Na verschillende 9-5's nu sinds ongeveer een jaar de trotse eigenaar van een 9-3 estate aero automaat uit 2005 met inmiddels iets meer dan 3 ton op de teller. Super auto en rijdt geweldig! Hier en daar nog wel wat dingetjes die aan de auto moeten gebeuren, zo werken de aux aansluiting en cd wisselaar niet, de radio zelf ook vaker niet dan wel en horen de mensen mij drie straten verderop aan komen zodra ik de airco aan zet (aircocompressor).
Volgens mij is er in het verleden e.e.a. aan het audiosysteem gebeurd. Ik vermoed dat de cd wisselaar en aux aansluiting hierbij niet aangemeld zijn op de radio. M.b.t. de radio die het soms wel maar vaker niet doet, volgens mij is deze aan het overlijden. Heb meestal eerst een tijd geen geluid, daarna alleen ruis, en dan na een poosje een storende zender, die dan op alle frequenties te horen is (bijvoorbeeld storende Joe radio op 87.6, 100.4, 98.7, enz.). Hoop dat het met een andere ontvanger (dat ding heeft een naam, maar kom er even niet meer op, zit op de cd wisselaar geschroefd) opgelost is. Moet wel aangemeld worden als ik me niet vergis.
Aircopomp wil ik binnenkort gaan vervangen, wil de condensor en uiteraard de multiriem dan ook direct meenemen.
Sinds kort is er nog een probleempje bij gekomen waar ik zelf niet echt wakker van lig, maar welke de vrouw toch wel graag opgelost wil hebben. De deuren willen niet meer (elektronisch) op slot. Het een en ander al bekeken en geprobeerd:
Gaat zowel met de afstandsbediening als met het knopje in de auto niet op slot. Afstandsbediening is zeker weten goed, als ik het knopje in druk gaat de kofferklep wel 'op slot'. Ook gaat de binnenverlichting uit zodra ik op de knop druk. Als ik het knopje een paar seconden ingedrukt houd klappen de buitenspiegels in.
Als de auto op contact staat en ik doe een deur open, komt keurig in het display te staan welke deur open is en gaat ook de binnenverlichting aan. Dit geldt voor alle 5 de deuren. Als ik de deuren dicht doe gaat de melding ook weer weg
Als ik met de afstandsbediening de auto van het slot doe gaan alle deuren eerst op slot en vervolgens weer van het slot af. Dit is als de auto niet op slot is. Als ik de deuren een voor een handmatig op slot doe gaan ze gewoon los als ik het knopje in druk.
Voordat dit probleem zich voordeed weigerde de deur rechts achter wel eens om op slot te gaan. Ging de laatste tijd echter wel weer goed. Voor de zekerheid het slot van deze deur toch even open gehaald, solderingen zagen er nog goed uit, maar omdat ik hem toch open had wel opnieuw gesoldeerd. Gaf helaas geen verandering.
Auto geprobeerd uit te lezen met een laptop, deursloten staan wel in het lijstje, maar communiceren wil niet. Motor, abs, airbags, automaatbak enz. kan wel mee verbonden worden.
Iemand een idee waarom de sloten weigeren? Tips m.b.t. de andere defecten zijn uiteraard ook welkom!