Saab 90 Bluegie update

1985-1987
Raggare
Geregistreerd lid

Re: Saab 90 Bluegie

Bericht door Raggare » za 07 dec, 2013 16:59

blue city schreef: Maar welke console moet ik nu hebben, die van een 99 of een 900. Of heeft de 90 weer zijn eigen console.
Die van de 90 moet je hebben, die van de 900 zal niet passen.

JanJunior
Geregistreerd lid

Bericht door JanJunior » za 07 dec, 2013 17:28

console voor de 90 is die met de 3 DIN-vakken, met een beetje geluk vind je er eentje met een verlicht cassettevakje er in :)

:O:

Jan

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » zo 08 dec, 2013 14:30

Van de 99 gaat ook.

Ik zou zeggen: surf even lekker rond ophttp://www.saab-90.nl, bijv. hier:

http://www.saab-90.nl/index.php?option= ... &Itemid=80

of hier

of hier

of hier

mmmmmmmmm, ik zie nu dat dat allemaal de hiervoor genoemde console met drie DIN openingen is.

De eenvoudiger 99 console vind je hier, toevallig hier ook in een Ambassadeurblauwe 90 uit 1987
Afbeelding

Zoals je ziet heeft die (mogelijkheid tot) een monospeaker die die drievaksconsole niet heeft, maar aangezien er bij jou al speakers in de hoedenplank zitten is dat geen noodzaak. En die drievaksversie heeft behalve een verlicht cassettevakje ook de mogelijkheid tot montage van de gewilde drie extra metertjes.

Overigens vind je hier instructies over montage radio, console, antenne en speaker (die laatste zitten er al in bij jou zo te zien)
http://www.saab-90.nl/index.php?option= ... &Itemid=86

Trouwens, waarom een nieuwe grille er in bij jou, deze ziet er toch nog netjes uit of zie ik iets over het hoofd?

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door blue city » zo 08 dec, 2013 14:46

:D

Waarom een nieuwe Grille? Bij deze zijn er wat bevestigings pootjes afgebroken. Zit nu professorisch vast met links en rechtsboven een soort van klipjes, wat ik niet mooi vind. Zijn te zichtbaar.
Bedankt voor de linkjes, Ik ga denk ik voor die 3 vaks. Ik kreeg al een PB van een medeforummer
Overigens heb ik de Saab 90 site al wat doorgenomen. Prachtige site. Ik zag dat die van mij er ook op staat, alleen nog niet met een happy smiley. Komt nog :D :D

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door blue city » wo 11 dec, 2013 16:19

Toch weer even bij Bluegie geweest vandaag, even een paar close upjes. Haha had ik zelf nog niet eens gezien. Hij heeft een sleurhaak.
Afbeelding
Afbeelding

Ze zijn gemaakt op een plekje waar hij ,in mijn ogen, niet zou misstaan. Het SAABmuseum.. Wat een opschepper ben ik toch :mrgreen: :mrgreen: Op de foto samen met wat anderen op de achtergrond.
Verder de map met onderhoudshistorie meegekregen, kan ik nu lekker doorspitten. Een ding is wel zeker al, de laatste 10 jaar heeft hij meer binnen gestaan dan gereden. bv, tussen augustus '09 en septemer '10 heeft hij maar 969 km gereden. Tussen september 10 en september 11 maar 2589 km. Wel netjes ieder jaar zijn beurt en APK. Het lijkt wel of hij alleen 's zondags uit de garage kwam. :D

jeroen701125
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door jeroen701125 » wo 11 dec, 2013 16:22

Zooo, wat een mooie!! Denk dat wel gezegd mag worden dat dit op het oog een van de mooiere overgebleven 90's in NL is! Veel plezier ermee!!! :D

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » wo 11 dec, 2013 17:03

Zie ik daar nou een 96 kortneus buiten staan?

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door blue city » wo 11 dec, 2013 17:08

Zweedse import, kenteken zit er nog op. heb er een paar foto's van gemaakt. Leuk.

