Sorry, niet gelezen. Perfect voorbereid dus.Ligne prestige schreef: ↑wo 01 jun, 2022 22:21Zie bericht hierboven, die heb ik vorige week al laten activeren. Radio geeft nu keurig die mogelijkheid weer (alleen uiteraard nog geen geluid).
Advies voor eerste 9-3 Estate (XM rijder)
- fozwart
- Donateur (7x)
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
- Contacteer:
Re: Advies voor eerste 9-3 Estate (XM rijder)
In the end, everything will be okay. If it's not okay, it's not the end
Saab 9-3 SS 1.8t, 2008, Biopower
-
- Geregistreerd lid
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Vandaag de kabel geïnstalleerd. Was nog een hele klus want de stekker paste niet, was iets te breed. Met schuren en snijden de stekker op maat gemaakt en alles werkt! Klinkt veul beter nu. Wel heb ik nu bij ingeschakelde aux last van een hoge piep door de speakers die mee gaat met het toerental. Een soort extra turbogeluid via de speakers
. Morgen de kabels wat verleggen, hopelijk helpt dat.

- RoccoH
- Donateur (4x)
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Massaverschil (ground loop) tussen de voeding van de radio en de carkit.
Ik heb het opgelost door een DC-DC converter er tussen te zetten in de voeding van de carkit:
viewtopic.php?f=18&t=145992&&start=57
Ik heb het opgelost door een DC-DC converter er tussen te zetten in de voeding van de carkit:
viewtopic.php?f=18&t=145992&&start=57
-
- Geregistreerd lid
Bedankt voor de tip! Zal er binnenkort eens naar kijken. Voor nu even lekker rijden, op naar vakantie!
-
- Geregistreerd lid
Het heeft even geduurd maar inmiddels zitten de nieuwe velgen er onder:

Ander vraagje: het deurslot linksvoor doet het sinds de aankoop soms wel, soms niet. Bekend kwaaltje. Nu vraag ik mij af of dat ik inderdaad een nieuw deurslot moet kopen of dat deze misschien alleen gesmeerd moet worden? Aangezien hij al zo lang hapert en er nog niet helemaal mee opgehouden is.

Ander vraagje: het deurslot linksvoor doet het sinds de aankoop soms wel, soms niet. Bekend kwaaltje. Nu vraag ik mij af of dat ik inderdaad een nieuw deurslot moet kopen of dat deze misschien alleen gesmeerd moet worden? Aangezien hij al zo lang hapert en er nog niet helemaal mee opgehouden is.
- fozwart
- Donateur (7x)
- Contacteer:
Is meestal een gebrek aan contact met twee pennen in het slot zelf. Dit is een link naar de werkwijze op het achterslot. Voorslot is in principe dezelfde werkwijze. Vorm verschilt wel natuurlijk.
https://www.saabcentral.com/threads/diy ... on.307377/
Tip, controleer wel even de werking van het slot voordat je de deur dicht doet. Als het slot niet goed werkt en de deur is dicht dan heb je een behoorijk probleem.
Durf je het niet aan durft dan zou ik, of een gebruikt of een nieuw slot kopen.
Tip, controleer wel even de werking van het slot voordat je de deur dicht doet. Als het slot niet goed werkt en de deur is dicht dan heb je een behoorijk probleem.
Durf je het niet aan durft dan zou ik, of een gebruikt of een nieuw slot kopen.
- fozwart
- Donateur (7x)
- Contacteer:
fozwart schreef: ↑za 01 okt, 2022 14:43Is meestal een gebrek aan contact met twee pennen in het slot zelf. Dit is een link naar de werkwijze op het achterslot. Voorslot is in principe dezelfde werkwijze. Vorm verschilt wel natuurlijk.
Durf je het niet aan dan zou ik, of een gebruikt of een nieuw slot kopen.
-
- Geregistreerd lid
Bedankt! Ga ik binnenkort mee aan de slag. Wat betreft de tip, je bedoeld controleren nadat ik de reparatie heb gedaan?
Nog een andere vraag die me te binnen schiet: ik heb het idee dat de schokbrekers en/of veren aan de voorzijde aan vervanging toe zijn. Ook even de hoogte opgemeten bij de dorpels en de auto staat voor 2 cm lager dan achter. Is dat normaal of hoort de auto volledig horizontaal te staan?
Nog een andere vraag die me te binnen schiet: ik heb het idee dat de schokbrekers en/of veren aan de voorzijde aan vervanging toe zijn. Ook even de hoogte opgemeten bij de dorpels en de auto staat voor 2 cm lager dan achter. Is dat normaal of hoort de auto volledig horizontaal te staan?
- fozwart
- Donateur (7x)
- Contacteer:
Ja, en nadat je het slot teruggeplaatst hebt.Ligne prestige schreef: ↑za 01 okt, 2022 21:43Bedankt! Ga ik binnenkort mee aan de slag. Wat betreft de tip, je bedoeld controleren nadat ik de reparatie heb gedaan?
-
- Geregistreerd lid
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Is inderdaad wel iets om op te letten. Ik heb zo'n Zweedse import en ben inmiddels 4000 euro armer om het allemaal opgelost te krijgen incl overspuiten...Orlandoswede schreef:Apart dat hij roest bij de wielkastranden heeft. Dat zie je meestal alleen bij zweedse Importexemplaren.
-
- Geregistreerd lid
Mijn hemel, dat is een hoop geld. Voor alleen de wielkastranden? Blij dat ik die 9-3 heb laten staan dan 

-
- Geregistreerd lid
Ik heb last van een behoorlijke ‘klunk’ linksvoor bij hobbels en drempels. Voelt alsof er iets los zit. Veer gecontroleerd, lijkt niet gebroken. Ophanging gecontroleerd met de hand, lijkt geen speling in te zitten. Vervolgens de 3 bouten bovenop de veerpoot aangedraaid (dus onder de motorkap, waar de veerpoot aan de carrosserie vast zit). De ‘klunk’ lijkt nu minder of zelfs weg. Zat even in de Haynes te kijken naar het juiste aanhaalmoment voor deze bouten, en dat lijkt maar 18 nm te zijn (strut top mounting bolts)? Dat is toch veel te weinig? Of zijn het de shock absorber upper nut to strut mounting (105 nm)? Was van plan om het met de momentsleutel nog even na te meten en strak te draaien met het juiste aanhaalmoment.
-
- Geregistreerd lid
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Aanhaalmomenten correleren meestal met de maat van het bevestigingsmateriaal. Die 18 Nm is heel normale waarde voor dat soort relatief dunne boutjes.
9-3 sport sedan 2.0t Vector modeljaar 2003
5 bak handgeschakeld Stage 1
Alu 59
5 bak handgeschakeld Stage 1
Alu 59
-
- Geregistreerd lid
Duidelijk, bedankt!
-
- Geregistreerd lid