Die dingen gaan altijd stuk...ralph_m schreef:oh ja toch wel bedenk ik me nu: verklikkerlampje van het mistlicht was stuk..
Ralph_m's grijze 90
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Re: 90 met dingetjes
-
ralph_m
- Donateur (5x)

Waterschade...
zat geen plastic folie meer in de deuren
-
Funky Dude
- In memoriam †
Ik denk dat je het verkeerde fotolinkje hebt gebruikt.
-
ralph_m
- Donateur (5x)

nee, geprobeerd via mijn telefoon en tapatalk, maar dat gaat niet...
Zoals gezegd, een natte rotte bende.

Zoals gezegd, een natte rotte bende.

-
ralph_m
- Donateur (5x)

oh, en de eerste rally gadget is binnen

verder vandaag het missende bumperstripje weer geplaatst.
En de verwarmingsknoppen vervangen omdat de kabelaansluitingen bovenop kapot waren
was even een werkje, maar het zit er weer op/in en alles doet het weer

verder vandaag het missende bumperstripje weer geplaatst.
En de verwarmingsknoppen vervangen omdat de kabelaansluitingen bovenop kapot waren
was even een werkje, maar het zit er weer op/in en alles doet het weer
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Die deurpanelen, mooi klusje met een stuk hardboard en decoupeerzaag!
-
ralph_m
- Donateur (5x)

mwoah... dacht het niet.
Heb nog zo'n setje te koop, dus die gaan er op.
-
ralph_m
- Donateur (5x)

wel een goed idee!
Maar zo over het karton heen smeren...?
Maar zo over het karton heen smeren...?
-
Funky Dude
- In memoriam †
Sorry, was in de veronderstelling dat het net als bij de V4 om zachtboard ging, Of het op karton zin heeft? Misschien eerst even uitproberen op de restanten van de oude, o.a. of het niet krom trekt door de lak.
-
esalet
- Donateur (8x)

Da's mooi.ralph_m schreef:mwoah... dacht het niet.
Vóór montage eerst goed kijken of je afwateringsflappen goed zitten.
Hiermee bedoel ik dit. Er zit geen complete plastic binnenbescherming op de 90-panelen, zoals bijv. bij de 900 wel.
Uiteraard kan het geen kwaad om er zelf een tussen te doen, MAAR dat isop zich niet afdoende. Als je niet het onderstaande ook doet blijft het een natte condensbende en gaan je kartonnen panelen in no time die andere achterna.
Het voornaamste is namelijk dat water dat binnenkomt van bovenaf de goede kant op wordt geleid en dat betekent de deur IN (klinkt tegenstrijdig, is toch waar) en dan door de twee grote afwateringsgaten (van onderaf checken, één vooraan en één achteraan) het pand weer verlaat.
Om dit te bereiken heeft SAAB bij de productie van die witte kunststof flappen (het lijkt een soort flexibel piepschuim, er zitten er vast nog wel een paar in je deur) in de openingen tussen binnenste stalen deurpaneel en kartonnen afdekpaneel aangebracht. En wel (en dit is de clou) zodanig dat water dat aan de binnenkant van dat binnenste stalen paneel stroomt steeds wordt teruggeleid de deur IN in plaats van door de openingen eruit richting karton.
Dit wordt bereikt door die witte kunststof flappen met de bovenzijde aan de kartonkant van de grote openingen te doen en met de onderzijde juist in de deur te laten hangen. Er zitten zelfs inkepinkjes in de zijkanten van die flappen om de overschakeling van 'op de deur" naar 'in de deur" mogelijk te maken.
Pfoeh wat een hoop tekst om iets duidelijk te maken, maar het kan ff niet anders. Gelukkig heb ik voor een andere 90-rijder al eens eerder dit plaatje gemaakt wat hopelijk een hoop verduidelijkt. Ik heb ze hier met zwarte tape vastgezet (waardoor je niet precies kunt zien wat er onder zit, maar onderaan zitten die flappen dus IN de opening en niet niet OP de deur), af fabriek zijn ze alleen bovenaan vastgelijmd en hangt de onderste helft los in de opening.

Toptip: monteer eerst die dingen (knip ze zelf of bij voorkeur haal ze van de sloop) en rijdt een tijdje zo rond. Kijk of water er langs komt. Zoniet, wat herschikken en zo. Daln later pas het karton monteren.
(daar heb ik ook nog een tip bij: markeer van te voren de plek van de metalen drukkers met een stukkie tape buitenop het paneel, dan weet je waar je moet duwen straks).
-
ralph_m
- Donateur (5x)

is een hoop tekst inderdaad, dank je. => ik zou er even een how-to van maken in de handleidingen sectie
Maar ik ben de zaterdag al bezig geweest om alle folie te vervangen en te plaatsen
De onderste waren allemaal weg, vandaar de rottende bende..
Zit nu transparant folie op, dus kan mooi zien waar het water loopt
Slimme tip van het markeren bij terugplaatsen
Maar ik ben de zaterdag al bezig geweest om alle folie te vervangen en te plaatsen
De onderste waren allemaal weg, vandaar de rottende bende..
Zit nu transparant folie op, dus kan mooi zien waar het water loopt
Slimme tip van het markeren bij terugplaatsen
-
esalet
- Donateur (8x)

Graag gedaan.
En handleiding inderdaad aldaar geplaatst.
Succes met de klus!
En handleiding inderdaad aldaar geplaatst.
Succes met de klus!
-
ralph_m
- Donateur (5x)

Lekkage in de kofferbak..
Lijkt tussen de fels naden door te lopen? Of zijn er andere bekende lekkage plekken in de kofferbak.
Zag ook dat de nadenkit rond de kofferbak los laat.
Zal niet helpen om het droog te houden
Van het voorjaar maar eens schoonmaken/wegbikken, en opnieuw kitten en verven..
Lijkt tussen de fels naden door te lopen? Of zijn er andere bekende lekkage plekken in de kofferbak.
Zag ook dat de nadenkit rond de kofferbak los laat.
Zal niet helpen om het droog te houden
Van het voorjaar maar eens schoonmaken/wegbikken, en opnieuw kitten en verven..