Hemeltje

1985-1987
Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » vr 16 jun, 2006 12:01

Die lijm uit engeland heb ik ook gebruikt vorig jaar. Binnen een kleine 3 maanden begon de hemel al weer te hangen :evil: Werkt wel goed als je kleine stukjes tegelijk inspuit en plakt.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 16 jun, 2006 12:17

tja, ik blijf het herhalen... tapijtlijm, of bv BisonTix... (grootste nadeel is wat langer 'luchtjes' in je auto)

spuitlijm is gewoon vragen om problemen bij de 2 betrokken ondergronden ; glasfiber en schuimrubber..

erg elementair : de schaal GOED "schoonmaken" (dwz alle schuimrubber resten weghalen... ) - de vorige eigenaar (of wie het ook had gedaan) van mijn 90 had dat verzuimd en dus was de nette nieuwe hemelstof gewoon weer losgekomen...

Elmo
Geregistreerd lid

Bericht door Elmo » zo 18 jun, 2006 9:38

of bv BisonTix... (grootste nadeel is wat langer 'luchtjes' in je auto)
:wink:
lekker klodderen met een kwast werkt idd het beste, het voordeel vind ik
dat je iets meer marge/tijd hebt om goed de stof te plakken EN het feit dat bisontix eigenlijk het beste met spanning in de stof omgaat (komt vooral bij lijmen stof op de zijpanelen van een 9000).
de stank is helaas een minpunt.

overigens, als je al zover bent dat je én de schaal eruit heb gehaald én de oranje meuk tot ver in je neus hebt zitten dan is het een kleine moeite om zelf te bekleden.

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » zo 18 jun, 2006 13:37

Elmo schreef:de stank is helaas een minpunt.
Als ik moet kiezen tussen lijm spuiten of lijm snuiven dan kies ik het laatste...
...de oranje meuk tot ver in je neus hebt zitten...
De oranje meuk komt me inderdaad de neus uit...

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » zo 18 jun, 2006 19:52

zo, heb de afgelopen 2 dagen weer lekker lopen klodderen... de 99 is ook weer van een nieuwe stoffie voorzien.

alleen de makkelijke schouderstukkies nog.. ik zat wat krap in de lijn dus die heb ik even laten zitten. zien er alleen wat viezig uit, maar zijn verder netjes. volgende week doen we die wel.

het eindresultaat had een enkele kleine blunder (gat bij binnenspiegel is iets te groot uitgevallen :oops: maar is net te maskeren... ) en verder is de schaal zelf redelijk gammel, dus echt heel egaal is de boel niet geworden (toplaag van de schaal kwam los... ) maar goed, wel vast, en schoon.

al met al wel tevreden, maar niet het beste wat ik heb gepresteerd.

hier staan wat fotootjes

Elmo
Geregistreerd lid

Bericht door Elmo » di 20 jun, 2006 12:16

zo, heb de afgelopen 2 dagen weer lekker lopen klodderen... de 99 is ook weer van een nieuwe stoffie voorzien.

het eindresultaat had een enkele kleine blunder (gat bij binnenspiegel is iets te groot uitgevallen Embarassed maar is net te maskeren... ) en verder is de schaal zelf redelijk gammel, dus echt heel egaal is de boel niet geworden (toplaag van de schaal kwam los... ) maar goed, wel vast, en schoon.

al met al wel tevreden, maar niet het beste wat ik heb gepresteerd.
ziet er prima uit!

ps. is dat een turboklokkie in je GL foto nr6???

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 20 jun, 2006 12:19

was het maar waar :twisted:

nee.. is een economy meter, die kwistig zwiept op het gaspedaal...

Plaats reactie