CBS gevraagd: aantallen Saab's

1985-1987
72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » di 10 jul, 2007 23:17

S@@bman schreef:De onderlip is trouwens niet origineel, maar dit terzijde.
In de advertentie staat dat het een 5 versnelling auto is. Ergens anders in dit 90 forumdeel las ik dat bij 5 versnellingen ook een voorspoiler ('lip') hoort... dus toch wel origineel? De mijne (die bovenste) had 4 versn. en inderdaad geen spoiler.

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » di 10 jul, 2007 23:18

S@@bman schreef:De onderlip is trouwens niet origineel, maar dit terzijde :wink: .
Niet origineel?? :roll:
Wel zelf effe de foto's vergroten a.u.b. :wink:

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » di 10 jul, 2007 23:21

De900C-GAS schreef:
S@@bman schreef:De onderlip is trouwens niet origineel, maar dit terzijde :wink: .
Niet origineel?? :roll:
Wel zelf effe de foto's vergroten a.u.b. :wink:
Hm, ik trek mijn woorden terug :oops: .

Vreemd dat deze het dan weer niet heeft:

Afbeelding

viewtopic.php?p=276492#276492

Hoewel het ook weer niet heel duidelijk te zien is op de foto's...

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » di 10 jul, 2007 23:25

En hier weer eentje met :P :

Afbeelding

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » di 10 jul, 2007 23:28

Mijn 99 heeft 'm ook. 8)

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » di 10 jul, 2007 23:28

De900C-GAS schreef:En hier weer eentje met :P :

Afbeelding
Bekende foto, maar nog steeds geen uitsluitsel of het nu een optie was of niet.

marcelgerry
Geregistreerd lid

Bericht door marcelgerry » di 10 jul, 2007 23:32

sb153b schreef:De eerste productie 92's rolden eind 1949 van de band tot in de laatste van de ruim 20000 in totaal in 1956. Ik dacht niet dat er in NL nwe 92's geïmporteerd zijn, dat kan ik nog wel opzoeken in een oud Zweeds clubblaadje. Inmiddels zullen er bij schatting ruim 20 in ons land zijn.
Dat is nog wel even interessant om dat uit te zoeken :computer1: Ben benieuwd :!:

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » di 10 jul, 2007 23:33

Kan iemand effe een scan maken van een brochure van de SAAB 90 waarin de verschillen in uitrusting
vermeld is tussen de versie's met 4 en 5 versnellingen? :roll:
SAAB's 90 met 4 versnellingen GÈÈN toerenteller en voorspoiler, SAAB's 90 met 5 versnellingen wel. :idea:
Ik heb hier niet direct een brochure hiervan liggen, anders had ik het zelf effe gescanned. :wink:

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » wo 11 jul, 2007 9:24

De900C-GAS schreef:...
SAAB's 90 met 4 versnellingen GÈÈN toerenteller en voorspoiler, SAAB's 90 met 5 versnellingen wel. :idea:
..
"we" hebben ongeveer een jaar geleden uitgevogeld dat het zo zit.

In de 90 folder uit 1985 die in de fotogfalerij staat wordt er met geen woord over gerept.

marcelgerry
Geregistreerd lid

Bericht door marcelgerry » wo 11 jul, 2007 12:44

marcelgerry schreef:
sb153b schreef:De eerste productie 92's rolden eind 1949 van de band tot in de laatste van de ruim 20000 in totaal in 1956. Ik dacht niet dat er in NL nwe 92's geïmporteerd zijn, dat kan ik nog wel opzoeken in een oud Zweeds clubblaadje. Inmiddels zullen er bij schatting ruim 20 in ons land zijn.
Dat is nog wel even interessant om dat uit te zoeken :computer1: Ben benieuwd :!:
:offtopic: Inderdaad er zijn geen 92ers geïmporteerd naar NL. De Saab 93 is het eerste model wat geïmporteerd is :!:

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » wo 11 jul, 2007 21:13

De900C-GAS schreef:Kan iemand effe een scan maken van een brochure van de SAAB 90 waarin de verschillen in uitrusting
vermeld is tussen de versie's met 4 en 5 versnellingen? :roll:
Ik heb hier niet direct een brochure hiervan liggen, anders had ik het zelf effe gescanned. :wink:
Ik heb alle folders liggen van de 90 (MY 85, 86 en 87) (dus gekentekend 1984 tot heel vroeg 88) en de 4-bak wordt nergens vermeld. Is naar mijn weten in Nederland niet geleverd.
Overigens had de vijfbak naast een toerenteller en een voorspoiler ook een half inch bredere stalen velgen dan de vierbak.

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » wo 11 jul, 2007 21:17

esalet schreef:Overigens had de vijfbak naast een toerenteller en een voorspoiler ook een half inch bredere stalen velgen dan de vierbak.
Nu je het schrijft, inderdaad ik kan mij dat herinneren gelezen te hebben in een noorse versie van de brochure van de SAAB 90!! :P
Misschien dat ik deze weer zal vinden als ik in het ouderlijk huis ben op Walcheren. :wink:
Dan zal ik het wel effe scannen en vertalen. :wink:

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » ma 16 jul, 2007 18:52

Zoals ik beloofd had hier afbeeldingen van een noorse SAAB-brochure van in dit geval een modeljaar 1985 van de SAAB 90.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De tekst is wel wat klein uitgevallen'vandaar dat ik het hieronder 'overgetikt' heb. :wink:

Biler med 5 gear (Hoort eigenlijk gir te zijn, maar dat doet er effe niet toe) har dessuten:

Intergrert frontspoiler, lettrulende lavprofildekk, turteller med ökonomimarke-
ring samt vindusviskere med intervall-fuksjon. Soltak kan faes som ekstra-utstyr.

Auto's met 5 versnellingen hebben derhalve ook:

Geïntergreerd frontspoiler, lichtrollende laggprofielbanden, toerenteller met ekonomie-
markering alsmede ook ruitenwissers met intervalfunktie. Een schuifdak kan als extra-uitrusting besteld worden.

Effe terugkomend op de wielen en dan met name de banden, een auto met 4 versnellingen heeft 165 SR 15 banden
en een auto met 5 versnellingen heeft 175/70 TR 15 banden.

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » di 17 jul, 2007 10:24

He leuk die folder, die kende ik nog niet.
En daar staat het ook: 5 1/2 J velgen voor de 5 gear en 5 J velgen voor de 4 gear.
(en wat bredere banden dus daarbij behorend).

Ik wist ook niet dat een schuifdak alleen bij de vijfbak als optie te krijgen was.

Heerlijk, voor de feitjesverzamelaar!!!

Gooi voor mijn part die hele folder maar onder de scan, yummie!

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » di 17 jul, 2007 14:06

esalet schreef:...de 4-bak wordt nergens vermeld. Is naar mijn weten in Nederland niet geleverd.
De 90 die we begin dit jaar hadden was origineel NL en had wel degelijk een 4 bak.

Plaats reactie