Mijn 2e Saab 90 - Wisseling van wacht...!

1985-1987
sb90
Geregistreerd lid

Re: Mijn 2e Saab 90 - Vanavond wat kiekjes!

Bericht door sb90 » do 13 feb, 2014 14:09

Och, als ik op SF typ gaat dit vrij snel.
Op werk ben ik de taalpurist, ik weet inderdaad hoe het werkt en hoort. Maar op een forum of uberhaupt "on the interwebz" stoor ik me daar niet zo heel erg aan.

Ik ben trouwens erg blij met de 90, maar dat hadden jullie vast al wel begrepen! :D

Afijn, de kiekjes:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Mijn 2e Saab 90 - De eerste fototjes!

Bericht door esalet » do 13 feb, 2014 15:36

Wat een leuk gezicht, en wat een meevaller die PX-85.

Honderd euro mensen.

Hon-derd euro.

(en een paar weken geleden nog vier weken naar Frankrijk geweest)

sb90
Geregistreerd lid

Bericht door sb90 » do 13 feb, 2014 16:27

Prachtig he!
En het Frankrijk gedeelte is bijna goed; Hij is ca 4 weken geleden naar Frankrijk geweest ipv 4 weken naar Frankrijk 8)

Maar dan nog; ze loopt super, rijdt super, stuurt super, en is voor zover ik kan beoordelen nog vrij zuinig ook!

Sander86
Geregistreerd lid

Bericht door Sander86 » do 13 feb, 2014 18:21

Dezelfde kleur als die van mij Grappig,100 euro... Ik denk dat ik die van mij maar hou!

sb90
Geregistreerd lid

Bericht door sb90 » do 13 feb, 2014 18:55

Zou ik ook zeker doen Sander, je weet nu wat je hebt...!

Enne, niet om het 1 of ander maar;

Zo`n 90 kost geld qua onderhoud, dat is waar maar...
Loop eens naar buiten, kijk naar je 90. Loop er een rondje omheen en kijk er weer naar.
Vervolgens nog een keer naar het lieve snuitje van de 90 kijken; wedden dat ie niet weg gaat? :wink:

gewoon houden joh.. staat (als je geluk hebt) niet in de weg en de verkoopprijzen liggen richting nulpunt...

Joopyboy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Joopyboy » do 13 feb, 2014 21:28

Uit de oude doos. Deze heb ik ruim een jaar geleden van jouw nieuwe 90 genomen toen ik 'm spotte, hier in Rotjeknor.

Afbeelding

theun
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door theun » vr 14 feb, 2014 7:12

Tsjah.... Dan heb je nu wel een serieus probleem! :twisted:

Als je met de auto weggaat, welke moet je dan kiezen? :bigeyes:

:green_many:

sb90
Geregistreerd lid

Bericht door sb90 » vr 14 feb, 2014 10:00

Haha ja inderdaad!

Kreeg ook al opmerkingen waarom ik doordeweeks thuis was omdat ze een Saab zagen staan... :roll:

ralph_m
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door ralph_m » zo 16 feb, 2014 22:32

Ah, die van Joris?
Die rijdt nu in mijn classic, maar ik wilde geen inruil. :-)

sb90
Geregistreerd lid

Re: Mijn 2e Saab 90 - PROEF APK!

Bericht door sb90 » do 13 mar, 2014 18:20

Mijn 2e Saab 90 krijgt zondag een proefkeuring door een kennis. Deze kennis is tevens gerechtigd om APK`s uit te voeren.
m.a.w. zal hij gaan kijken wat er mis is met de Saab en wat het ongeveer zal gaan kosten.
Ik zal vervolgens de keuze gaan maken om de Saab te laten rijden danwel te gaan slopen.

Ik heb de voorbanden vanochtend vervangen omdat deze compleet kaal waren. Er zitten gloednieuwe remblokken op, dus daar is niets mis mee. Saabje remt ook verschrikkelijk goed (en kaarsrecht!).

