het lijkt er niet op dat deze vraag in de laatste paar jaar al eens gesteld is: is het een typisch probleem voor de 9-3 SS dat de A-stijl en ook de overgang tussen de voorruit en het hemeltje plakkerig worden? In dit geval gaat het om onze cabrio van MY06.
Toevallig zag ik tijdens de IntSaab in Zweden dat de Zweedse SaabClub hele stapels nieuwe A-stijl bekleding had liggen voor de 9-3 SS en ik vroeg me toen af waarom, gezien deze in onze 9-3x van MY11 mooi bekleed zijn en überhaupt geen slijtage / viezigheid tonen. Wie streelt er dagelijks met vieze handen hun A-stijl?
Onze cabrio hebben we echter nog niet zo lang en toen ik er gisteren mee reed viel het mij opeens op dat de A-stijlen daar eerder gespoten dan bekleed lijken, wat grauwe strepen vertonen en nog plakkerig zijn ook. Hetzelfde zogezegd voor de overgang tussen de voorruit en het hemeltje (dus rond de spiegel e.d.).
Is dit een typische kwaal voor de 9-3s met het oude knoppeninterieur of enkel voor de cabrio's? Hebben die een ander materiaalgebruik daar dan de sedans en estates? Ik ben benieuwd of anderen dit probleem ook kennen en hoe jullie ermee omgaan.
Zelf zit ik eraan te denken om ze eens te laten bekleden, in een beige stof zoals in de 9-3x en/of passend bij de binnenkant van de cabriokap. Ik zie niet in waarom dat voor een cabrio niet zou werken.
Gegroet,
Henk-Jan