Ten tweede: een 99 rijder leverde mij spontaan info over twee 90's die een vriend van hem vroeger heeft gereden. Waarvan één met foto's, waardoor ik nu ook bij de PB-28-** het tekeningetje eindelijk kon vervangen door een foto. Deze auto bestaat allang niet meer, maar wordt zo toch nog mooi posthuum geëerd. En er zit een mooi verhaal aan vast. Namelijk dit: "Mijn vriend heeft na de 90 PL-24-** de volgende 90 gekocht (1994) de PB-28-** van de eerste eigenaar, destijds een collega van hem met 120000 km. Wij hebben LPG ingebouwd en tot 2005 gereden . Deze 90 heeft nagenoeg probleemloos gereden en is gedemonteerd omdat de ophanging voor en achter verrot was. De techniek is bewaard (528650 km) en in 2010 ingebouwd in een 99 van 1984. Deze is nog steeds in gebruik door mijn vriend en heeft inmiddels bijna de 710000 km aangetikt. Motor en bak zijn op de cilinderkop na origineel. De 99 is nu alleen nog voor plezier ritjes. De hoge km stand is volgens mij bereikt door de rustige rijstijl en elke 5000 km nieuwe olie. De versnellingsbak om de 10000 km." Is dit een mooi verhaal of is dit een mooi verhaal? Die 90 techniek is robuust, dat blijkt maar weer eens. Genoeg tekst, plaatjes. Dit was van vlak voordat hij van het blok en de bak werd ontdaan en naar de sloop ging.

Ten derde de PL-24-**. Van dezelfde man geweest, zie hierboven. En de techniek van deze 90, helaas gesneuveld in een aanrijding, leefde ook nog een tijd voort in een 99. Het leuke hiervan is dat we dit kenteken helemaal nog niet hadden en dat is altijd tof om er één toe te kunnen voegen. Geen foto helaas dus daarom maar even deze: