Alle geluid weg, plus display ...

2002-2012
Gebruikersavatar
Bummer
Geregistreerd lid
Berichten: 1495
Lid geworden op: do 26 mei, 2016 9:20
Regio: NL - Provincie Drenthe

Re: Alle geluid weg, plus display ...

Bericht door Bummer » zo 19 sep, 2021 16:08

Dat had dan toch ook met het uitlezen aan het licht moeten komen?
Mijn auto kraakt niet, maar heeft karakter...

Gebruikersavatar
fozwart
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 7016
Lid geworden op: do 04 sep, 2008 22:49
Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Contacteer:

Re: Alle geluid weg, plus display ...

Bericht door fozwart » zo 19 sep, 2021 16:22

Dat zou je wel zeggen.
In the end, everything will be okay. If it's not okay, it's not the end

Saab 9-3 SS 1.8t, 2008, Biopower

Rob T
Geregistreerd lid
Berichten: 22
Lid geworden op: di 17 apr, 2018 14:25
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Alle geluid weg, plus display ...

Bericht door Rob T » zo 19 sep, 2021 20:41

fozwart schreef:
zo 19 sep, 2021 14:30
Ben wel benieuwd eigenlijk. Diagnose zou toch uit moeten wijzen wat er aan de hand is. Voor hetzelfde geld zit je probleem helemaal niet in de EHU of in AMP1 maar in de sub-woofer.
Wat ik er van begrijp is dat er een optische audiokabel in een cirkel loopt door de Saab en o.a. display, Cd wisselaar, amp 1 en 2, EHU, telefoon en navigatie aanstuurt met geluid. Als er iets tussen uitvalt (kapot) dan kan het zijn dat de rest ook niet meer werkt. Als er een breuk of iets los zit, zelfde probleem. Optische kabel geeft rood (knipper) licht. Als je een unit vervangt moet ie eerst worden aangemeld met Tech2. Anders wordt de 'cirkel' niet rond.
Wat ik gezien heb is dat overal rood licht is, behalve bij de Cd wisselaar (dashboard).
Alle apparaten worden gezien in Tech2, maar kunnen niet alle geactiveerd worden.

Dat is wat ik weet. Zal morgen nog eens bellen, zij kunnen het vast beter uitleggen.

Gebruikersavatar
fozwart
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 7016
Lid geworden op: do 04 sep, 2008 22:49
Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Contacteer:

Re: Alle geluid weg, plus display ...

Bericht door fozwart » zo 19 sep, 2021 22:40

Niet helemaal. Ook met niet aangemelde apparaten hoort de cirkel rond te zijn. Aanmelden zorgt ervoor dat een apparaat het wel of niet of niet goed doet. Waarbij sommige apparaten het sowieso doen (zoals bijv Amp1) ook al zijn ze niet aangemeld. Jouw storing wijst op een fysieke onderbreking, al dan niet veroorzaakt door een defect apparaat.
In the end, everything will be okay. If it's not okay, it's not the end

Saab 9-3 SS 1.8t, 2008, Biopower

Gebruikersavatar
fozwart
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 7016
Lid geworden op: do 04 sep, 2008 22:49
Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Contacteer:

Re: Alle geluid weg, plus display ...

Bericht door fozwart » ma 20 sep, 2021 19:24

Misschien even de cd wisselaar doorlussen op dezelfde manier als amp1 en kijken of je audio het dan weer doet.
In the end, everything will be okay. If it's not okay, it's not the end

Saab 9-3 SS 1.8t, 2008, Biopower

Rob T
Geregistreerd lid
Berichten: 22
Lid geworden op: di 17 apr, 2018 14:25
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Alle geluid weg, plus display ...

Bericht door Rob T » di 16 nov, 2021 15:45

Goedemiddag allen,

update;

Afgelopen week voor t eerst weer tijd gehad om te proberen mijn geluid terug te krijgen. Inmiddels ben ik bij een forumlid geweest met verstand van zaken, tevens in bezit van een Tech II. Buiten het feit dat we het heel gezellig hadden (dito koffie) hebben we ook de 'çirkel' een voor een gecontroleerd plus gekeken of alle apparaten aangemeld waren. Ogenschijnlijk klopt het wel ... helaas de boel nog niet aan de praat gekregen. Wél een interessante 9-3 tips en een kennis opgedaan betreft het optische systeem.
meegekregen tip; Alles een voor een los en volg het optisch signaal, een tijdrovend maar een soort van bevredigende klus.

Dus afgelopen week begonnen op een droge dag.
Conclusie/bevinding; de optische verbinding van amp 1 (onder de bestuurdersstoel) naar de cd wisselaar in het dashboard hapert. dat wil zeggen, er komt van de gsm unit linksachter in de auto een volledig signaal naar amp 1. Gaat de amp in en komt er "stotterend" uit bij de wisselaar. Optische kabel uit de amp gehaald, goed doorverbonden (al eerder gedaan in t verleden 100% goed) maar nog steeds een stotterend signaal. Wat is stotterend in deze. Zeer onregelmatig zwak niet logisch knipperend signaal. Soms iets beter dan de andere keer. Wanneer ik er met een lampje doorheen schijn, is het lichtbeelds perfect, dus aan de kabel kan het niet liggen mijns inziens.
Normaal signaal is bij mij 2 sec rood licht en dan 1 sec niet.

Ik weet het even niet meer.

Gebruikersavatar
RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Berichten: 6578
Lid geworden op: za 03 jul, 2004 22:03
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Alle geluid weg, plus display ...

Bericht door RoccoH » wo 17 nov, 2021 20:09

AMP1 defect. Dat kan toch de enige conclusie zijn als de kabel tussen AMP1 en de wisselaar goed is?

Rob T
Geregistreerd lid
Berichten: 22
Lid geworden op: di 17 apr, 2018 14:25
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Alle geluid weg, plus display ...

Bericht door Rob T » wo 17 nov, 2021 22:58

Klinkt logisch, maar wanneer ik de Amp 1 ertussenuit haal, dus de optische kabel 1 op 1 doorverbind, werkt het signaal nog even krakkemikkig ... Dus of de amp1 nu kapot is of niet maakt na deze setting niks meer uit ...

Gebruikersavatar
RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Berichten: 6578
Lid geworden op: za 03 jul, 2004 22:03
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Alle geluid weg, plus display ...

Bericht door RoccoH » do 18 nov, 2021 9:35

Met Tech2 kan je de O-bus controleren op foute modules en breuken, zie: https://saabwisonline.com/b3/9-3/2006/3 ... n/o-bus-2/

Plaats reactie