NOG AL WAT KOSTEN OP DE KOP

1985-1987
Gebruikersavatar
sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sb129h » vr 06 okt, 2006 7:43

Gisteren eind van de middag in de file op de A16 liep de koelwatertemperatuur wel heel hoog op - toen het naaldje bijna bovenin stond de vluchtstrook op en de motorkap los. Bleek dat de koelfan niet insloeg, de 90 stond inmiddels wel z'n koelwater uit te braken langs de dop van het expansievat :?.

Na een half uurtje door de ANWB keurig netjes afgevoerd (ik zal de foto's plaatsen zodra ik ze van m'n mobiel gepeuterd heb), naar een naburig ANWB-station in Breda vanwege de niet zo veilige plek waar we met pech stonden, en binnen en met een bak koffie in de hand gewacht op een beschikbare Wegenwachter. Die heeft lovende woorden gesproken over de 90 8) , en dezelfde diagnose gesteld: fan sloeg niet in, vanwege ontbreken van spanning op de koelfan. Een provisorische verbinding gemaakt, de auto was inmiddels weer afgekoeld en we konden weer!

Al met al: een positieve Wegenwachtervaring rijker, en nu maar hopen dat de net gereviseerde kop & koppakking van de 90 niet beschadigd is :? .

Gebruikersavatar
taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » vr 06 okt, 2006 8:49

Het is ook altijd wat met jullie auto's met de koeling he ;)

Ik hoop het met je mee dat ie niet beschadigd is.
De mensen in Breda en omstreken zijn aardig hoor :D

Gebruikersavatar
ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » vr 06 okt, 2006 10:08

mmd1962 schreef:mijn meisie is weer klaar,
wel weer bijna 900 euro gekost maar dan kunnen we hopelijk ook weer een hele poos rijden.
ik wil mijn meisie ook niet missen hoor, maar als het echt de spuigaten uit loopt dan ...... :(
maar zover is het nog niet
Jemig, daar krijg je Neerlands beste 90 voor :lol: .... de mijne. Ik schaam me eigenlijk dat ik er niet verder geld in wil stoppen. Dient ie me altijd door te starten en te rijden zonder nukken, wil z'n baasie 'm weg doen. :oops: O well, de kleine auto die ik wilde, was al verkocht. Dus ik rij wel ff door. En met alle regen zie je de krassen niet eens.

Ik was gisteren op de sloop De Liede, en daar stonden bij Nispen maar liefst 3 classics w.o. eentje met die witte parelmoer lak en mooie grijze bekleding. Ik heb er ff een sunvisor gehaald. Die van mij klapte steeds naar beneden. Verder een blauwe drie- en een vierdeurs.

De laatste had de de luxe velours stoelen zoals je die in een Red Arrow aantreft, maar dan blauwgrijs. Absoluut een must voor mensen die die lelijke zuurtjesblauwe stoelen uit hun 99 en 900 willen hebben.

Gebruikersavatar
sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sb129h » zo 08 okt, 2006 12:36

Nieuwe draad tussen de thermo-fan-switch en de fan (de groene draad was vergomd... - ergens zal er wel een breuk in zitten) en de 90 koelt weer !

Plaats reactie