weer een 90 op de weg

1985-1987
ralph12
Geregistreerd lid

Re: weer een 90 op de weg

Bericht door ralph12 » zo 01 aug, 2004 14:13

Gele aero schreef:He WGT90,

O ja Ralph12, rijdt jouw moeder of vrouw ook wel eens in je auto?? Ik reed namelijk met m'n 90 door Haarlem (werk ik ) en daar zag ik een grijze 90 naast me zoeven. Een vrouw van rond de 50-55 achter het stuur, maar leek niet erg geinteresseerd in de 90 naast haar. :twisted:

Granny sometimes prefers to do the Saab 90 workout.

(euh, die van mij is grijsgroen, maar ik heb weleens een grijze gezien in Haarlem)

CeeBee
Geregistreerd lid

Bericht door CeeBee » ma 09 aug, 2004 20:36

Je bent niet de enige die zijn vriendin (spreek uit vrouw) zo gek hebt gekregen om in een Saab 90 te gaan rijden. Mijn vrouw koos er zelfs geheel vrijwillig voor en wil niets anders!

Trouwens Injectie, ik hoorde dat je restauratieproject een behoorlijke klus zal zijn... Wil je Henk melden de 9000 loopt als een zonnetje na:
- Benzinefilter vervangen én
- Regelventiel (IAC) zélf te hebben schoongemaakt
Doe hem de groeten en bedank hem (en jij bedankt voor het klusje bovenstaand).

Trouwens foto's van beide Saabs zijn te zien op www.saabclub.nl kies galerij: Zoek naar Saab Schaap! (Witte Saab met schaap aan binnenspiegel).
Heeft net vandaag weer een net rechter achterpootje gekregen (wit en zonder roest op het spatbord.

Kijk mamma: geen gaten! (en dat kun je van het herstel project nog niet zeggen hoorde ik uit betrouwbare bron... Keep up the good work Boys & Girls!

CeeBee
Geregistreerd lid

Bericht door CeeBee » ma 09 aug, 2004 20:37

Trouwens: Haarlem, daar heb ik ooit nog op school gezeten...! Maar geen Saab gezien in die tijd...

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » ma 23 aug, 2004 16:08

Zojuist nog een zilvergrijze 90 met een vrouw van +-30 erin zien rijden op de springweg in Utrecht. Ik geloof weinig van de wetenschap dat er nog maar 25 rond zouden rijden.

WGT90
Geregistreerd lid

Bericht door WGT90 » di 24 aug, 2004 0:50

ik weet er inmiddels binnen een straal van dertig kilometer rond arnhem al 4 te staan, incl. die van mij. ik denk ook dat er nog meer dan 25 moeten zijn. ik was vanmiddag trouwens rond de tijd die jij noemt met mijn zilvergrijze 90 in utrecht, in de buurt van het centraal museum ook nog. maar je kunt mij niet voor een vrouw hebben aangezien. twee dezelfde auto's op bijna dezelfde plek, dat bewijst toch wel dat er nog aardig wat saabs 90 moeten zijn.

Nielz
Geregistreerd lid

Bericht door Nielz » vr 27 aug, 2004 11:11

In ongeving Assen zijn er zowieso 3 90's. Als je de 90's erbij telt die in overschild en ter apel staan kom je toch echt wel boven de 25 uit...Ik heb in Ter Apel precies dezelfde zien rijden als ik heb (ook donkerblauw), eveneens als hier in assen, waarbij ik voorbij reed op de ringweg. :lol:

Mijn schatting gaat eerder uit richting de 100 a 150.

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » vr 27 aug, 2004 11:27

Nielz schreef:In ongeving Assen zijn er zowieso 3 90's. Als je de 90's erbij telt die in overschild en ter apel staan kom je toch echt wel boven de 25 uit...Ik heb in Ter Apel precies dezelfde zien rijden als ik heb (ook donkerblauw), eveneens als hier in assen, waarbij ik voorbij reed op de ringweg. :lol:

Mijn schatting gaat eerder uit richting de 100 a 150.
In Haarlem e.o. ken ik er drie maar liefst! Die van mij. De zilvergrijze waar mijn opoe in gesignaleerd is terwijl ze haar krachttraining uitvoerde. NnnJJJgghhh! Plus een vaal rode, die bijna helemaal onttakeld is, en wel op de sloop in Zwanenburg. Telt eigenlijk niet.

