Er zijn ook nog het minste van dat bouwjaar over aangezien die net buiten de belastingvrij regeling leken te (gaan) vallen dus zijn ze massaal gesloopt wegens incourantie (echte liefhebbers rijden immers louter belastingvrij
Saab 90 total loss - onderdelen?
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Re: Saab 90 total loss - onderdelen?
Modeljaar '87 heeft 1 baan minder S@@bman.
Er zijn ook nog het minste van dat bouwjaar over aangezien die net buiten de belastingvrij regeling leken te (gaan) vallen dus zijn ze massaal gesloopt wegens incourantie (echte liefhebbers rijden immers louter belastingvrij
) en nog meer vanwege motorsteunen+aandrijfassen geschikt voor inbouw 16V in een 99. Juist, ondankbaar en zonde. 
-
esalet
- Donateur (8x)

En nog wat verschillen tussen MY87 en de twee voorgaande jaren:
- Pierburg carburateur (nóg betere koudstart)
- andere stengels aan het stuur (zonder "knik" erin)
- andere steel aan de spiegel, het losse verlichtingsblokje zit er nu in geïntegreerd
- de vijfbak heeft niet meer 5-speed achterop staan
- de binnenverlichting zit midden in het hemeltje in plaats van linksopzij
Verder ben ik geen nerd of zo hoor
Schokkende verschillen kortom!
- Pierburg carburateur (nóg betere koudstart)
- andere stengels aan het stuur (zonder "knik" erin)
- andere steel aan de spiegel, het losse verlichtingsblokje zit er nu in geïntegreerd
- de vijfbak heeft niet meer 5-speed achterop staan
- de binnenverlichting zit midden in het hemeltje in plaats van linksopzij
Verder ben ik geen nerd of zo hoor
Schokkende verschillen kortom!
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Daar twijfel ik dus eerlijk gezegd aan. Mijne heeft zoals je weet geen Pierburg maar een Stromberg. En ik heb al heel wat 90's gezien die dat zo hebben, waardoor ik denk dat misschien alleen de LATE '87ers (zoals mijn vorige) een Pierburg hebben. Aangezien het ombouwen van Pierburg naar Stromberg niet direct fit is en dit er in zou resulteren dat er meerdere manieren zijn ontstaan door de jaren heen. Terwijl bij alle die ik heb gezien zit het precies hetzelfde.esalet schreef:- Pierburg carburateur (nóg betere koudstart)
Andere mogelijkheid is dat alleen bepaalde markten een Pierburg carb hadden in MY87 of dat er gewoon geen peil op te trekken is (zoals wel vaker bij Saab).
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Ik ben er dan weer wel redelijk zeker van dat alle 900's vanaf (MY) 87 een Pierburg hadden.
-
Timvp
- Geregistreerd lid
Hoi, sorry dat ik de discussie over de Pierburg carb onderbreek.
Na contact met de verzekering weet ik zeker dat ik mijn auto kan laten vervoeren naar een garage in NL (misschien bij jou om de hoek?). Goed nieuws dacht ik, misschien heeft iemand een plekje waar hij kan staan en langzaam kan omgezet worden in nuttige onderdelen ipv een brok oud ijzer. sb90 - bel je mij als je interesse en plek hebt? Maar goed, ook als iemand anders plek heeft dan doe je mij en misschien andere forummers een plezier.
Alvast bedankt.
Na contact met de verzekering weet ik zeker dat ik mijn auto kan laten vervoeren naar een garage in NL (misschien bij jou om de hoek?). Goed nieuws dacht ik, misschien heeft iemand een plekje waar hij kan staan en langzaam kan omgezet worden in nuttige onderdelen ipv een brok oud ijzer. sb90 - bel je mij als je interesse en plek hebt? Maar goed, ook als iemand anders plek heeft dan doe je mij en misschien andere forummers een plezier.
Alvast bedankt.
-
Timvp
- Geregistreerd lid
Ps. Zou er nog iemand zijn die arme Babette zou willen redden?
-
esalet
- Donateur (8x)

Da's wel een mooi aanbod zeg, probeer Thom van der Wiel in Voorst eens (Saabworld). Wie weet.
-
11je12je
- Geregistreerd lid
Portier vervangen, dorpel herstellen?
Achterscherm uitdeuken.
Achterlicht nog goed?, achterklep wil nog dicht?
Wielophanging?
Achterscherm uitdeuken.
Achterlicht nog goed?, achterklep wil nog dicht?
Wielophanging?
-
Timvp
- Geregistreerd lid
Portier vervangen: ja, eventueel uitdeuken?
Achterscherm uitduiken: duidelijk! (ernstige schade rondom de wielkast)
Achterlicht is goed, bumper is goed, kofferbak sluit perfect (op de een of andere wijze precies tot de klep gedeukt, maar heeft de klep niet geraakt.)
Wielophanging: onduidelijk. Ik kon hem prima zonder raar gevoel van plek van ongeluk naar een plekje langs de weg. Het achterwiel heeft wel een klappert gehad maar zag er van buiten stevig uit.
De eerste forummer die het beestje wilt, om te fixen of voor onderdelen, mag haar gratis hebben. Mocht die voor onderdelen gaan dan hou ik de radiator en accu zelf (eventueel het hemeltje, in overleg). Als Babette gefixed wordt - des te beter en haal ik er niks uit!
Op 4 September wil ik graag opdracht geven voor vervoer - nu betaal ik stallingskosten en Thom van Saabworld heeft aangeboden mij een klein bedrag geven voor de wagen (dank je wel Eselet!).
Groetjes,
Tim
Achterscherm uitduiken: duidelijk! (ernstige schade rondom de wielkast)
Achterlicht is goed, bumper is goed, kofferbak sluit perfect (op de een of andere wijze precies tot de klep gedeukt, maar heeft de klep niet geraakt.)
Wielophanging: onduidelijk. Ik kon hem prima zonder raar gevoel van plek van ongeluk naar een plekje langs de weg. Het achterwiel heeft wel een klappert gehad maar zag er van buiten stevig uit.
De eerste forummer die het beestje wilt, om te fixen of voor onderdelen, mag haar gratis hebben. Mocht die voor onderdelen gaan dan hou ik de radiator en accu zelf (eventueel het hemeltje, in overleg). Als Babette gefixed wordt - des te beter en haal ik er niks uit!
Op 4 September wil ik graag opdracht geven voor vervoer - nu betaal ik stallingskosten en Thom van Saabworld heeft aangeboden mij een klein bedrag geven voor de wagen (dank je wel Eselet!).
Groetjes,
Tim