Richtingaanwijzer van Bluegie is eigenwijs

1985-1987
Plaats reactie
blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Richtingaanwijzer van Bluegie is eigenwijs

Bericht door blue city » za 11 okt, 2014 13:10

:D

De RAW van Bluegie heeft kuren. De ene keer doet hij het wel, de andere keer weer niet. Ik vermoed dat het relais niet echt lekker is. Maar nu de vraag. Waar vind ik dat relais. Heb al wat rondgesnuffeld, maar heb geen relais gevonden. Iemand die hier ervaring mee heeft, en m kan vertellen waar ik dat ding vind?
Zou het misschien ook aan de RAW schakelaar kunnen liggen. De alarmlichten doen het ook niet, wanneer hij weigert.

:O:

Alexander
Geregistreerd lid

Re: Richtingaanwijzer van Bluegie is eigenwijs

Bericht door Alexander » za 11 okt, 2014 14:59

Hallo,

Bij een 99 en dus waarschijnlijk ook bij de 90 zit hij links achter het kieschot bij de motorkap ontgrendeling.

Kan ook de handle zijn die slecht contact maakt. Effe doorverbinden en kijken of hij dan wel meteen werkt.

Alexander

Alexander
Geregistreerd lid

Bericht door Alexander » za 11 okt, 2014 15:00

Alexander schreef:Hallo,

Bij een 99 en dus waarschijnlijk ook bij de 90 zit hij links achter het knieschot bij de motorkap ontgrendeling.

Kan ook de handle zijn die slecht contact maakt. Effe doorverbinden en kijken of hij dan wel meteen werkt.

Alexander

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door blue city » za 11 okt, 2014 15:25

:D

Tof, bedankt voor de tip. Ga ik daar eens kijken. RAW pookje zat ik ook al aan te denken, maar vanwege de alarmlichten?

Alexander
Geregistreerd lid

Bericht door Alexander » za 11 okt, 2014 18:16

Alarmlichten had ik over het hoofd gezien, dan denk ik ook aan het relais.

Alexander

sb90
Geregistreerd lid

Bericht door sb90 » di 14 okt, 2014 8:57

Hij zit echt precies bij de motorkap hendel achter het knieschot.
Je hebt ze in 2 soorten, een 3-poot en een 4-poot.
Het relais is met nagenoeg 100% zekerheid kapot, ik heb exact hetzelfde euvel meermaals per jaar helaas.
Wat ook nog wel eens wil gebeuren (in ieder geval bij mijn 90) is dat het relais simpelweg niet goed meer in de houder zit. Druk hem eens aan en kijk eens wat er gebeurt? Eventueel een tie-wrap er omheen doen wil nog wel eens helpen.
Anders inderdaad even vervangen, ik ken helaas alleen maar adresjes bij mij in de buurt (Thom van Saabworld in Voorst, en anders Ferry in Raalte).

Let wel even op, de typen relais kunnen verschillen. Je hebt niet alleen de 3-poot en 4-poot maar ik geloof ook dat de spanning anders kan zijn. Weet echter niet helemaal precies hoe dit zit.

Maar inderdaad, op het moment dat je relais ermee stopt werkt helemaal niets meer qua knipperlicht, dus ook niet je alarmlicht. Het zou nog kunnen dat het een zekering is, controleer deze even goed. In het instructieboekje staat wel welke zekering waar voor is, ik weet helaas niet uit m`n hoofd welke je moet hebben.

De beste tip; vervang sowiezo even ALLE zekeringen en maak alles GOED schoon, dit voorkomt enorm veel storingen, is mijn ervaring. Gewoon zekeringen eruit, staalborstel over de zekeringkast (althans, over de connectoren in de zekeringkast), nieuwe zekeringen erin. Wel even de accu loshalen :)
Die tip is voor iedereen aan te raden, los van het feit of je wel of geen problemen ervaart.

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door blue city » di 10 feb, 2015 19:48

:shock:

Misschien een beetje laat (@SB90), maar nog bedankt. Bluegie is net weer uit de winterslaap gehaald, en naar een garage gebracht voor TLC. Wel wat aandachtspuntjes. De rubber pakking tussen Carb en inlaat zit een scheurtje in. Bluegie wil niet lekker stationair. Kan volgens mij ook liggen aan dat electronische regelding (Pierburg) of beter afstellen. En natuurlijk de RAW
Remmen achter waren niet lekker gangbaar piepen als een gek, maar kan van stilstand komen. Loop hier toch geen risico mee, en worden nagekeken. Uiteindelijk moet Mrs er ook mee (in) rijden. En daar ben ik heel zuinig op :mrgreen: Hopelijk 1e of 2e week Maart klaar met verse APK en dan weer tuffen. :O:

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » di 10 feb, 2015 21:21

Ah, wat prima TLC en dan weer voortsnorren, mooi plan, succes!

Plaats reactie