2010 B207R: moeilijk warme start en ruw lopen

2002-2012
Plaats reactie
Gebruikersavatar
orville
Geregistreerd lid
Berichten: 1166
Lid geworden op: di 16 mei, 2006 10:34
Regio: NL - Provincie Utrecht

2010 B207R: moeilijk warme start en ruw lopen

Bericht door orville » ma 06 sep, 2021 13:12

De wagen heeft de volgende symptomen:
niet mooi stationair lopen
Moeilijke warme start
Misfires met name op cilinder 4

Zou dit een slechte bdp sensor kunnen zijn?
9-5 Aero Estate 2003 Hirsch

Gebruikersavatar
evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 5550
Lid geworden op: zo 25 mar, 2007 23:00
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Contacteer:

Re: 2010 B207R: moeilijk warme start en ruw lopen

Bericht door evo » ma 06 sep, 2021 13:20

Dan zou ik het eerder in je ontsteking zoeken.
Check je bougie(s) en je bobine. Je kunt even de nr4 bobine wisselen met die van een andere cilinder. Als je misfires mee verhuizen weet je genoeg....

Maar kan natuurlijk ook aan legio andere zaken liggen.
SAAB 9-3 Aero Cabrio MY01 AUT Black (B204/B205X Hybrid, STGX, BioPower - Blacktop-Tuning)
SAAB 9-5 Aero Estate MY03 AUT Black (B235X, STG5, BioPower - Blacktop-Tuning)
SAAB 9-3 SE - he is no more
SAAB 9000 CDE - she is no more

Uw SAAB professioneel getuned? Informeer via PB of email!

Gebruikersavatar
orville
Geregistreerd lid
Berichten: 1166
Lid geworden op: di 16 mei, 2006 10:34
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: 2010 B207R: moeilijk warme start en ruw lopen

Bericht door orville » ma 06 sep, 2021 13:41

Dank,
bougies heb ik net nieuw geplaatst en inderdaad al bobines onderling verplaatst, zonder resultaat.
Compressie is ook goed.
9-5 Aero Estate 2003 Hirsch

Gebruikersavatar
Flowe Kitttt99
Geregistreerd lid
Berichten: 946
Lid geworden op: wo 13 dec, 2017 12:09
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: 2010 B207R: moeilijk warme start en ruw lopen

Bericht door Flowe Kitttt99 » ma 06 sep, 2021 13:50

injector? Voor BDP sensor komt het toerental uit de hoek als hij niet wil starten?
Saab 900 Turbo 16 -87 (als eerste auto :O:)
Saab 9-3 1.8t SS -03 als onderdelen magazijn. Iets nodig? Stuur gerust een berichtje :D)
Saab 9-3 1.8t SS -03 automaat, met Dion kuur
Saab 9-5 NG turbo6 XWD -10
EX:
Caab 9-3 1.8t -06 20 Years edition Hirsch
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -04
Saab 9-3 1.8t SS -03

Gebruikersavatar
orville
Geregistreerd lid
Berichten: 1166
Lid geworden op: di 16 mei, 2006 10:34
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: 2010 B207R: moeilijk warme start en ruw lopen

Bericht door orville » ma 06 sep, 2021 13:56

Hij start wel, maar ik moet bij warme motor altijd een 2e keer proberen voor hij aanslaat.
9-5 Aero Estate 2003 Hirsch

Gebruikersavatar
Funky Dude
Geregistreerd lid
Berichten: 6767
Lid geworden op: zo 08 mei, 2011 11:36
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: 2010 B207R: moeilijk warme start en ruw lopen

Bericht door Funky Dude » ma 06 sep, 2021 16:06

Lekke of losse lucht/vacuümslang al uitgesloten?

Gebruikersavatar
fozwart
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 7016
Lid geworden op: do 04 sep, 2008 22:49
Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Contacteer:

Re: 2010 B207R: moeilijk warme start en ruw lopen

Bericht door fozwart » di 07 sep, 2021 19:09

Kijk voor de zekerheid bij die eerste start of de toerenteller tijdens het starten beweegt. Zo niet dan heb je goede kans dat je bdp sensor op het punt van overlijden staat.
In the end, everything will be okay. If it's not okay, it's not the end

Saab 9-3 SS 1.8t, 2008, Biopower

Gebruikersavatar
orville
Geregistreerd lid
Berichten: 1166
Lid geworden op: di 16 mei, 2006 10:34
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: 2010 B207R: moeilijk warme start en ruw lopen

Bericht door orville » wo 08 sep, 2021 22:58

Ja,de toerenteller komt wel iets omhoog bij het starten.
Ik ga eerdaags de injectoren omwisselen en kijken of de misfires mee verhuizen.
9-5 Aero Estate 2003 Hirsch

Gebruikersavatar
orville
Geregistreerd lid
Berichten: 1166
Lid geworden op: di 16 mei, 2006 10:34
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: 2010 B207R: moeilijk warme start en ruw lopen

Bericht door orville » wo 20 okt, 2021 21:33

Even een update, ik heb de injectoren er uitgehaald en naar het revisiebedrijf gebracht om te laten reinigen.
Ik heb het vermoeden dat oude brandstof de oorzaak is van mijn probleem.
Omdat het een XWD is, kan ik helaas niet de brandstoftank aftappen bij het externe filter en een nieuw filter plaatsen.
Wat is de beste methode om de oude brandstof te verwijderen?
9-5 Aero Estate 2003 Hirsch

Plaats reactie