Brandstofpomp voor een V6 XWD

2002-2012
Plaats reactie
Remco4
Geregistreerd lid

Brandstofpomp voor een V6 XWD

Bericht door Remco4 » di 02 jun, 2026 16:16

Ik ben op zoek naar een onderdeel.
Het gaat om een originele Warlbro brandstof pomp voor een 9-3 V6 XWD uit 2008.
Er schijnt een Saab service bulletin te zijn dat voorschrijft wanneer je de originele pomp vervangt voor een niet origineel, een een bepaald kapje moet overzetten.
Dit betreft het overdruk ventiel van de pomp aangezien ik een non-return systeem heb.
Weet iemand waar zo'n pomp met kapje nog te krijgen is?

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Brandstofpomp voor een V6 XWD

Bericht door reiernumans » di 02 jun, 2026 18:24

Niet. Alleen imitatie is die pomp nog leverbaar en daar heb ik hele teleurstellende ervaringen mee.

Oplossing is een universele pomp met groot genoege opbrengst en een softwareaanpassing om die pomp goed aan te sturen (meestal wijkt de opbrengst iets af van de originele pomp en dan kun je in sommige situaties een P0089 krijgen).

Wij hebben hier op mijn werk veel ervaring mee.

Remco4
Geregistreerd lid

Bericht door Remco4 » di 02 jun, 2026 19:35

reiernumans schreef:
di 02 jun, 2026 18:24
Niet. Alleen imitatie is die pomp nog leverbaar en daar heb ik hele teleurstellende ervaringen mee.

Oplossing is een universele pomp met groot genoege opbrengst en een softwareaanpassing om die pomp goed aan te sturen (meestal wijkt de opbrengst iets af van de originele pomp en dan kun je in sommige situaties een P0089 krijgen).

Wij hebben hier op mijn werk veel ervaring mee.
Hoi, Bedankt voor reactie.
Mijn auto rijdt op lpg.
Ik zie dat zodra de auto is overgeschakeld naar lpg de pomp zachtjes blijft doordraaien, en op een gegeven moment gaat het overdrukventiel open, dat is dus nu niet gebeurd.
Zit er op universele pompen ook zo'n overdruk ventiel, dit aangezien ik een non-return systeem heb.

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » wo 03 jun, 2026 7:06

Brandstofdruk wordt bij deze setup elektronisch geregeld. Zo’n universele pomp die ik bedoel is echt puur de pomp zelf die in de originele hanger/mand en aan de originele leidingen daarin wordt gemonteerd.

Remco4
Geregistreerd lid

Bericht door Remco4 » wo 03 jun, 2026 10:53

Dan heb ik niet veel aan de pomp.
Mijn pomp werkt nog, maar ik heb die drukregelaar/bypassklep/overdrukventiel nodig die op een originele zit.

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » wo 03 jun, 2026 17:02

Heb je een tsb nummer?

Remco4
Geregistreerd lid

Bericht door Remco4 » wo 10 jun, 2026 20:05

Ik heb geen tsb nummer helaas.
Maar dit onderdeel is nu besteld, nummer 12804126, 32500874, dit zijn oem nummers.
Zie ook https://www.ebay.com/itm/285641422479

Plaats reactie