hulp gevraagd hoe ik de antenneversterker 12705000 kan vervangen

2002-2012
Plaats reactie
g.j.bos
Geregistreerd lid

hulp gevraagd hoe ik de antenneversterker 12705000 kan vervangen

Bericht door g.j.bos » zo 10 aug, 2025 14:09

Kan iemand uitleggen hoe ik de antenneversterker kan vervangen. Ik heb een gebruikt exemplaar gekocht met de kabel er aan vast. In eerste instantie wil ik alleen de antenneversterker vervangen omdat de kabel "ingewikkeld" door de tonneau loopt en wellicht niet defect is.

Net nog even gekeken, kabeltje kan er wellicht toch aanblijven, maar aan de andere kant zit ik met eenzelfde bevestiging.

Maar hoe krijg ik de antennekabel los? 2 zilveren dingetjes indrukken waarmee???
Afbeelding

LarsJanse
Donateur
Donateur

Re: hulp gevraagd hoe ik de antenneversterker 12705000 kan vervangen

Bericht door LarsJanse » ma 11 aug, 2025 20:37

g.j.bos schreef:
zo 10 aug, 2025 14:09
Kan iemand uitleggen hoe ik de antenneversterker kan vervangen. Ik heb een gebruikt exemplaar gekocht met de kabel er aan vast. In eerste instantie wil ik alleen de antenneversterker vervangen omdat de kabel "ingewikkeld" door de tonneau loopt en wellicht niet defect is.

Net nog even gekeken, kabeltje kan er wellicht toch aanblijven, maar aan de andere kant zit ik met eenzelfde bevestiging.

Maar hoe krijg ik de antennekabel los? 2 zilveren dingetjes indrukken waarmee???
Afbeelding
Als ik het zo zie (zelf geen ervaring mee) moet je inderdaad dat zilverkleurige dingetje indrukken aan beide kanten. Met een klein schroevendraaiertje bijvoorbeeld

g.j.bos
Geregistreerd lid

Bericht door g.j.bos » di 12 aug, 2025 12:54

helaas lukt het niet. Weet iemand anders wellicht hoe het moet?

Rico1303
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Rico1303 » di 12 aug, 2025 13:34

Je moet de kabel richting de antenne versterker drukken.
tegelijkertijd moet je het zwarte hulsje richting de antenne versterker drukken.
Daarna kun je de kabel van de antenne aftrekken. de huls gaat met de kabel mee maar moet je wel richting de antenne blijven drukken zodat de lipjes ingedrukt worden.

Jarenlang vond ik het ondingen. tot dat ik het truckje door had.

g.j.bos
Geregistreerd lid

Bericht door g.j.bos » di 12 aug, 2025 14:19

Hi Rico, dank voor de uitleg. Ik krijg het helaas niet voor elkaar.
Ben ook bang dat er iets kapot gaat. Je zegt het kabeltje indrukken. Dat is echt het kabeltje? Ik ben zo bang dat het knakt.
Aan het kabeltje zit wel iets dat ik een klein eindje in kan drukken. Maar dan houdt het ook op. Zie de lipjes niet ingedrukt worden...

Iemand in de buurt van Den Haag die het trucje ook kan en wil helpen?

Grt Gerard

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » wo 08 apr, 2026 23:03

Ik heb nu een half uur pielen en dit topic checken, uiteindelijk de frustraties overboord gegooid door een zijkniptang te pakken en op gepaste afstand van de versterker door te knippen. Wat een ongelofelijke @#$-stekker.

Nergens ook een Youtubefilmpje kunnen vinden van iemand die laat zien hoe het werkt. De naam van dit debiele hoogstandje kan ik ook nergens vinden.

Nu voel ik me een stuk beter. Ik zet er gewoon en metalen setje mannetje vrouwtje van sat- en kabel-systemen tussen.

Sommige uitvindingen zijn gewoon knudde. Net als de plastic dop op het melkpak en de V 2.0 met de dop die je er niet meer af kunt draaien.

Plaats reactie