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » wo 11 dec, 2013 19:52

deze slaapt 's winters toch wel binnen, he?

laat die slOpel van 'the Mrs.' maar buiten staan ;-)

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door blue city » wo 11 dec, 2013 20:19

Echt Wel PH. Eind oktober is het winterrust voor mijn oudere auto's. Zit er zelfs aan te denken om mijn verwarmde garage leeg te maken van mijn onderdelen en die in een box te stallen. Een box heb ik hier in de omgeving voor 30/35 Euro per maand, dus kost me de kop niet Kan Bluegie mooi in de winter in een verwarmde garage te staan, en kan ik iedere dag even liefkozend over het dakje aaien.
En het slOpeltje van Mrs? Die blijft.

:O: ;-(+

Heer Bommel
Geregistreerd lid

Bericht door Heer Bommel » wo 11 dec, 2013 23:02

gefeliciteerd Garry; lijkt me een hele mooie wagen. Wel jammer van die 900 die moet wijken.(meer mijn type)
Wat die tussenconsole betreft- die zou ik niet gaan toevoegen; ik vind die ruimte heerlijk ... hoort een beetje bij auto's van die leeftijd (of heb ik dat mis)
groet, Jelle

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » wo 11 dec, 2013 23:18

Mooi dat ie in de winterstalling gaat, scheelt weer hoop pekel op dit gave exemplaar.

Beetje dit beeld wordt dat dan....
viewtopic.php?f=2&t=122707&hilit=GEPOETST+PYAMA

En ja, HeerBommel heeft wel een punt met zijn ruimte in oude auto's. Ik heb in mijn rosequartz (was ook van oudere man en had geen enkele console, speaker of wat dan ook, zelfs nog een kunststof dopje in het gat voor de antenne) met lichte tegenzin die mooie open ruimte vóór onder opgevuld.

Wat ook nog kan (maar ja vind die maar eens) is zo'n kleine hangende console die oudere 99's wel eens hadden, waar alleen de radio in zat.

NOu ja je kan nog even denken/rondkijken.

jeroen701125
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door jeroen701125 » wo 11 dec, 2013 23:32

Eens met de heer van stand; de ruimte die je hebt zonder de console is echt heerlijk, zeker wanneer je - zoals ik - wat langer bent. In mijn ex-900 Classic heb ik zo'n console ingebouwd en had daar eigenlijk al direct spijt van omdat je je rechterbeen dan toch wat krampachtiger moet plaatsen.

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door blue city » do 12 dec, 2013 0:06

Een aantal argumenten gehoord en gelezen. Zelf heb ik ook niet zo veel met middenconsoles, maar wil wel een joelbox in de auto. Ik heb de auto van Heer van Stand gezien, en daardoor ook zijn voordelen. Wat ik nu ga doen is gewoon zoeken naar een mooi alternatief. Ford en Opel hadden vroeger ook van die hangconsoles, misschien ga ik wel een heel klein beetje vreemd.
@ heer Bommel, Vind het zelf ook wel jammer van de groene, maar 4 auto's wordt nu echt te veel van het goede. Die groene is en blijft, hoop ik, een hele mooie. Hopen dat hij een goeie baas krijgt.

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door blue city » vr 13 dec, 2013 15:20

Ik heb het nog weer even bekeken. Ik wil dus geen middenconsole. Even aan het zoeken geweest, en een hele leuke hangconsole gevonden. Waar? In mijn eigen voorraadje dus. Had me al wel eens lopen af te vragen wat dat voor een ding was. Volgens mij geen origineel Saab, maar van Kenwood staat aan de binnenkant.
Radio heb ik ook al gevonden, een hele mooie retro met draaiknoppen. Draaiknoppen hebben geen originele functie, Paneeltje is verwijderbaar, en daarachter zit een CD speler. USB en Aux zit er ook op, had voor mij niet gehoeven. CD ben ik toch wel blij mee.

Plaats reactie