Blijkbaar moet volgens de wettekst in de USA een linker buitenspiegel vlak zijn, bolle buitenspiegels zoals overal elders in de wereld gebruikt worden zijn niet toegestaan:
http://www.saabnet.com/tsn/press/062798.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vrijdag een nieuwe non-US buitenspiegel opgehaald (dus bol en met dode-hoek stukje) en het zicht links is nu bijna twee keer zoveel!
Verder heeft J&D van den Bosch complete nieuwe veerpoten op voorraad voor een interessante prijs dus met hulp van de lokale Saab Master Technician een vervangende set veerpoten uitgekozen uit de kleurcodebrei en gelijk die middag nog gemonteerd. Voortrein is weer stil en ligt als een blok op de weg. Nu nog even laten uitlijnen want het stuur staat nu iets scheef, waarschijnlijk doordat de vorige eigenaar de auto heeft laten uitlijnen met gebroken veren...
oud en nieuw naast elkaar:
Het resultaat, links:
En blijkbaar was de veer rechts ook gebroken:
Opmerkelijk is dat je eigenlijk niks merkte van de gebroken voorveren op een asfaltweg; ik moest tijdens de proefrit nog een noodstop maken voor een stoplicht op de provinciale weg (80 km/u tot in de ABS) maar geen scheeftrekken of ESP dat ingreep. Je hoort alleen maar wat geklapper als je over een klinkerweg rijdt.
jansen schreef:
Op het zwarte plaatje welk op de deurpost zit geplakt linksvoor staat op de onderste regel de onderstel codering, daarin kan je via EPC zien welke soort veren en stabilisatoren eronder horen te zitten af fabriek.
De eerste twee codes zijn voor de voor-en achterveren/dempers, maar waar zijn de andere codes voor? ik kan daarvan in de WIS geen lijstje van terugvinden... of ik kijk gewoon niet goed!
Volgende projectje is SPA (originele parkeerhulp) monteren, setje 32025904 is al onderweg vanuit de UK