En in mijn straat maar in 1 keer liefst drie 900's. Een witte turbo 3-deurs en twee 4-deurs 900 carburatie.

Zeg, 90-rijders.... Ik verbaas mij (ff afkloppen) dat mijn 90 helemaal zorgeloos zonder mankementen en haperingen is. Ik ben diep ontroerd. En stug 1 op 11,5 verbruik. Stationair loopt de tweeliter ook als een naaimachinetje.

Jammer, Wageningen a.s. zit er niet in. Mochten Wageningers denken dat het straatbeeld opeens afgelopen week een 90 rijker was geworden.... C'est moi die bij pa en ma dacht zijn eigen hemel te kunnen creeren. Ik wacht op beter weer voordat ik weer richting het oosten ga. Om fase 2 te ondernemen van de Ontdekking van de hemel.

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » vr 27 aug, 2004 11:44

Beste 90-rijders,

Ik vind het prachtig om te zien hoe jullie fantiek Saab's 90 aan het spotten zijn. Is het niet een idee dat jullie een register opzetten voor dit nichemodel van Saab. Dan kan men juliie mailen wanneer ze een 90 gezien hebben. Dat doe ik nu ook al met RA's (Desmond) en Viggen's (Hans-Martin). Veel succes! :wink:

Wouter

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » vr 27 aug, 2004 12:05

heb ik er nog eentje voor je: in het pittoreske drentse Gasselte rijdt een cherry-red 90 rond van mijn grootvader (83 lentes). Is in onderhoud bij Anton Potze in Ter Apel. Topgarage overigens. Komt zelfs aan huis bij mijn grootouders om defect te verhelpen.

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » ma 30 aug, 2004 21:52

The word is out. Aantallen per type in Ned.

Saab 95 115
Saab 96 978
Saab 99 1.221
Saab 90 557
Saab 900 (Classic + GM) 15.420
Saab 9000 7.311
Saab 9-3 11.127
Saab 9-5 5.034
Saab overig (Sonett enz) 658

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » ma 30 aug, 2004 23:34

Met dank aan onze vrienden van de Bovag-Rai.

Aantallen op jan 2002

Hannes

CeeBee
Geregistreerd lid

Bericht door CeeBee » di 31 aug, 2004 17:38

Zeg Hannes,

557 stuks... mmmh, maar hoeveel ervan rijden er nog?
Bezit is ook het bezit van de sloperij. Er wordt door Bovag Rai niet gekeken naar staat van auto noch welke bezitter er aan vast zit.
Dan zullen Elferink en sloopconsorten wel mega bezitters zijn van de Saab 90...
Ik ga sowieso eens even bellen met de beheerder van de Saab 90 registratielijst (zie forum item SAAB 90 MEETING).
Ben benieuwd hoeveel er bij de Saabclub zijn aangesloten.

Mochten jullie nog 90's tegenkomen: meld dan even bij de eigenaar dat er een meeting aan zit te komen. Hoe meer 90 zielen, hoe meer vreugd natuurlijk!

VROEM!

CeeBee
Geregistreerd lid

Bericht door CeeBee » di 31 aug, 2004 19:32

Beste Saabers,

Van de 90 staan er ongeveer 40 geregistreerd bij de Saabclub.
Waarschijnlijk 4 jaar geleden dus 25 vandaar het getal 25!

Ben benieuwd hoeveel we er kunnen tellen...

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 31 aug, 2004 20:09

dat getal van 25 kon gewoon niet het werkelijke aantaal weerspiegelen. period. Je ziet ze 'te regelmatig'. Bij de Saabclub (en zeker 4 jaar geleden voor een model als de 90) staan ook zeker niet alle geregistreerd. dat is vrijwel altijd een minderheid, behalve bij de hele oudjes.
Dan zullen Elferink en sloopconsorten wel mega bezitters zijn van de Saab 90
bij Elferink.. staan er meestal niet meer dan 2 a 3. (meer kans op laatste fase 99)

450a500 rijdende klinkt best geloofwaardig.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » di 31 aug, 2004 20:34

KWam zondagavond nog een witte 90 tegen op de A12 thv van de A50 richting Duitsland. Wij (Manic en ik) haalden hem in. Hij haakte wel even bij ons aan leek het. In het donker dacht ik eerst zowaar een witte 2 drs 900 tegen te komen tot ik langszij kwam en de stadslichtjes voor raar zag uitsteken (Daar bedoel ik niks mee verder)

Plaats reactie