De homokineethoes LV ziet er als nieuw uit, ik vermoed dat deze recent is vervangen.
Het probleem zit `m bij de homokineethoes RV. Deze is behoorlijk kapot, het vet zit ook op o.a. de onderste fuseekogel en de stuurkogel. M.a.w. zit alles onder het vet door een grote scheur in deze hoes.
Deze zal vervangen moeten worden.
Achter heb ik de banden niet afgehad dus geen idee wat de staat hier is. Ik verwacht echter geen problemen.

Wat betreft mogelijk laswerk;
Er lijkt niets aan te komen voor komende APK.
Wel behoeven de asdoorvoeren aandacht. Ik kan hopelijk nog laswerk voorkomen door op tijd te zijn met het schoonkrabben en tectyleren.
In de kofferbak zit wel een gat in de hoek, links achter zegmaar; het welbekende plekje.
Vanuit de wielkas is niets te zien dus ik hoop dat dit geen APK afkeur is. Zo wel, dan zal dit dicht gelast moeten worden.

Ook op een plat stuk plaat van de kofferbakbodem zit roest, sterker nog; een gat. Hier moet wat aan gebeuren puur omdat het anders verder rot. Voor zover ik kan beoordelen is dit echter (nog) geen APK afkeur.

De wielkasranden (op de wielkas LV na) zijn volledig hard en zien er strak uit. Asdoorvoeren zitten resten van eerder laswerk op, zowel LV als RV.

Ophanging LV begint wel te roesten, vraag is hoe erg dit is. Dit kan meneer de keurmeester beter bepalen dan ikzelf, maar ik verwacht wederom geen APK afkeur hierin.

Verder werken de standaard dingen zoals alle knopjes, de verlichting, etc. Ook hier verwacht ik dus geen problemen.

De dwarsbalk onder de grille is wel redelijk aan het doorroesten. Ik heb geen idee wat ik hiervan moet denken, ik heb de bumper er nog niet afgehaald.

Al met al ben ik eerlijk gezegd wel positief, ik verwacht niet al te veel geks voor komende APK. Het jaar daarop, tsja.. dat is nog even afwachten...

(@etienne; hierboven moet weer voldoende voer te vinden zijn zodat het 90-register weer accuraat is!).

sb90
Geregistreerd lid

Bericht door sb90 » do 13 mar, 2014 18:27

Joopyboy schreef:Uit de oude doos. Deze heb ik ruim een jaar geleden van jouw nieuwe 90 genomen toen ik 'm spotte, hier in Rotjeknor.

Afbeelding
Leuk dat er fotos opduiken! Heb ook via via al oudere foto`s ontvangen, erg leuk! :lol:

ralph_m
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door ralph_m » do 13 mar, 2014 19:24

Wb historie, als idd van prmtv was (klopt toch?) dan weet ik dat hij samen met SFer Wouter hem 2-3 jaar flink onder handen heeft genomen. Zoek even op prmtv op het forum, dan vind je het wel

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » do 13 mar, 2014 20:38

ralph_m schreef:Wb historie, als idd van prmtv was (klopt toch?) dan weet ik dat hij samen met SFer Wouter hem 2-3 jaar flink onder handen heeft genomen. [...]
Deze uitspraak wil ik wel graag even nuanceren.. :wink: Ik heb alleen het hoognodige gedaan aan de auto.

ralph_m
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door ralph_m » do 13 mar, 2014 21:00

Damn Wouter, jij bent snel!

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » vr 14 mar, 2014 11:50

sb90 schreef:(@etienne; hierboven moet weer voldoende voer te vinden zijn zodat het 90-register weer accuraat is!).
Goeie beschrijving. Ik sla dit soort info op op mijn USB stick onder "teksten over exemplaren".

Ik heb goeie hoop voor de APK, als het vooral om één ashoes en EVENTUEEL een stukkie laswerk zou gaan.
Fingers crossed!

Plaats reactie