Temperatuurmeter geeft erg hoog aan.

1985-1987
mmd1962
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Temperatuurmeter geeft erg hoog aan.

Bericht door mmd1962 » za 12 sep, 2015 17:25

De temperatuur van de auto, liep al na een klein stukje te hebben gereden richting het rode vlak, en soms er over.
het is nu opgelost en niet verholpen, ik weet van de meters verder niet veel af :( maar ik weet wel dat de monteur zei,
dat er nieuwe thermostaatmeters in gekomen zijn, en waar het precies in gezeten heft, weet ik niet.
Ben wel blij dat het nu weer naar behoren is, nu het volgende probleem aanpakken en dat is de koppeling cilinder
deze is al een paar keer reviseert maar het begint weer met druk verlies en dit vind ik wel heel erg gevaarlijk en lasting.
Verder wil ik je een goed weekend toewensen.

Groetjes een echte SAAB 90 B6 liefhebber.

Pleeboy
Geregistreerd lid

Bericht door Pleeboy » za 12 sep, 2015 19:45

Sorry als ik wat stug overkwam, op de slimme telefoon gaat het typen toch wat lastiger en maak ik het misschien té beknopt :wink:

De thermostaat is 99,9% zeker de oorzaak en oplossing geweest, maar ik vraag me nog steeds af waarom, ongevraagd waarschijnlijk, de fan is aangepast.

Áls hij toch nog warm werd kan je dat tijdelijk zo oplossen, maar dan zit er waarschijnlijk een probleem in de radiator of waterpomp. Als de fan dit "verdoezelt" kan het probleem erger worden.
Gewoon een nuchtere vraag, ik heb jammer genoeg ervaring met het kapot maken van dingen door ogenschijnlijk "onschuldige " aanpassingen te maken aan auto's...

mmd1962
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door mmd1962 » za 12 sep, 2015 19:56

het is je vergeven :D
en inderdaad klopt het wel, door dingen te demonteren kun je vaak beter achter de oorzaak komen.
nogmaals een goed weekend
en onze blauwe dame en wij hopen straks weer op een heleboel veilige kilometers :O: :O:

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » za 12 sep, 2015 20:03

mmd1962 schreef:nu gaat de fan al bij 60 graden aan en voorheen pas met 90 graden of zo.
Wat is het nut om de fan al bij 60° te laten draaien terwijl de thermostaat pas bij ca 90° graden open gaat?
mmd1962 schreef:...de monteur zei dat er nieuwe thermostaatmeters in gekomen zijn...
Huh :-S+

mmd1962
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door mmd1962 » za 12 sep, 2015 21:20

Sorry als ik onduidelijk over kom, ik heb geen verstand van motorblokken,
ik weet wel als er iets verkeerd aangegeven wordt, dat ik er mee naar de monteur moet,
dus als ik iets vertel wat nergens op slat moeten jullie mij het maar vergeven ik ben stiekum toch blond :D

Plaats reactie