makkelijk alsnog te realiseren of te vangen. Geluid is wat mager zonder portierspeakers, maar je komt er mee weg omdat het stil is binnen
Flop (deels ouderdom, reparatie- en aandachtspunten)
Stoffen beige interieur erg besmettelijk
Bestuurdersstoel is in feite versleten qua zitcomfort
Slijtage aan knopjes etc op dashboard
Bak schakelt niet fijn, lange slagen, soms moeilijk inleggen van met name versnelling 1,
, 2 en 3.
Stoelverwarming werkt niet altijd
Mistlampen werken niet
Stuurgedrag op 195/65 r15 banden is toch wat wiebelig.
Bijgeluiden uit onderstel, interieur en onder motorkap. Die vallen ook extra op omdat het verder zo stil is.
Automatische verstelling kleppen van climate control nogal lawaaiig.
Ontwaseming niet heel sterk zonder meteen volle ventilator erop te zetten, maar misschien is mijn airco niet meer tip/top
Verder ben ik er wel blij mee.
Aan de aandachtspunten wordt gewerkt.
Laatst gewijzigd door LarsJanse op za 10 feb, 2024 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Saab 9-3 Estate 1.8t, bj 2005
Ford focus C-Max 1.6 futura bj 2006, 2022-2024
Mazda 6 sportswagon 2.0 GTM-LINE bj 2011, 2017-2021
Volvo V40 1.8 sport, bj 2002. 2012-2017
Suzuki alto 1.0 GLS 2010-2012
Ford focus C-Max 1.6 futura bj 2006, 2022-2024
Mazda 6 sportswagon 2.0 GTM-LINE bj 2011, 2017-2021
Volvo V40 1.8 sport, bj 2002. 2012-2017
Suzuki alto 1.0 GLS 2010-2012