in Enter hebben ze veel hoor, dus ik zal als ik je was even kijken op
http://www.elferink.nl/
succes met de remmen want die moeten gewoon goed zijn
REMKLAUW voor de 90 b6
-
Paul99
- Geregistreerd lid
-
D 'n' C
- Geregistreerd lid
-
Jandek
- Geregistreerd lid
sb153b schreef:De remklauw kan helemaal uit elkaar maar da's een kliederig en secuur werkje waar in ieder geval een compressor er handig is en speciaal remvet aanbevolen.
Mijn ervaring is dat je wel een uurtje of meer bezig bent per tang.
Idd bevatten de revisiesetjes niet alle onderdelen, wel veel.
De kogeltjes geven niet vaak problemen, het is van de lagering/afdichting waar de handremhevel de tang ingaat die door vocht en pekelinwerking faalt. Ook de afstelling van de hevel met de kabel luistert nauw. (tussen de hevel en het juk mag meen ik max een voelermaat van 0,5 mm passen)
Doe jezelf een plezier en neem 1, liever aan beide zijden, een revisieremtang (elferink) en probeer als je dat wenst/kunt en nog langer met de auto wilt doen de andere set op je gemak op een winteravond te repareren met de revisiesetjes..
Is qua prijs misschien even slikken maar dan werkt alles ook weer prima.
Pak ook meteen ontluchting/verversing van het gehele remcircuit mee.
Indien de kabel van de handrem juist afgesteld staat en goed beweegt in de mantel mag de bediening van de handrem geen problemen meer geven bij de keuring.
Nog 1 ding; het scharnierpunt onderaan de handremhevel (in interieur) kan uitslijten door veelvuldig gebruik/gebrek aan smering. Ook dan wordt het steeds moeilijker -door de ontstane extra vrije slag- om de handrem goed te stellen (dit geldt dan wel voor beide zijden) Eea is te verhelpen door inlassen op uitgesleten plek en daarna passend vijlen of plaatsing van een goede sloophandremhevel.
T'is allemaal echt niet zo moeilijk als het op papier misschien lijkt.
Cornell
De zuiger van de voorrem bestaat in principe uit 2 delen: het 'normale' stuk en het stuk voor de handrem (met in dat 2e stuk een draaischijf en een aantal kogeltjes).
Mijn vragen zijn:
1. hoe krijg je de die 2 delen weer zodanig op elkaar dat ze niet spontaan uit elkaar vallen?
2. hoe zorg je voor een goede afdichting tussen de 2 delen?
3. met welk vet worden die kogels gesmeerd?